Guest jva Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 har to biler, en delebil og en bruksbil. på dele bilen har frontfangeren riler og på bruksbilen har den ikke. så det jeg lurer på er hva er forskjellden, eller hvorfor har den ene riller og den andre ikke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Det eneste jeg kan si er at jeg kun har sett riller på biler med motorer over 260. Kanskje det har noe med kjølingen å gjøre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Såvidt jeg vet er det biler med klimaanlegg, store motorer og turbodiesel som har åpning i fangeren også - men ingen regel uten unntak, så jeg har observert flere hvor dette ikke stemmer også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Såvidt jeg vet er det biler med klimaanlegg' date=' store motorer og turbodiesel som har åpning i fangeren også - men ingen regel uten unntak, så jeg har observert flere hvor dette ikke stemmer også [/quote']Når jeg tenker meg om blir jeg med ett usikker. En gammel bekjent av meg, hvilket eide tidligere en av medlemenes biler (David Johansen -94 E280), hadde en E280 med klima. Denne hadde ikke riller. I tillegg ser jeg på Finn.no hos drømmemannen på Nøtterøy Bil at hans 300TDT'er ikke har rillewr tross klima... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Gamlebilen min (88-230) hadde i utgangspunktet ikke riller, men fikk det etter kollisjon og medfølgende fangerbytte. 300en har også riller uten at jeg helt kan se noen direkte årsak til det, men synes det ser penere ut så da er jeg likeglad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Kan det ha noe med originalmontert hengerfeste og oljekjøler til automatkassa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Kan det ha noe med originalmontert hengerfeste og oljekjøler til automatkassa Ikke på min om det er den du sikter til..Har ettermontert hengerfeste (brink) og oljekjøler på siden av radiator. But yet - riller.. Får mer luft inn og ser bedre ut da, smil og vær glad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Digresjon: fangeren med riller er faktisk noen få millimeter (5mm?) 'dypere' i kanten under rillene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tore Robert Klerud Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 For å bidra litt til forvirringen: Min første MB, en 1986 300 E, MED automat men UTEN hengerfeste og klima, hadde tett fanger først. Etter en tur gjennom et kratt og inn i en fjellvegg fikk den fanger med riller. Hører med til historien at jeg gikk og lurte i nesten 14 dager før jeg fant ut hva det var som gjorde bilen mye tøffere å se på enn før kollisjonen... Eide bilen fra 1993 til 1998, og utforkjøringen skjedde i november 1994, så det er jo en stund siden. Og når jeg tenker meg om er det jo ikke sikkert det var originalfangeren som satt på da jeg kjøpte den heller. Men altså - kan dette gjøre noen klokere så vær så god... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Jeg ser også for meg at MB har kuttet ned på antall fangere etterhvert, dvs at man på de senere modellene (evnt ved skade) kun finner fangere med lufting.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Jeg hadde en 300 D 1987 mod.Den hadde lufting i fangeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Tore Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Både min 280 og mine foreldres 320 har riller i fangeren. Begge har klimaanlegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frank Osland Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Familie og venner har hatt endel 124er og det med rillene har eg og lurt en del på.2 stk 87 300D med aut. En med og en uten riller.94 mod E220 Cab med aut. Riller90 mod 230E Sportline med aut. Riller89 mod 300D med aut. Riller2stk 86 mod 230E med. aut. En med og en uten.93 mod 220E med aut. Uten Riller94 mod E320 med aut. Riller. Ikkje akkuratt noke å bli klok på nei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts