Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg er  forholdsvis fersk og stolte eier av en SLK 200 fra 2004. Den vart kjøpt våren 2021. I går skulle jeg prøve å starte den opp etter at den har vert vinterlagret. Batteriet viste seg å trenge opplading og jeg ladet dette over natten. I dag så skulle jeg prøve å starte opp og det gikk greit, men då ville ikke gir gå ut fra park. Jeg kunne ikke se at her er noe feilmelding. Har Googlet litt, og fikk der tips om å fristille gir med bruk av skrujern (dette gikk bra). og jeg ser at det stå at låst gir i P, kan skuldes feil i bremselysbryter??  Er det noen som har erfaring med dette problemet og ev. kan komme med mulig årsak og forslag til mulig løsning.  Tar og i mot tips på hva som kan være grunn til svakt/ tomt batteri 

Robert

Posted

Bil som står over vinteren med batteri tilkobla, uten vedlikeholdslading, vil vere tom for strøm når den skal takast i brukt. Nesten uten unntak.

Bremselysbryter er ei årsak av mange potensielle, det kan og f.eks vere kommunikasjonsfeil mot gearskifter eller SAM, komponentfeil i gearskifter, eller andre ting som inngår i frigiving av parklås. For å finne ut av dette sikkert må du feilsøke med eigna diagnosemaskin.