Jump to content

Fy flate!!!!

Guest Espen

Recommended Posts

Guest Espen

Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg?

Guest GammelGul

Forundrer meg ikke. Grillen til SEC-en min kostet 7000 og panser 25'. Men dette er samtidig deler som har svært liten etterspørsel. Mere normale slite- og forbruksdeler er faktisk ganske billig til disse bilene. Mere spesielle deler er det ikke noe problem å finne brukt. Fine rails får du hos høgger'n for en rimelig penge. Du må også huske på at dette er en bil som gikk ut av produksjon for 20 år siden. Prøv å bestille deler til f. eks Ford Granada eller Renault 30. Tipper det er minst like dyrt for tilsvarende deler der., om det i det hele tatt kan skaffes.

Kan sikkert være bedre å få railsen sandblåst og forkrommet/ forniklet på ny, sikkert mye billigere det, en sandblåser fra biltema og en kveld i garasjen.

Deretter levering til fornikling/forcrommin = god som ny til en billig penge.

Har på følelsen at de du finner hos høggeren også er rustet.... :?

Guest Espen

Joda, skal ta andre metoder i bruk, men som sagt, jeg spurte for moro skyld. Uansett om det er 20 år siden eller ei, så skulle en tro at dette ikke var så hysterisk priset, for det finnes på lager enda....

Guest Bengt E Jacobsen

Jeg ble påkjørt bakfra for 15 år siden, på en 220 D 115.

Denne bilen var dønn strøken, jeg hadde brukt over ett år på å pusse den opp. Nokk om det, bakfangeren ble priset til 12 000.- Denne er jo i crome

så den er jo dyr, men hallo. takstmannen nektet først å sette prisen på fangeren til det den kostet, fordi bilen var så gammel, -72.

Men da nektet jeg å godta taksten og forlangte ny takstmann. Han satte full pris på fangeren og fester + gummilist. jeg forlangte pengene utbetalt og kjøpte fangeren fra hugger. denne kom på 1000.- pluss frakt.

Det som er morsomt er at den fangeren kom i en eske fra mercedes, den hadde ligget i bagasjerommet på en bil som var kommet inn til hugging. :lol: Jeg fikk ut 15000.- for alt med arbeidspenger.

Guest Palmo123
Har kjøpt meg en -85 230TE som er helt grei. Takrailsen har noe rust og jeg skulle bare sjekke for moro skyld hvor mye dette kostet nytt gjennom merkeforhandler: ett sted mellom 12 -15 tusen!!!! For to takrails! Er det mulig spør nå jeg?

Kjør på Esso og kjøp deg en tube Autosol (34 kr) og railsen blir som ny. Vel, på avstand i alle fall. :roll:

Guest Espen

Kjør på Esso og kjøp deg en tube Autosol (34 kr) og railsen blir som ny. Vel' date=' på avstand i alle fall. :roll:[/quote']

Er klar over at Autosol hjelper, men hvis jeg først har tenkt å fikse på noe skal det være ordentlig. Hvis ikke får det bare være...

• 2 weeks later...
Guest Palmo123
Sjekk denne da. Men du har bare 15 timer på deg: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33651&item=7975012261&rd=1 :D

Guest Espen
Sjekk denne da. Men du har bare 15 timer på deg: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33651&item=7975012261&rd=1 :D

Takker, men jeg fikk bort det meste med diverse flytende og stålull.