Jump to content

tomgangsregulator

Guest eddie

Recommended Posts

Guest eddie

Har prøvd 3 forskjellige regulatorer på min 300 te(alle brukt da)

Godt gjort at de alle 3 er defekt!

Noen som har hatt det samme problemet?

Ser ut som denne delen er en slitedel?

Tomgangen på bilen min hopper opp og ned som en jojo,så jeg regner med at det er dette som er feilen?

Og hva koster denne ny?

Guest Eivind Soltvedt

Ikke sikkert det er selve regulatoren som er gåen!?

Kan være følerfeil, kabelbrudd eller lignende om du har roterende tomgangsregulator

kan denne testes om den virker på en enkel måte?

Ja, sett den inn i en annen 300 som virker.... :P

Sikkert noen i klubben som kan stille opp hvis det er noen i ditt distrikt som har en slik.... :P

Guest Eivind Soltvedt
kan denne testes om den virker på en enkel måte?

Ja' date=' sett den inn i en annen 300 som virker.... :P

Sikkert noen i klubben som kan stille opp hvis det er noen i ditt distrikt som har en slik.... :P[/quote']

Har prøvd 3 forskjellige regulatorer på min 300 te(alle brukt da)

Godt gjort at de alle 3 er defekt!

:?: :?: :?:

Eivind: hvis han har satt inn 3 stk i sin bil og ingen virker så kan en finne en bil som virker og sjekke disse tomgangsregulatorene om de virker eller ei.

Hvis de virker så vet en jo at det er noe annet som er problemet...... :P

Guest eddie

takk for gode svar!

Faktisk så kjenner jeg ingen her jeg bor som har 300 te,går bare haugevis av 300 tdt biler her!!

Hva skjer inne i regulatoren når man starter da?

Funker den bare når man starter,eller er den i bruk hele tiden så lenge bilen går?

Har prøvd og blåse rent der inne med trykkluft og deretter smurt opp,men det hjalp heller ikke,prøvde såvidt og bevege innmaten med et skrujern men det var ingen ting som rørte seg!!satt bom fast,mulig det også skal gjøre det?? :cry:

Jeg druknet min (300SE) i White Spirit og skylte grundig gjennom helt til den sluttet å gulpe svart guffe. Når jeg monterte den igjen så funket den utmerket.

Jeg fant også ut at den lille trykk-knappen som sitter i gasswire-oppsettet er så slitt at den av og til ikke skjønner at du vil gå på tomgang når du slipper gassen. Det gjorde at Jetronicen regulerte for gasspådrag selv om jeg sto stille på tomgang. Resultatet var jaging opp og ned mellom 700 og 1500 rpm.

Du trenger ikke noen annen hobby hvis du har gammal KE-Jetronic!

Guest eddie

Takk!

Hvor sitter denne bryteren da?er det den som sier klikk og som er fastmontert der wirene er skrudd sammen?også går det en ledning inn på den?

Du trenger ikke noen annen hobby hvis du har gammal KE-Jetronic!

Så sant, så sant, men hvis du dynker alt i whitespirit i stedet for å kjøpe nytt så er det kanskje ikke så rart..... :wink:

De fleste MB med K-jetronik gå da veldig lenge før det skjer noe, som oftest så er det det elektriske nettet som roter men bilene er jo minimum 12år og som oftest myyyye eldre.

Det som er feilen er at de verkstedene rundt om ikke har kompetanse på området lenger og derfor blir det mye prøv og feil metoden når systemet svikter, og ja jeg snakker av erfaring...... :cry:

På min så ble det byttet til sprell ny girkasse, aller releer, spenningsvern, og 5 styringsenheter før de fant en liten kortslutning i diagnosekontakten...... :shock:

Hadde det ikke vært for at jeg leverte bilen på MB merke verksted så hadde jeg vært en fattig mann..... :P