Jump to content

Montere DAB i w211 facelift


HansB

Recommended Posts

Ønsker å få montert DAB radio i min w211 facelift med comand. Hvilken type comand jeg har vet jeg ikke, men det er kode 527 comand DVD APS with navigation i VIN.

Vil helst ha en løsning som gjør at den originale skjermen kan bli værende. Altså en clean og "original" montering.

Hva bør jeg gå for her? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Er åpen for annen DAB løsning også, men hva er det best å gå for her?

Finnes det ingen "standard" på hva folk gjør her for å få DAB, og samtidig unngå et rent adapter som blir stående på siden av original skjermen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enklest og best er en android hovedenhet, som helt identisk med original radioen. Men uansett en liten tips: jeg bruker bilens original fm antenne som dab antenne, bare kjøpt mellomstykke mellom fm antenne og dab adapter. Så slepper den stygge antenne på frontruta.

Edited by utlending
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

En sånn Xtrons enhet du tenker på? Har du en slik selv?

Når det gjelder antenne, så har min bil originalt finne på taket. Denne er vel kompatibel med DAB? Trenger jeg da å tenke noe på dette?

Edited by HansB
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har selv, ble montert ca. 2 år siden. Husker ikke helt hva er forklaringen, men mercedes har aktiv fm antenne med forsterker og noe med den å gjøre at originalt antennekan brukes som dab antenne. Måtte kjøpe en fakra-smb, eller smb-fakra adapter. Har aldri signalsvikt, som opplevde med frontrute antenne.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...