Geir Hanssen Posted April 28, 2022 Posted April 28, 2022 VIN WDC1660041A005379 651.925 motor. ML 250, cdi, Motoren harker med ujevne mellomrom. Stopper ofte når man setter den i drive eller når man kommer til veikryss. Scannet og funnet følgende koder: U10382A Communication with the diagnostic CAN bus has a malfunction.There is no signal change. (mangler signal på OBD2 porten) ISM - Shift module(A80) 1 problem exist P179D00 The redundancy system for DIRECT SELECT was activated. CURRENT and STORED DTR - DISTRONIC(A89) 1 problem exist 630200 CAN communication with control unit ''N62/1 (Radar sensors control unit)'' or ''N30/4 (Electronic Stability Program control unit)'' has a malfunction. CURRENT and STORED EZS - Electronic Ignition lock(N73) 2 problems exist U10382A Communication with the diagnostic CAN bus has a malfunction.There is no signal change. EIS er skiftet og feilen er der fremdeles. 2.U012287 Communication with control unit ''Traction system'' has a malfunction.The message is missing. IC - Instrument cluster(A1) 1 problem exist 1.U114587 Communication with KEYLESS GO has a malfunction.The message is missing. Det er ikke keyless go på bilen..... Følgende er skiftet; EIS, ECU, Dynamo, Batteri, Trottlebody, Noen som har forslag? Quote
Simen Arntsen Posted April 29, 2022 Posted April 29, 2022 Einaste feilkoden her som kanskje kan ha relevans er P179D00. Kva det betyr veit eg ikkje, men det er i samband med gearkassen. Det kan og vere problem som ikkje kjem fram som feilkode. Kva feilsøking er utført? Mtp delebytting kan det sjå ut som delekanon, det fører vanlegvis ikkje med seg så mykje nyttig. Funksjon og feilkodar må feilsøkast med eigna diagnoseutstyr, av nokon som kan bruke det, ellers kan det vere håplaust. Quote
Geir Hanssen Posted April 29, 2022 Author Posted April 29, 2022 Mye er byttet til og med fuelpumpen da den melte feil. Mercedes verkstedet har ikke kompetanse i det hele tatt. Har sjekket det meste tror jeg - alle canbus signal er bra foruten det som går fra tenningslås til obd2 - null signal.. eller målt i volt er det 0.02 Can high på ECU har for lav volt og canlow har selvsagt for høy volt - 2,7 ca målte jeg det til. Alt i dørken har vært oppe og målt signal på canbus og alt ser ut til å være helt riktig der. Ingen korrosjon på noen av kontaktene. Alle ledninger under panseret til ECU er sjekket og ok. Ser ikke ut til at det er noe ledningsbrudd noen plass. Det jeg lurer litt på er den meldingen til høyre dør - målt spenning der og funnet i orden selv om det er feilmelding på den. **DCU_RF - Right Front door(N69/2) 1 problem exist B1DD015 The output for the mirror heater has a malfunction.There is a short circuit to positive or an open circuit.** Quote
Geir Hanssen Posted April 29, 2022 Author Posted April 29, 2022 Glemte å skrive at sensoren viste 850gr C konstant.. og i dag viste den 0 grader. Quote
Simen Arntsen Posted April 30, 2022 Posted April 30, 2022 Da blei det for avansert til at eg kan bidra over Internett 😖 Quote
Geir Hanssen Posted April 30, 2022 Author Posted April 30, 2022 Ja det er det som er problemet. Mye er gjort.. men fremdeles er feilen der. Mulig å leie deg noen stunder for å gjøre diagnosen en kveld etc? Quote
Simen Arntsen Posted May 1, 2022 Posted May 1, 2022 Eg er ingen biltekniker, men har MB Xentry diagnose, og pleier å klare å grave meg fram til problemet. Så skulle gjerne ha sett på det, uten garanti, men eg trur eg bur litt langt vekke... Ytterst ved Sognefjorden.. Quote
Recommended Posts