Guest VV Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Venstre (el) siderute suser. Pakninger ser helt fine ut. Når jeg kjører ruta 2-3 mm ned, blir det litt bedre men ikke godt nok. Noen som har en ide? Må jeg justere ruta eller skinnene eller noe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Prøv å bytte den filtskinnen som vinduet går inn i - er bare å trekke den ut (det kan du forøvrig også forsøke for å sjekke om den er like hel). Mulig at vinduet ditt ikke er justert skikkelig på plass? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VV Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Jeg vet ikke om vinduet er optimalt justert... Får bruke elimineringsmetoden, prøver med den filtskinnen først. Den kan vel uansett ikke koste skjorta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Ta fram høyttrykk spyleren din og kjør på med vann rundt ruta og se hvor det kan komme inn... enkleste måten å finne ut på, og billigst.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Venstre (el) siderute suser. Pakninger ser helt fine ut. Når jeg kjører ruta 2-3 mm ned' date=' blir det litt bedre men ikke godt nok. Noen som har en ide? Må jeg justere ruta eller skinnene eller noe?[/quote'] HOrtes kjent ut... Si i fra hvis du finner ut noe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VV Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Skal prøve på onsdag. Tror IKKE noe på den idèen om å bruke høytrykksspyler, det er jo ikke et stort hull jeg skal finne. Kommer tilbake når/hvis jeg finner ut noe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Tror IKKE noe på den idèen om å bruke høytrykksspyler' date=' det er jo ikke et stort hull jeg skal finne. ...[/quote']Vær ikke så sikker på det, jeg snakker av erfaring.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Et stort hull hadde du vel greid å se....! Vann med høttrykk kommer inn der vindsusen er... Jobber som biloppretter til daglig så jeg tror nok det vil fungere! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 På en såpass gammel bil kan det svare seg å kjøpe ny dørpakning uansett. Jeg hadde pakningsknirk som ikke gikk vekk samme hva jeg gjorde. Etter bytte av pakning forsvant lyden. PS! Den gamle pakningen var 100% sånn å se til.Hadde tidligere også en rar 'fugle-lyd' som liksom kom fra indre del av døra. Prøvde alle mulige trix, men det som hjalp var bytte av låse-sluttstykket i dør ramma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 På en såpass gammel bil kan det svare seg å kjøpe ny dørpakning uansett. Jeg hadde pakningsknirk som ikke gikk vekk samme hva jeg gjorde. Etter bytte av pakning forsvant lyden. PS! Den gamle pakningen var 100% sånn å se til.Hadde tidligere også en rar 'fugle-lyd' som liksom kom fra indre del av døra. Prøvde alle mulige trix' date=' men det som hjalp var bytte av låse-sluttstykket i dør ramma.[/quote'] Hva er et låsesluttstykke ? Jeg har en plagsom lyd i førerdøra mi, som kommer når det dumper litt. Det skal ikke så mye til. Det høres ikke ut som vanlig "skrangling", det kan minne litt mer om gummi som gnisses. På tide å bytte pakningen? Er det noe sted å få kjøpt en ok pakning til en ok pris? Den var i hvertfall dyr nok på autotrio. Er det åpning/lukking av dørene som sliter mest på pakningen, elller er det presset fra en lukket dør? Altså, bør man skifte alle, eller holder det med førerdøra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Sluttstykket (jeg kaller det da) er den bøylen som selve dørlåsen går inn i. Står på dør stolpen.Jeg hadde lyden kun når bilen var litt lasta og ja lyden kunne kansje høres ut som en slags gummi gnissing.Virker som eldre pakninger synker litt isammen, dermed forsvinner noe av spretten og tettinga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Sluttstykket (jeg kaller det da) er den bøylen som selve dørlåsen går inn i. Står på dør stolpen.Jeg hadde lyden kun når bilen var litt lasta og ja lyden kunne kansje høres ut som en slags gummi gnissing.Virker som eldre pakninger synker litt isammen' date=' dermed forsvinner noe av spretten og tettinga.[/quote'] Låsesluttstykket (elns) på min er i hvertfall fint som faen... tror jeg. Jeg har strammet det litt også, så døra er ganske tung å få igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KjaSol Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Har vindsus i fra min førerdør også, der er det en liten del av hjørnet på dørpakningen som mangler. Og det er nok til å få denne susen. Så sjekk din dørpakning, spesielt rundt stolpen ved vinduet. Hjørnet der ser ut til å være en bit som er limt/smeltet på..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VV Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Har ikke fått tid til å se på det ennå, hus og en #%&¤ hage tar all tid. Men jeg er 99,9 % sikker på at det er pakningen rundt ruta som suser, ikke dørpakningen. Det er ganske stor forskjell , til det bedre , hvis jeg kjører vinduet bare 2 mm ned... men irritasjonsmomentet er dog stadig der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts