Osloone Posted April 1, 2022 Posted April 1, 2022 Min avdøde far eide denne bilen når jeg var en ung mann og jeg hadde mye moro med denne bilen den gangen, Den ble solgt i 2002 og neste eier etter min far hadde den i 19 år frem til 2021. Den ble kun kjørt 16000 km på de siste 19 årene og den har derfor fortsatt en fin km-stand og har akkurat rundet 200000 Km. Vi fikk kjøpt bilen tilbake i familiens eie i 2021 og den var da delvis nedplukket grunnet litt behov for rustreparasjoner. Den er nå straks klar med rustrep og skal da avslutningsvis til lakkeringsverkstedet før den kommer til sin rett igjen. Har skiftet olje og filter, luftfilter, bensinfilter, bremseveske, toppdekselpakninger, plugger,,registerkjede og strammer, filter, olje og bunnpanne pakning på automaten, radiator, samt avrustrep har vi byttet forskjermer, og holder på med å skifte ut hjulbrønner i koffertrom og en hjulbue. Nyoppussede Lorinser Lo med nye sommerdekk ligger klare til å monteres neste uke. 4 Quote
HenningN Posted April 2, 2022 Posted April 2, 2022 Hyggelig historie, gratulerer med kjøp! Utrolig moro at dere fikk kjøpt SECn tilbake til familien. Håper vi blir oppdatert med bilder fremover Oppsøkte dere eier av bilen, eller lå den ute for salg? Sent fra min SM-G973F via Tapatalk Quote
Jan S Posted April 2, 2022 Posted April 2, 2022 500 SEC coming home - Nydelig! Kult med mer bilder. Går motor bra, kald og varm? Quote
Osloone Posted April 2, 2022 Author Posted April 2, 2022 (edited) Prøvde å få kjøpt den tilbake i mange år og ringte eier eller sendte beskjed hvert år og til slutt ville han selge den tilbake.. Motor går supert både kaldt og varm. Litt flere bilder fra idag.. Edited April 2, 2022 by Osloone 1 Quote
Odd Sigurd Posted April 3, 2022 Posted April 3, 2022 Så fantastiskt kjekt å se hvor grundig og bra renoveringen blir utført. Ser frem til ferdig resultat Quote
Jan S Posted April 3, 2022 Posted April 3, 2022 Hvorfor tok du av ventildeksel? Har du lekkasje? Kam ser fin ut, fra det jeg kan se ...? Når du først har de dekselene av burde du da skifte de plastikgreiene som fører olje til kamlagre? Kritisk dersom de brekker/går i oppløsning .... Quote
Osloone Posted April 3, 2022 Author Posted April 3, 2022 1 hour ago, Jan S said: Hvorfor tok du av ventildeksel? Har du lekkasje? Kam ser fin ut, fra det jeg kan se ...? Når du først har de dekselene av burde du da skifte de plastikgreiene som fører olje til kamlagre? Kritisk dersom de brekker/går i oppløsning .... Bytter selvsagt glideskinnene i plastik samtidig med registerkjedet. Kjøpteinnett helt registerkjedesett med alt og også strammer.. Tok av toppdekslene og skiftet toppkrkselpakninger samtidig når det var oppe. 2 Quote
Recommended Posts