Jump to content

Data spørsmål

Guest Frode Larsen

Recommended Posts

Når en kobler kamera til Lap Top gjennom en DV kabel, skrur kamera på og åpner kamera på skjermen, så kommer det opp et bilde(film) og det vises på skjermen det som skjer foran linsen hele tiden.

Det jeg lurer på er , bilde går det an å forstørre/forminske på noe vis??

Lap Toppen har XP home installert og kamera er et Panasonic DV kamera.

Ja, jeg tror jeg har funnet ut av det nå, fant et videoredigerinsprogram der jeg kunne maksimere bildet så det ble helt tøft... :P

Du har sikkert sett det i butikken, at kamera viser direkte på TV`en det som skjer, at folk går forbi osv.....

Når det står slik er det bre å trykke opptak når det er noe som skjer så er det klistret til film.

Greit å sjekke bildet på skjermen før en tar opp....

Guest amorino

Kan utfra egne erfaringer anbefale Pinnacles DV Studio (jeg bruker 8, men vet 9 er i handelen). Enkelt, men kraftig hjelpeverktøy - enkelt å brenne over på DVD m.m.

takker for tipset, må nok kjøpe noe skikkelig å redigere filmene med ja, de programmene som følger med maskinen eller XP er som regel litt simple og gjør det ofte vanskelig å redigere filmen... :?

Guest Johan Stub
Kan utfra egne erfaringer anbefale Pinnacles DV Studio (jeg bruker 8' date=' men vet 9 er i handelen)[/quote']

DV Studio har ikke vært dyrt før. Noen som vet hva 9'ern koster?

Guest amorino

895,- (pluss frakt) - her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124060&cks=SER

Og her slipper du frakten om du har en butikk i nærheten, og utvalget av PLUS, DELUXE versjoner m.m. er stort:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_ViewStandardCatalog-Browse;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000apRP2Xqf?CatalogCategoryID=MDXD4QFWDFkAAAEDWdytBDZr&filename=productpage_text&windowtitle=Software

Når det gjelder de to like utgavene, ser det ut som om Elkjøp ligger 100-lapp over (jmf. med frakt og de er like?).