Guest Geggi Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Sliter litt med å komme på noe greit feriemål og det kunne vært greit å se om noen andre hadde noen gode forslag.Helst i Norden, men åpen for det meste Har med kone og 2 unger på 7 og 4 år.Finnes det noe greit sted for unger nordover i landet?Som regel der det fine været kommer... Har allerede vært i Legoland, Mummidalen, Tusenfryd, Bø, Dyreparken, Bergen og så har vi vært i Disney i California og Florida så Euro Disney Paris frister ikke. (Liker ikke Frankrike heller...)Biltur eller fly, åpen for alt. Kom igjen, forslag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Hva med Skara Sommerland i Sverige? Da kan du ta en kosetur på en ca 90 mil i Mercedesen først Ellers går jo tiden fort for barn i "Syden" også.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Sliter litt med å komme på noe greit feriemål og det kunne vært greit å se om noen andre hadde noen gode forslag.Helst i Norden' date=' men åpen for det meste Har med kone og 2 unger på 7 og 4 år.Finnes det noe greit sted for unger nordover i landet?Som regel der det fine været kommer... Har allerede vært i Legoland, Mummidalen, Tusenfryd, Bø, Dyreparken, Bergen og så har vi vært i Disney i California og Florida så Euro Disney Paris frister ikke. (Liker ikke Frankrike heller...)Biltur eller fly, åpen for alt. Kom igjen, forslag! [/quote'] Legoland er en sikker vinner, men prøv litt utenfor den værste høysesongen. Det finnes legoland i Danmark, og det finnes også i tyskland. Ganske langt sør, dvs. at du må pine deg gjennom en del mil med fri fart for å komme ned dit Til legoland.dk er det i hvertfall fort gjort å komme seg fra Oslo. Selv tok jeg sovebåt ned, og kveldsbåten fra danmark over til Sverige. Da var vi i land ved midnatt, og junior sov som en stein hele veien hjem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Sliter litt med å komme på noe greit feriemål og det kunne vært greit å se om noen andre hadde noen gode forslag.Helst i Norden' date=' men åpen for det meste Har med kone og 2 unger på 7 og 4 år.Finnes det noe greit sted for unger nordover i landet?Som regel der det fine været kommer... Har allerede vært i Legoland, Mummidalen, Tusenfryd, Bø, Dyreparken, Bergen og så har vi vært i Disney i California og Florida så Euro Disney Paris frister ikke. (Liker ikke Frankrike heller...)Biltur eller fly, åpen for alt. Kom igjen, forslag! [/quote'] Hei Hvor lang/mange uker ferie har du å bruke på turen det er litt avgjørende.? Har selv også kjørt mye av Europa og mer eller mindre helle Norge på krys og tvers men kan anbefale på det sterkeste i Norge å kjøre til Stryn fjellet ned til geiranger og over til Valldal opp til Trolstien og derfra ned mot Ålesund og over til Molde for så å kjøre Atlanterhavsveien mot Kristiansund for deretter og dra nordover mot Trondheim og videre til Steinkjer for så å ta av mot Namsos som da er kystriksveien videre mot f.eks min favoritt som er Lofoten og Vesterålen. Dette er selvfølgelig alt etter hvor lang ferie du skal ha men du kan jo dele dette opp om du vil også f.eks Snu i Trondheim. Det er i alle fall en meget fin bit i Norge som jeg selv har kjørt opp til flere ganger. God tur til deg m/familie Max. Ferie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Eller rett og slett kule'n ned hjemme. :idea: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Masse bra innspill allerede Eller rett og slett kule'n ned hjemme. :idea: Hehe, atskillig billigere da... Tenkte at 2 uker ville være nok til en ferietur. Frister veldig med en tur som J. Antonsen foreslo, men er vel litt i tvil om hvor barnevennlig den er... Har alltid hatt lyst å ta Hurtigruta og kunne jo tatt den på returen fra Nord-Norge. Får sjekke ut Skara i Sverige, kanskje...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Da jeg var liten så var vi ofte i Sverige på ferieturer.Har vært 2 ganger på Skara sommerland og jeg syntes det var morroda ihvertfall.Har også vært innom noen dyreparker i Østersund da jegvar mindre,og Noen dager på Liseberg er jo også en klassiker fra gamledager.Vet ikke hvorfor men vi dro som oftest Til Sverige og Danmarki mine yngre dager.I Danmark så er det jo flust av lekeparker for barn,sådet er nok grunnen tenker jeg.Jeg er som det er foreslått her noen ganger hvert år oppe på Trollstigeni Juli/August ( Å gå på ski der er jo bare konge på denne årstiden.)også kan det bli noen turer ut på atlanterhavsveien for å snoke ellerfiske litt.Naturopplevelsen er jo bare enorme.Og Molde må du ikke glemme,finnes det en finere plass??