Guest mb190freak Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 ska ha de på en 190e 2.0.noen anbefalinger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Hei!Jeg kan anbefale Eibach.har hatt det på min forrige bil.var meget fornøyd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 å det koster mye?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 husker ikke helt.men,tror jeg betalterundt 2500kr for ett sett til Peugoet 307.sikkert rundt det samme til din.ble 30mm lavere,men komforten ble bedre en originalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 vil ha litt laver jeg da 40-45 el nå sånt.blir vel inter alloy på meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 vil ha litt laver jeg da 40-45 el nå sånt.blir vel inter alloy på meg Står at de leverer ett sett på 40 mm til din bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 vet du pris da.men hvordan er eibach sine da.vil ikke ha de for stive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 vet ikke pris til din bil.bilen min ble ikke noe spesielt stivereenn originalt.og den sluttet å krenge så mye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 vet du pris da.men hvordan er eibach sine da.vil ikke ha de for stiveDu skal 45mm ned, men ikke stivere? Du SKAL bruke bilen ja? Jeg snakker av erfaring når det gjelder 40-50mm senking og myke fjærer. 190'n var slik da jeg kjøpte den, og var knapt brukbar i bykjøring med fartsdumper, risikerte å bli hengende over de litt høye versjonene...Og når man kom seg ut på veien og fikk opp farta (120+) med litt last i bilen bunna fjærene i hver j*vla dump. Jævla tøft å se på, men ukomfortabelt, plagsomt og trafikkfarlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 I grove trekk kan man si at fjærene bestemmer høyden og støtdemperne tar seg av stivheten. Bilen kan føles stivere men det er mest pga av at bilen får et lavere tyngdepunkt. Skal du senke bilen bør du absolutt kjøpe egnede støtdempere. Eks. Bilstein Sprint, Koni Sport, Sachs Perfomance osv. Orker du ikke stiv bil så bytter du fjærputene til minste type og lar fjærer og støtdempere være originale! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Hadde Interalloy på 230en min..Var vel opprinnelig 45mm, men tror de sank sammen så mye iløpet av 3 år at den var nærmere 55-60... Stiv som helst foran, myk som bare det bak. Perfekt til autoslalom? Dere som har greie på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 skal jo så klart ha den stivere.men ikke så jævli.skal jo ikke på bane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 skal jo så klart ha den stivere.men ikke så jævli.skal jo ikke på banePersonlig ville jeg ikke senket bilen din så mye som 40-45mm. -93 modellen har vel litt lavere skjørter osv enn de tidligere modellene også? Ikke noe å kjøre med i byen din i allefall, ihvertfall ikke der hvor jeg bruker/brukte kjøre.....Tror bilen din blir like tøff med 25-30 mm senking og mye mer bruksvennlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 300en er senket 35 mm med H&R fjærer, akkurat passe synes jeg!her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Kjøp senkefjærer som senker 35mm og juster resten med putene....det går an å sette på mindre puter og få den lavere men det går ikke an å bygge opp med flere hvis bilen blir for lav..... Angående fjærer og merke så har jeg bare hørt gode ting om H&R...... de sammen med bilstein sprint dempere skal være veldig bra!!! Når det gjelder mykheten bak Eivind, det er høydejusteringa bak som er "synderen" bilen er veldig "myk" bak pga at demperene er så myke.... Det hjelper litt med stivere fjærer men da får en slik "vobbler" effekt i sving da demperen ikke er "kjapp" nok i forholde til fjæra..... Jeg har nettopp byttet akkumulatorene bak så det skal bli spennende og kjøre litt på over fjellet og kjenne hvordan bilen oppfører seg nå.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Når det gjelder mykheten bak Eivind' date=' det er høydejusteringa bak som er "synderen" bilen er veldig "myk" bak pga at demperene er så myke.... Det hjelper litt med stivere fjærer men da får en slik "vobbler" effekt i sving da demperen ikke er "kjapp" nok i forholde til fjæra..... Jeg har nettopp byttet akkumulatorene bak så det skal bli spennende og kjøre litt på over fjellet og kjenne hvordan bilen oppfører seg nå....[/quote'] gamlebilen som var myk bak..ingen høydejustering på den! Foran hadde seget så mye at demperene (bilstein sprint) ble for lange! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 ok.....det var litt merkelig...originale dempere bak da...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Originale dempere bak , ble bytta til KYB (søppel)..Oppsettet var egentlig veldig bra for svingete kjøring, men ubehagelig på dårlig vei da mesteparten av dempinga var i gummi på dekk! Morrobil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 denne er senka 45mm.på bilde er det uten puter.satt inn 1er puter framme å 3 er bak nå.med 215/35-18 foran og 225/40-18 bak.syns det hvar ganske tøft på bilde er der 225/40 foran.gammelt bilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 dere skjønner sikkert at den må mere ned mot bakken bilen min.slebger med et bilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 denne er senka 45mm.på bilde er det uten puter.satt inn 1er puter framme å 3 er bak nå.med 215/35-18 foran og 225/40-18 bak.syns det hvar ganske tøft på bilde er der 225/40 foran.gammelt bilde Gamlebilen min var etter 3 år med 45mm interalloy og 2'er puter ca 2-3 cm lavere enn denne... Både framhjul og bakhjul lå oppi hjulbuen der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 tøft er jo kult det da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Poenget er:Interalloy = billig (ga vel 1300 spenn for det i 99) og middels bra. Mye sigH&R = Midt på treet dyrt, og mer holdbart enn Interalloy, min har ikke seget ennå! 2 år siden bytteEibach = Litt dyrere/samme pris som H&R og bedre ifølge de som har prøvd begge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 Poenget er:Interalloy = billig (ga vel 1300 spenn for det i 99) og middels bra. Mye sigH&R = Midt på treet dyrt' date=' og mer holdbart enn Interalloy, min har ikke seget ennå! 2 år siden bytteEibach = Litt dyrere/samme pris som H&R og bedre ifølge de som har prøvd begge[/quote'] Har Eibach på Miata'en min, og det virker greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LadyBenz_ Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Jeg har tenkt til å senke 230ce n min 40mm..,blir det bra eller vil denfremdeles se gubbe bil ut...??(litt sånn off tipic da..,men siden dere først snakket om senking/fjærer.., ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.