Jump to content

skal kjøpe senke fjærer men hvilket?


Guest mb190freak

Recommended Posts

Guest Trond Roald

husker ikke helt.men,tror jeg betalte

rundt 2500kr for ett sett til Peugoet 307.

sikkert rundt det samme til din.

ble 30mm lavere,men komforten ble bedre en originalt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trond Roald
vil ha litt laver jeg da 40-45 el nå sånt.

blir vel inter alloy på meg

 

 

Står at de leverer ett sett på 40 mm til din bil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trond Roald

vet ikke pris til din bil.

bilen min ble ikke noe spesielt stivere

enn originalt.og den sluttet å krenge så mye.

Link to comment
Share on other sites

Guest 300TDT
vet du pris da.

men hvordan er eibach sine da.

vil ikke ha de for stive

Du skal 45mm ned, men ikke stivere? Du SKAL bruke bilen ja?

 

Jeg snakker av erfaring når det gjelder 40-50mm senking og myke fjærer. 190'n var slik da jeg kjøpte den, og var knapt brukbar i bykjøring med fartsdumper, risikerte å bli hengende over de litt høye versjonene...

Og når man kom seg ut på veien og fikk opp farta (120+) med litt last i bilen bunna fjærene i hver j*vla dump.

 

Jævla tøft å se på, men ukomfortabelt, plagsomt og trafikkfarlig.

Link to comment
Share on other sites

I grove trekk kan man si at fjærene bestemmer høyden og støtdemperne tar seg av stivheten. Bilen kan føles stivere men det er mest pga av at bilen får et lavere tyngdepunkt. Skal du senke bilen bør du absolutt kjøpe egnede støtdempere. Eks. Bilstein Sprint, Koni Sport, Sachs Perfomance osv. Orker du ikke stiv bil så bytter du fjærputene til minste type og lar fjærer og støtdempere være originale!

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Hadde Interalloy på 230en min..Var vel opprinnelig 45mm, men tror de sank sammen så mye iløpet av 3 år at den var nærmere 55-60...

 

Stiv som helst foran, myk som bare det bak. Perfekt til autoslalom? Dere som har greie på det?

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen
skal jo så klart ha den stivere.

men ikke så jævli.

skal jo ikke på bane

Personlig ville jeg ikke senket bilen din så mye som 40-45mm. -93 modellen har vel litt lavere skjørter osv enn de tidligere modellene også? Ikke noe å kjøre med i byen din i allefall, ihvertfall ikke der hvor jeg bruker/brukte kjøre.....Tror bilen din blir like tøff med 25-30 mm senking og mye mer bruksvennlig.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp senkefjærer som senker 35mm og juster resten med putene....det går an å sette på mindre puter og få den lavere men det går ikke an å bygge opp med flere hvis bilen blir for lav..... :oops:

 

Angående fjærer og merke så har jeg bare hørt gode ting om H&R...... de sammen med bilstein sprint dempere skal være veldig bra!!!

 

Når det gjelder mykheten bak Eivind, det er høydejusteringa bak som er "synderen" bilen er veldig "myk" bak pga at demperene er så myke.... :lol:

Det hjelper litt med stivere fjærer men da får en slik "vobbler" effekt i sving da demperen ikke er "kjapp" nok i forholde til fjæra..... :?

Jeg har nettopp byttet akkumulatorene bak så det skal bli spennende og kjøre litt på over fjellet og kjenne hvordan bilen oppfører seg nå....

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Når det gjelder mykheten bak Eivind' date=' det er høydejusteringa bak som er "synderen" bilen er veldig "myk" bak pga at demperene er så myke.... :lol:

Det hjelper litt med stivere fjærer men da får en slik "vobbler" effekt i sving da demperen ikke er "kjapp" nok i forholde til fjæra..... :?

Jeg har nettopp byttet akkumulatorene bak så det skal bli spennende og kjøre litt på over fjellet og kjenne hvordan bilen oppfører seg nå....[/quote']

 

gamlebilen som var myk bak..ingen høydejustering på den! ;) Foran hadde seget så mye at demperene (bilstein sprint) ble for lange! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Originale dempere bak , ble bytta til KYB (søppel)..

Oppsettet var egentlig veldig bra for svingete kjøring, men ubehagelig på dårlig vei da mesteparten av dempinga var i gummi på dekk! :lol:

 

Morrobil! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest mb190freak

denne er senka 45mm.

på bilde er det uten puter.

satt inn 1er puter framme å 3 er bak nå.

med 215/35-18 foran og 225/40-18 bak.

syns det hvar ganske tøft

rnar.jpg

 

på bilde er der 225/40 foran.

gammelt bilde

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt
denne er senka 45mm.

på bilde er det uten puter.

satt inn 1er puter framme å 3 er bak nå.

med 215/35-18 foran og 225/40-18 bak.

syns det hvar ganske tøft

rnar.jpg

 

på bilde er der 225/40 foran.

gammelt bilde

 

Gamlebilen min var etter 3 år med 45mm interalloy og 2'er puter ca 2-3 cm lavere enn denne... :shock:

Både framhjul og bakhjul lå oppi hjulbuen der

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Poenget er:

Interalloy = billig (ga vel 1300 spenn for det i 99) og middels bra. Mye sig

H&R = Midt på treet dyrt, og mer holdbart enn Interalloy, min har ikke seget ennå! 2 år siden bytte

Eibach = Litt dyrere/samme pris som H&R og bedre ifølge de som har prøvd begge

Link to comment
Share on other sites

Guest kodvaag
Poenget er:

Interalloy = billig (ga vel 1300 spenn for det i 99) og middels bra. Mye sig

H&R = Midt på treet dyrt' date=' og mer holdbart enn Interalloy, min har ikke seget ennå! 2 år siden bytte

Eibach = Litt dyrere/samme pris som H&R og bedre ifølge de som har prøvd begge[/quote']

 

Har Eibach på Miata'en min, og det virker greit.

Link to comment
Share on other sites

Guest LadyBenz_

Jeg har tenkt til å senke 230ce n min 40mm..,blir det bra eller vil den

fremdeles se gubbe bil ut...??

(litt sånn off tipic da..,men siden dere først snakket om senking/fjærer.., ) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...