I.Dirdal Posted June 23, 2022 Posted June 23, 2022 Har en 2004 E-klasse med 1.8 bensin motor. Telleren nærmer seg 120000 og det er dermed tid for service på girkassa, som visstnok skal gjøres hver 60000. Ifølge papirene jeg har ble dette sist gjort i 2009 ved 60000. Har gått veldig lite siden den gang. Det jeg lurer på er om det holder med vanlig olje og filter bytte, eller om jeg bør gå for full flush siden det er så mange år siden sist. Quote
Simen Arntsen Posted June 24, 2022 Posted June 24, 2022 Det er nok å bytte etter korrekt metode. Kva som er korrekt metode kjem an på om du har tapping på converter eller ikkje. Litt usikker på kva som er på denne. Viss det ikkje er tapping på converter er korrekt metode ein slags flush ved å koble av returen og sirkulere ut den gamle olja ved hjelp av oljepumpa i gearkassen. Quote
I.Dirdal Posted June 24, 2022 Author Posted June 24, 2022 Akkurat. Da den fikk olje og filter bytte ved 60000 står det at det gikk med 3,5 liter, så da har de vel bare byttet det lille som rant ut når bunnpanna ble tatt av? Quote
tommern57 Posted June 24, 2022 Posted June 24, 2022 Tappeplugg på converter forsvant i sept. 00, om jeg ikke husker feil Quote
Simen Arntsen Posted June 24, 2022 Posted June 24, 2022 1 hour ago, tommern57 said: Tappeplugg på converter forsvant i sept. 00, om jeg ikke husker feil Trur det faktisk var før det og, men meiner den kom tilbake på 722.6 på et tidspunkt, eller? Eg veit ikkje når det skjedde i tilfelle. Quote
Simen Arntsen Posted June 24, 2022 Posted June 24, 2022 1 hour ago, I.Dirdal said: Akkurat. Da den fikk olje og filter bytte ved 60000 står det at det gikk med 3,5 liter, så da har de vel bare byttet det lille som rant ut når bunnpanna ble tatt av? 3,5 er lite, så da er i alle fall ikkje converter tappa, og det er heller ikkje gjort på rett måte ved å koble frå returlinja. Eg vil tru du finn korrekt framgangsmåte på f.eks youtube. Prisippet er at du tappar ned bunnpanne, skiftar filter, pakning og tetning til elkontakt (viktig viktig, men blir ofte ikkje gjort). Så fyller du på så mykje du tappa ut, koblar frå returlinja og startar motoren. Etterfyll til du har rein olje ut returen, skru ihop og korriger nivå. Du må ha peilepinne for 722.6 Returlinja har banjobolt i enden, du må ha noko på enden som kan koblast på ein slange ned i ei bøtte/balje. Ein hageslange som du varmar kan du og få tredd utanpå banjobolten Quote
utlending Posted June 24, 2022 Posted June 24, 2022 Jeg har skiftet og "flushet" mange ganger etter denne videoen. Trur enkleste måte å skifte olje i konverter: Quote
I.Dirdal Posted October 7, 2022 Author Posted October 7, 2022 En liten oppdatering for de som har interesse. Bilen var på verksted i dag for å få service på automat kassen. På kvitteringen har de tatt betalt for 5 liter "Lube1 Premium ATF automatolje", og med andre deler, arbeid og moms kom sluttsummen på 6400 kr Quote
Simen Arntsen Posted October 7, 2022 Posted October 7, 2022 (edited) 5 liter er og berre halvvegs bytte. Et skikkelig oljeskift på 722.6 uten tapping på converter skal vere 12-14 liter, men i alle fall tilsvarande fyllemengda på gesrkassen, som er 8 liter. 6400 kr var mykje viss det er berre et halvt oljeskift på gearkassen som er med. Og tvilsomt at denne oljen er i samsvar med MB236.14.. Edited October 7, 2022 by Simen Arntsen Quote
I.Dirdal Posted October 7, 2022 Author Posted October 7, 2022 Rart hvis ett verksted som skilter med å være spesialister på tyske automat kasser ikke bruker olje som er godkjent av Mercedes Quote
Simen Arntsen Posted October 7, 2022 Posted October 7, 2022 Her er lista med alle som er godkjent https://operatingfluids.mercedes-benz.com/sheet/236.14/en Det kan sjølvsagt vere andre som oppfyller spesifikasjon, og er like gode, men ikkje framstilt for godkjenning. Denne oljen påstår produsenten å vere "one for all" og kan brukast på omtrent alle verdens automatgearkasser. Den skal vistnok kunne brukast på både 236.2, .5, .6, .7, .8, .9, .10, .11, .12 og .14. Det er fysisk umulig å få til, fordi alle desse spesifikasjonane har ulike eigenskapar og formål. Det er ikkje uten grunn at f.eks Fuchs Titan ATF 4134 oppfyller 236.14, men ikkje 236.12, sjølv om 236.14 erstattar 236.12 i 722.6 gearkasse. 236.12 er fortsatt ein eigen spesifikasjon, som har olje med andre eigenskapar. Den nyttast i hovudsak i enkelte fordelerkasser. Oljen du har fått kan sikkert vere heilt ok den, men etter rett spesifikasjon er det vanskeleg å tru at den er. Heldigvis påstår dei ikkje 236.15.... Quote
