HansB Posted February 8, 2022 Share Posted February 8, 2022 Ønsker å få montert DAB radio i min w211 facelift med comand. Hvilken type comand jeg har vet jeg ikke, men det er kode 527 comand DVD APS with navigation i VIN. Vil helst ha en løsning som gjør at den originale skjermen kan bli værende. Altså en clean og "original" montering. Hva bør jeg gå for her? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansB Posted June 4, 2022 Author Share Posted June 4, 2022 Er åpen for annen DAB løsning også, men hva er det best å gå for her? Finnes det ingen "standard" på hva folk gjør her for å få DAB, og samtidig unngå et rent adapter som blir stående på siden av original skjermen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 (edited) Enklest og best er en android hovedenhet, som helt identisk med original radioen. Men uansett en liten tips: jeg bruker bilens original fm antenne som dab antenne, bare kjøpt mellomstykke mellom fm antenne og dab adapter. Så slepper den stygge antenne på frontruta. Edited June 4, 2022 by utlending 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansB Posted June 6, 2022 Author Share Posted June 6, 2022 (edited) En sånn Xtrons enhet du tenker på? Har du en slik selv? Når det gjelder antenne, så har min bil originalt finne på taket. Denne er vel kompatibel med DAB? Trenger jeg da å tenke noe på dette? Edited June 6, 2022 by HansB 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted June 6, 2022 Share Posted June 6, 2022 Ja jeg har selv, ble montert ca. 2 år siden. Husker ikke helt hva er forklaringen, men mercedes har aktiv fm antenne med forsterker og noe med den å gjøre at originalt antennekan brukes som dab antenne. Måtte kjøpe en fakra-smb, eller smb-fakra adapter. Har aldri signalsvikt, som opplevde med frontrute antenne. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansB Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Takk for tilbakemelding. Skal vurdere en slik enhet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts