Helmut Krane Posted March 16, 2022 Posted March 16, 2022 Varmeelementet i skinnsitteputen (MB Bklasse 2013 w246) må byttes. Kan jeg gjøre dette selv, eller må hele puten byttes? Ryggvarmen fungerer. Quote
tommern57 Posted March 16, 2022 Posted March 16, 2022 Ikke sikker på 246,spesifikt, men generelt så er varmeelementet sydd inn i setetrekket. Så det betyr at du må skifte skinnet og. Sjekk med forhandler om det er mulig å bare kjøpe elementet. Regner med at det ikke er mulig om det er endel av setetrekket. Har videre en mistanke om at disse går pga at folk skal hente noe de glemte i bilen, og strekker seg inn med et kne på seteputa. Det skal finnes løse varmeelementer fra eldre modeller som er løse, så det kan være et alternativ når du evt kommer dit. Har noen liggende et sted, så jeg kan sjekke delenummer dersom det skulle bli aktuelt etterhvert Quote
Simen Arntsen Posted March 16, 2022 Posted March 16, 2022 I følge delekatalogen kan du kjøpe varmeelement separat for 246. Det krev demontering av heile sitteputa, og muligens noko stifting, men ser ikkje ut som det er sydd. Eg kan finne nøyaktig delenummer du må ha, men da må eg ha rammenummer på bilen, då det er mange utstyrsvariantar. Quote
Recommended Posts