I.Dirdal Posted October 8, 2022 Author Posted October 8, 2022 Hmm, kanskje jeg får gjøre jobben selv neste gang. Har jo fått til alle de andre olje og filter skifter. Ser at det som kostet mest var arbeidet selvsagt. 2,5 timer for 3450 kr. Det virket bare litt styrete å holde på med uten lift og erfaring 😄. Håper det går greit å kjøre rundt med dette en stund vertfall. Merket at den girer litt mykere nå. Tidligere "hugget" det litt til, spesielt når bilen var kald. Quote
utlending Posted October 8, 2022 Posted October 8, 2022 (edited) 2,5 timer for en timers jobb Trur dem hadde brannøvelse + matpause +++ mens jobbet med bilen din. Garantert klarte du på 2,5 timer uten erfaring og løftebukk. Edited October 8, 2022 by utlending Quote
Simen Arntsen Posted October 8, 2022 Posted October 8, 2022 Da er det fortsatt 3000 kr som skal vere for olje (burde ikkje vere 1000 kr for billig olje som dette), filter, pakning og innsats for elkontakt (burde heller ikkje vere meir enn 1000 kr). Overraskar meg heller ikkje om det ikkje er skifta innsats i elkontakt. Den skal og skiftast for å unngå å få (meir) olje i ledningsnettet. 2,5 timar for å skifte 5 liter olje på 722.6 er i alle fall i overkant. Quote
Simen Arntsen Posted October 8, 2022 Posted October 8, 2022 Men denne gearkassen er egentlig ikkje så veldig sær på olje og oljeskift. Helst skal det skiftast med 12-14 liter 236.14 pr 60 000 km, for best mulig haldbarheit og funksjon, men om det berre blir gjort halvvegs og sjeldnare, går det ofte bra likevel. Den er ikkje som mange andre europeiske merker som havarerer over ein lav sko viss du kjører 1 km over oljeskiftinterval.. Eg hadde aldri fylt slik olje på mine bilar. Som sagt har eg vanskeleg for å forstå at det skal vere fysisk mulig å oppfylle så mange forskjellige spesifikasjonar, med forskjellige bruksområder. På kort sikt er det sikkert bra nok, og bedre enn ingen skift, korleis det er på lang sikt i forhold til rett olje er vanskelegare å vite sikkert. Quote
I.Dirdal Posted October 8, 2022 Author Posted October 8, 2022 4 hours ago, Simen Arntsen said: Da er det fortsatt 3000 kr som skal vere for olje (burde ikkje vere 1000 kr for billig olje som dette), filter, pakning og innsats for elkontakt (burde heller ikkje vere meir enn 1000 kr). Overraskar meg heller ikkje om det ikkje er skifta innsats i elkontakt. Den skal og skiftast for å unngå å få (meir) olje i ledningsnettet. 2,5 timar for å skifte 5 liter olje på 722.6 er i alle fall i overkant. Selve olja har de tatt 1780kr for, ellers er det filter, pakninger og frakt av deler visst nok. Ja, høres litt mye ut med 2,5 timer. Har alle bolter sittet bom fast? 😄 Quote
Simen Arntsen Posted October 8, 2022 Posted October 8, 2022 Fysj, det var dyr olje 😖 Trur faktisk original olje frå Bertel er billegare enn det. "Spesialist" på tyske automatgear burde vel ha så grunnleggande deler til 722.6 på lager. Så høyres egentlig ikkje ut som spesialistar på MB-gear i alle fall... Oppgi gjerne navn på firmaet, så andre her kan unngå å gå der 😄 Quote
I.Dirdal Posted October 8, 2022 Author Posted October 8, 2022 (edited) 1 hour ago, Simen Arntsen said: Fysj, det var dyr olje 😖 Trur faktisk original olje frå Bertel er billegare enn det. "Spesialist" på tyske automatgear burde vel ha så grunnleggande deler til 722.6 på lager. Så høyres egentlig ikkje ut som spesialistar på MB-gear i alle fall... Oppgi gjerne navn på firmaet, så andre her kan unngå å gå der 😄 Dette var på Kvål Auto i Sandnes, Rogaland. Har lagt merke til at det meste er blitt en del dyrere i senere tid, så det gjelder vel dette også. Men likevel... Edited October 8, 2022 by I.Dirdal Quote
Recommended Posts