Guest Espen Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Forundrer meg ikke. Grillen til SEC-en min kostet 7000 og panser 25'. Men dette er samtidig deler som har svært liten etterspørsel. Mere normale slite- og forbruksdeler er faktisk ganske billig til disse bilene. Mere spesielle deler er det ikke noe problem å finne brukt. Fine rails får du hos høgger'n for en rimelig penge. Du må også huske på at dette er en bil som gikk ut av produksjon for 20 år siden. Prøv å bestille deler til f. eks Ford Granada eller Renault 30. Tipper det er minst like dyrt for tilsvarende deler der., om det i det hele tatt kan skaffes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Kan sikkert være bedre å få railsen sandblåst og forkrommet/ forniklet på ny, sikkert mye billigere det, en sandblåser fra biltema og en kveld i garasjen.Deretter levering til fornikling/forcrommin = god som ny til en billig penge. Har på følelsen at de du finner hos høggeren også er rustet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Joda, skal ta andre metoder i bruk, men som sagt, jeg spurte for moro skyld. Uansett om det er 20 år siden eller ei, så skulle en tro at dette ikke var så hysterisk priset, for det finnes på lager enda.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Alle slike originaldeler er priset hinsides all fornuft, ta for eksempel innsprut deler til K-jetronik...... bensinmengdefordeler ny hos B&S..32000,-... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Eller hjulbuelistene til 2.3 16v, 4221kr pr stk!! For plastlister!Ingen ting forundrer meg når det kommer til deleprisene til MB forhandlerne lengere, helt håpløst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Jeg ble påkjørt bakfra for 15 år siden, på en 220 D 115.Denne bilen var dønn strøken, jeg hadde brukt over ett år på å pusse den opp. Nokk om det, bakfangeren ble priset til 12 000.- Denne er jo i cromeså den er jo dyr, men hallo. takstmannen nektet først å sette prisen på fangeren til det den kostet, fordi bilen var så gammel, -72.Men da nektet jeg å godta taksten og forlangte ny takstmann. Han satte full pris på fangeren og fester + gummilist. jeg forlangte pengene utbetalt og kjøpte fangeren fra hugger. denne kom på 1000.- pluss frakt.Det som er morsomt er at den fangeren kom i en eske fra mercedes, den hadde ligget i bagasjerommet på en bil som var kommet inn til hugging. Jeg fikk ut 15000.- for alt med arbeidspenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Palmo123 Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg? Kjør på Esso og kjøp deg en tube Autosol (34 kr) og railsen blir som ny. Vel, på avstand i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg? Kjør på Esso og kjøp deg en tube Autosol (34 kr) og railsen blir som ny. Vel' date=' på avstand i alle fall. [/quote']Er klar over at Autosol hjelper, men hvis jeg først har tenkt å fikse på noe skal det være ordentlig. Hvis ikke får det bare være... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Palmo123 Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg? Sjekk denne da. Men du har bare 15 timer på deg: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33651&item=7975012261&rd=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Ville ha satset på å finne noe som er brukt, men strøkent. Kan sikkert ta litt tid, men du kommer nok over noe skal du se. 15 000 blir iallefall for mye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg? Sjekk denne da. Men du har bare 15 timer på deg: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33651&item=7975012261&rd=1 Takker, men jeg fikk bort det meste med diverse flytende og stålull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts