Jump to content

forskjelden på fanger med og uten riller w124


Guest jva

Recommended Posts

har to biler, en delebil og en bruksbil. på dele bilen har frontfangeren riler og på bruksbilen har den ikke. så det jeg lurer på er hva er forskjellden, eller hvorfor har den ene riller og den andre ikke?

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen

Det eneste jeg kan si er at jeg kun har sett riller på biler med motorer over 260. Kanskje det har noe med kjølingen å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen
Såvidt jeg vet er det biler med klimaanlegg' date=' store motorer og turbodiesel som har åpning i fangeren også - men ingen regel uten unntak, så jeg har observert flere hvor dette ikke stemmer også :D[/quote']

Når jeg tenker meg om blir jeg med ett usikker. En gammel bekjent av meg, hvilket eide tidligere en av medlemenes biler (David Johansen -94 E280), hadde en E280 med klima. Denne hadde ikke riller. I tillegg ser jeg på Finn.no hos drømmemannen på Nøtterøy Bil at hans 300TDT'er ikke har rillewr tross klima...

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Gamlebilen min (88-230) hadde i utgangspunktet ikke riller, men fikk det etter kollisjon og medfølgende fangerbytte.

 

300en har også riller uten at jeg helt kan se noen direkte årsak til det, men synes det ser penere ut så da er jeg likeglad

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt
Kan det ha noe med originalmontert hengerfeste og oljekjøler til automatkassa :?:

 

Ikke på min om det er den du sikter til..Har ettermontert hengerfeste (brink) og oljekjøler på siden av radiator. But yet - riller..

Får mer luft inn og ser bedre ut da, smil og vær glad!

Link to comment
Share on other sites

Guest Tore Robert Klerud

For å bidra litt til forvirringen:

 

Min første MB, en 1986 300 E, MED automat men UTEN hengerfeste og klima, hadde tett fanger først. Etter en tur gjennom et kratt og inn i en fjellvegg fikk den fanger med riller. Hører med til historien at jeg gikk og lurte i nesten 14 dager før jeg fant ut hva det var som gjorde bilen mye tøffere å se på enn før kollisjonen...

 

Eide bilen fra 1993 til 1998, og utforkjøringen skjedde i november 1994, så det er jo en stund siden. Og når jeg tenker meg om er det jo ikke sikkert det var originalfangeren som satt på da jeg kjøpte den heller. Men altså - kan dette gjøre noen klokere så vær så god...

Link to comment
Share on other sites

Guest Frank Osland

Familie og venner har hatt endel 124er og det med rillene har eg og lurt en del på.

2 stk 87 300D med aut. En med og en uten riller.

94 mod E220 Cab med aut. Riller

90 mod 230E Sportline med aut. Riller

89 mod 300D med aut. Riller

2stk 86 mod 230E med. aut. En med og en uten.

93 mod 220E med aut. Uten Riller

94 mod E320 med aut. Riller.

 

Ikkje akkuratt noke å bli klok på nei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...