Dan-Henning Posted February 9, 2022 Posted February 9, 2022 (edited) Jeg har dessverre klart å lage et hull i ladeluftslangen som går fra luftinntaksboksen og ned til turboen på min MB C180 CDI 2012-modell. Hullet er helt nederst på slangen/kassa og bilen går nå i nødmodus pga. falskluft. Er dette mulig å fikse midlertidig inntil jeg får tak i ny del? Uten å knuse turboen med ting som evt. skulle fly inn av reparasjonsmasse, teip etc...? Jeg vet ikke hvor stort ladetrykk det er på en turbo, og evt. om den skulle klare å suge inn gaffateip? Hullet er ovalt i diameter 4 cm x 1 cm. Dynamoreima som skar hull fordi slangen lå opp når jeg startet bilen ifbm. med en jobb. Legger ved et bilde av hullet som ble skåret gjennom av dynamoreima. Jeg tenker kanskje å prøve meg på noen runder med vulktape, og så stramme godt til med noen runder med elektrotape til slutt. Burde vel holde noen dager med småkjøring, til jeg får en ny slange og er forsiktig med gasspedalen? Noen andre gode ideer til fix? 😆 Edited February 10, 2022 by Dan-Henning Quote
Dan-Henning Posted February 9, 2022 Author Posted February 9, 2022 (edited) Jeg har nå tettet et enormt hull med en hel rull 3M vulktape og en hel rull elektroteip, strammet godt. Det holder inntil jeg får en ny del i hvert fall🙂 Legger ved bilde av hurtigfix og type 3M vulktape + elektrikerteip. + Edited February 10, 2022 by Dan-Henning Quote
Dan-Henning Posted February 22, 2022 Author Posted February 22, 2022 Har fått byttet denne slangen nå. Den provisoriske løsningen min med vulktape har fungert helt topp i mellomtiden. Ingen falskluft, og ingen tegn på at vulken skulle gi etter for det høye ladetrykket. Legger ved noen bilder som viser hvordan det så ut. Det siste bildet er fra innsiden av slangen. Vulktapen har est ut i hullet, men var ikke løs på noen måte. Quote
Dan-Henning Posted February 22, 2022 Author Posted February 22, 2022 (edited) Og nå er alt som det skal være igjen🙂 Edited February 22, 2022 by Dan-Henning Quote
Recommended Posts