AndyP Posted December 3, 2021 Posted December 3, 2021 (edited) Det er mye som skrives om W220 i ulike fora, og mye er av negativ art. Jeg har vært så heldig å eie en W220 i ett og et halvt år, og en annen i ett år. Jeg må si jeg er utrolig fornøyd med denne biltypen. Den har høy grad av komfort, et høyt utstyrsnivå og mange spennende funksjoner (fantastisk med sittepute på forsetene som kan justeres i lengderetning; perfekt for en sjåfør med 203 cm på sokkelesten). Den er også svært enkel å skru på (V6-motor), selv om skruingen har begrenset seg til katalysatorbytte, bytte av servopumpe og motor til kjølevifta til motoren, samt bytte av alle servicedeler. Airmatic fungerer helt fortreffelig, motoren maler nydelig, og bilen i sin helhet gir en svært god kvalitetsfølelse. En 22 år gammel bil som lett kan måles med nye biler. Jeg gleder meg til neste sesong med en flott bil (også med et vakkert design)! Edited December 3, 2021 by AndyP Quote
Jan S Posted December 3, 2021 Posted December 3, 2021 S-klassen er jo nydelige biler. Har ingen eier-erfaringer med dem. Er det 320 du har? Den har vel V6 ..... Quote
AndyP Posted December 4, 2021 Author Posted December 4, 2021 Det stemmer Har kjørt (ikke eid) en rekke S500 også, men har alltid likt 6 sylindre bedre (bedre avstemt motortype). Dessuten blir det veldig god plass i motorrommet i forkant av motoren, noe som forenkler mange mekaniske reparasjoner. Quote
Recommended Posts