holokst Posted January 25, 2022 Posted January 25, 2022 Har problemer med B60 på min Vito 111 2008. På diagnose får jeg "short curcuit to ground" som feilmelding. Har byttet sensor B60 og slettet feilkoden. Feilen er borte noen turer, og så kommer den igjen, og det samme gjentar seg når jeg sletter feilkoden. Har blåst ut sot når jeg byttet sensoren. Er det noen andre som har vært borti lignende?? Irriterende!! Quote
Simen Arntsen Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 Da må du måle ut ledningsnettet. Den feilmeldinga kan bety brudd eller kortslutning. Quote
holokst Posted January 26, 2022 Author Posted January 26, 2022 Ja, får vel prøve det. Men kan være vanskelig med periodisk feil. Tenkte at det kanskje var noen som hadde vært borti lignende, og hadde funnet eksakt hvor feilen lå. Quote
Simen Arntsen Posted January 27, 2022 Posted January 27, 2022 Høyres ikkje periodisk ut, slik du beskriver det er den der konstant. Feilmeldinga indikerer fysisk feil mellom ECM og B60. Viss sensoren er skifta bør vi forvente at den er ok, dvs ledningsnett må sjekkast. Sensorfeil gir ikkje denne feilmeldinga, den vil ofte heller indikere feil med ladetrykksregulering, uten å nevne B60. Quote
Recommended Posts