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Jeg er fan av Danmark. Hyggligere folkeslag en det, skal du lete lenge etter. For ca 27-28 år siden fant mutter'n og fattern'n ett lite strandsted som het Blokhus. Da var det et svært lite turistinfisert sted med et hyggelig hotel, en campingplass med basseng og tennisbane, noen hyggelig puber og en "købeman". Et lite hjemmebakeri var det også der. Vi likte oss faktisk så godt at vi ferierte der 20 år på rad etter det besøket. Nå er det blitt en turistmaskin og den danske koselige sjelen er borte. Min drøm er å finne et slikt sted på Danmarks vestkyst en gang til. Jeg vet det finnes, man må bare finne det. Og når man gjør det har man en alle tiders "slappe av og bade og kose seg" ferie. Så mitt tips må være å lete på internet, kikke i kart og finne "din" plass. Og en ting til, øl er billigere enn brus der nede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Kjørte på sykkelen ned igjennom Danmark til Esbjerg på vestkysten og tok ferja over til Fanø, helt glimrende, hotell med badebasseng, 3 pubber, 3 spisesteder. et par hoteller, 5 km strand og masse kjempehyggelige mennesker.... Kjørte ned for vel...å helvete 4 år siden nå.....begynne å bli gammale ja!!Det var roligt, en ferje som en betaler bare en vei, og det så ut til å være mye kjekt for unger.....Vi var der i 3-4 dager før vi dro videre, men det var helt glimrende. Damark har jo legoland og mange andre severdigheter som passer for unger.Mine er litt for små ennå til danmarkstur så det blir nok Dyreparken en liten tur i år..får satse på Legoland neste år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Hei. Vi har vært i Sverige de siste årene, og må si det er koselig for barna.Ørebro med jungelbadet er jo meget bra, det ligger i tilknyttning til ......ja, husker ikke campingplassnavnet, men den er en av europas beste sies det, og det er nok ikke langt fra sanheten.Også ligger den ikke mer enn 5 min fra sentrum av Ørebro, med sine fasiliteter. Og det er ikke så langt fra Oslo heller, 35 mil på E6 så er du der.Ellers er jo den Svenske "høga kusten" å forakte heller. Fine viker med flotte bademuligheter for hele familien. Uansett. God ferie når den tid kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 ' date=' 35 mil på E6 så er du der.[/quote']E18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 ' date=' 35 mil på E6 så er du der.[/quote']E18 Riktig. Det går litt fort i svingene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Og Molde må du ikke glemme' date='finnes det en finere plass??? [/quote'] Skal en tur til Molde i august når Viking skal revansjere søndagens tap her i Stavanger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chriz Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Danmark er jo et så utrolig enkelt og greit land og feriere i.Danmark har jo "alt" Kommer seg fra den ene enden til den andre på 5 timer. Sikkert fortere for enkelte men ikke med unger i bilen Blir 4. året for våres del til sommern i DK, helt genialt.Barna er 3 og 7, og aktiviteter for de finnes overalt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Bli hjemme og spander en studietur på din yndlings(fattige)student heller - på den måten slipper du problemstillingen og gjør en god gjerning i tillegg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Greit med en studietur til Red Light District, Amsterdam?Du trenger vel en studieveileder så jeg regner med at kona godtar at jeg også tar turen. Kanskje Morten skulle være med som observatør? (eller var det kjentmann?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Kanskje Morten skulle være med som observatør? (eller var det kjentmann?) Guide..... eller vent nå litt, e ikkje Svenni faretruende mange ganger der nede...