Jump to content

DAB radio med intern elektrisk feil


Jo Hetland

Recommended Posts

Hei alle,

 

Jeg har en X166 2013 (GL350 Bluetec Facelift) med Harmon Kardon stereo.

 

I sommer begynnte DAB radioen å falle ut noen ganger, før den døde helt. Verksteded har diagnosert at spenningen til DAB tuner er OK, Optisk ring er OK, for da å konkludere med at DAB tuner har en intern elektrisk feil.

 

Noen som vet hvilken del jeg skal bytte, om jeg kan gjøre det selv, eller har andre tips for å fikse dette?

 

Takker,

 

Jo

Link to comment
Share on other sites

DAB-modulen er antakelig montert langs sidene eller under gulvet i lasterommet - dersom du er litt nevenyttig er det ingen problem å bytte denne selv. For å få tak i riktig del kan du jo høre med MBenzNL, som er spesialister på ettermontering av utstyr i nyere Mercedeser. Jeg har selv fått ettermontert DAB i min 2014 E-Klasse der, og tipper din bil bruker samme modul. Send dem en e-post på MBenzNL@gmail.com og forhør deg om tilgjengelighet og pris - ofte kan de skaffe brukte enheter også. De holder til i Nederland, så skriv på engelsk :-)

Link to comment
Share on other sites

On 5.12.2021 at 13.37, Sven Håkon said:

DAB-modulen er antakelig montert langs sidene eller under gulvet i lasterommet - dersom du er litt nevenyttig er det ingen problem å bytte denne selv. For å få tak i riktig del kan du jo høre med MBenzNL, som er spesialister på ettermontering av utstyr i nyere Mercedeser. Jeg har selv fått ettermontert DAB i min 2014 E-Klasse der, og tipper din bil bruker samme modul. Send dem en e-post på MBenzNL@gmail.com og forhør deg om tilgjengelighet og pris - ofte kan de skaffe brukte enheter også. De holder til i Nederland, så skriv på engelsk :-)

 

Takk for det, tok kontakt, og fikk et tilbud på brukt modul til €400.

 

Synes dette er litt dyrt. Har lett litt videre og har funnet disse som jeg lurer på om er alternativer. Noen som vet?

Takk,

 

Jo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...