Guest Tom A Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Jeg har nettopp hatt service på bilen hos MB service i Bergen og er godt fornøyd med dem. Km 130000Jeg spanderte oljeskift på gearet, selv om dette i utgangspunktet ikke er nødvendig. ( Automat, 5 trinn ). Har lest noe om for og i mot dette. Jeg har brukt Mobil 1 5 W - 50 helsynt før og har hatt litt tikking på tomgang når motoren begynner og bli varm.Det ble anbefalt halvsynt 10 W 40 av merke Pennzoil. Denne lyden er nå borte.Tidligere eier erfarte det samme, men jeg ville prøve helsynt. Det ser ikke ut til at motoren " Liker halvsynt" olje bedre.For første gang lot jeg noen andre skifte motor olje, etter 34 år som bileier, følte litt nederlag men pytt pytt. Det var enkelt når bilen først ble løftet opp. Kan som sagt anbefale dette verkstedet i Bergen.
Guest Eivind Soltvedt Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 MB Service på Paradis har godt rykte på seg ja
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now