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Vi leier ut leiligheten vår i Salobreña i Spania - en time fra Malaga. Den ligger i 4. etg. i fin blokk - ikke norsk standard, men bad med dusj og badekar, kjøkken med komfyr, platetopp, kjøleskap, stor terasse x2 med kveldssol, felles basseng - stort for voksne, lite oppvarmet for barn, tennisbane, 50 meter fra stranden - utsikt over hele byen. Fly med f.eks: Sterling, Norwegina etc. Bil, taxi fra Malaga - fin tur! Flott liten landsby uten den store masseturismen! Aktuelt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Kanskje en annen gang da det ser ut til å bli Danmark eller Sverige.Hva er leieprisen i Spania da? Leies den ut hele året? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Vi var 2 uker på Møn i danmark for 2 år siden! Nydelig! 10 mil sør for Køben. Kort veg til en sånn dyrepark a'la løveparken på Jylland, kort veg til "bon-bon-land" Kort vei til København (10 mil på motorvei med 110/130 sone).Og det beste er at det var mulig å skjønne hva danskene sa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Det er faktisk det området vi nå ser på, Eivind. Det ligger litt lengre sør enn Møn men ikke mye. Det heter Falster. Fikk en pers.mld. fra en annen på forumet her om det stedet. Går visst an å ta båt til Tyskland også (Warnemunde og Puttgarden), og akkurat det er veldig greit siden vi skal til Hockenheim og se F1-løpet der først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Hei Geggi! Lei en av campingvognene mine, og vær sigøyner et par uker!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Mangler hengerfeste.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Kjøp denne: http://www.mobile.de/SIDeUhckymMcQD6UBjjO-hlrw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1115927626A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B13%81M-t-vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100E17200C450CPKWC450HinPublicA2A0D1000A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=4&id=11111111165522824&6 meter med LMC-vogn baki og 4-5 unger i bakseter så er du sigøyner god som noen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C230 kompressor Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Sliter litt med å komme på noe greit feriemål og det kunne vært greit å se om noen andre hadde noen gode forslag.Helst i Norden' date=' men åpen for det meste Har med kone og 2 unger på 7 og 4 år.Finnes det noe greit sted for unger nordover i landet?Som regel der det fine været kommer... Har allerede vært i Legoland, Mummidalen, Tusenfryd, Bø, Dyreparken, Bergen og så har vi vært i Disney i California og Florida så Euro Disney Paris frister ikke. (Liker ikke Frankrike heller...)Biltur eller fly, åpen for alt. Kom igjen, forslag! [/quote'] Ta en "pappatur" til nurburgring og kjør på norsløyfa.Rett ved banen ligger en liten landsby som heter Adenau,her er det noe små koselige hotell til billig penge. Kjør ned dit, vær der ett par dager, kjør på norsløyfa medegen bil, trenger ikke kjøre fort, familien kan sitte på.kjør også med M5 taxi rundt banen ( da må du ha is i magen )Jeg har ikke kjørt med M5 taxi`n da det pleier å være lang kø.eks motorsport sjåfør ( kvinnelig sådan ) som kjører.Nyt alt av biler og sykler. Porscher, ferrarir, Mercedeser, bmw.er du heldig kan du se prototyper som skal prøves.når jeg var der for 2 år siden, var det rett før stengetid av banenen ny RUF Porsche som skulle testes ut. da var jeg der med enarbeidskollega og en ifra Brabus, som er medlem av "kjøreklubben"han heter Christoph. han hadde en gammel golf, han kjørte noe så inne i granskaugen rått. han peisa ifra CLK500 ( selvfølgelig ikke på rettstrekker ). satt på en tur og det var helt rått.sjekk ut når det er åpent på banen og ikke løp.www.nurburgring.de ( mener jeg ) ok, ferdig her. kjør så evnt opp til Brabus i bottrop. ca 15-20mil nordover igjen.titt litt på biler, maaaaaaaaaaaaaaaaasse rå biler.skal også være en Warner Brothers studio/sightsing greie der. så går det jo an og kjøre oppover til danmark, og gjøre legoland igjen.og kjøben. ikke noe er som en tur til kjøben. selvfølgelig holde seglitt unna turist greiene da. mulig jeg skal til Nordsløyfa selv iår igjen, men er ikke helt sikkert enda. rune autostern300TE-24V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts