Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Har noen erfaring med BF Goodrich G-force? Har fått et bra tilbud på disse.

Var egentlig inne på Michelin dekk, men vet ikke om de er verdt den høye prisen?

Kommer på 450,- ekstra pr dekk med Michelin PS2 kontra BFG dekka.

Var egentlig bestemt for å kjøre ut de dekka jeg har nå, og så skifte neste vår, men syntes det var et bra tilbud....

Posted
Bridgestone oppfører seg ok på våt vei så lenge dekket er nytt. Men som slitt får det både lange bremsestrekninger og dårligere vannplaningsegenskaper. Til å være et anerkjent dekk er avstanden opp til de beste litt for lang. Heller ikke på støy og komfort er dekket på et akseptabelt nivå. Det beste vi kan si om dekket er at egenskapene er jevne i alle disipliner og ikke gir noen plutselige overraskelser.

Det gjelder Bridgestone Turanza ER300

Som regel så er det goe greier bare du velger et av de kjente merkene, det er ihvertfall min opplevelse.

Jeg kjører Michelin på begge mine biler, men har vært kjempefornøyd med Dunlop og GoodYear før.

Her er litt lesestoff: http://www.motor.no/tester/dekk/article58790.ece

http://forbruker.no/bil/article1717353.ece

http://www.dagsavisen.no/bil-trafikk/article255063.ece

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=172456

Posted

Det gjelder Bridgestone Turanza ER300

Som regel så er det goe greier bare du velger et av de kjente merkene, det er ihvertfall min opplevelse.

Jeg kjører Michelin på begge mine biler, men har vært kjempefornøyd med Dunlop og GoodYear før.

Er Bridgestone det samme som BF?

Posted

Men da blir det nok ikke BF nei. Ikke så mye bra å lese om de.... skal visstnok støye endel også?

Men hva er en god pris på feks Michelin Pilot Exalto, som scorer høyt i tester.

Vil feks 7400,- komplett lagt på bil være en ok pris?

Mulig disse Vredestein som mange her inne skryter av også ville fungert.

Mest opptatt av gode våtegenskaper, og lite sporing (ønsker ikke en ny diskusjon om sporing :x)

Posted

Kleber Hydraxer, eller Dynaxer HP2 anbefales som "regndekk"

Har god erfaring med Kleber, jeg ville kjøpt de med tanke på vått føre.

Fikk bra tilbud på Dynaxer hoss dekk1 :D (husker ikke prisen)

• 2 months later...
Posted
Men hva er en god pris på feks Michelin Pilot Exalto, som scorer høyt i tester.

Vil feks 7400,- komplett lagt på bil være en ok pris?

Litt gammel tråd, men jeg slår til.... :lol:

Har kjørt med Michelin Pilot Exalto på A-klassen nå i et par mnd nå, dertil en tur om Sverige og inn i Danmark/Tyskland.

Dekkene er helt topp, lavt støynivå, eksemplarisk veigrep på både tørt og vått, må opp i veldig høye hastigheter før en merker antydning til vannplaning. :P

Dekk dimensjon er 205/45-16, fikk veldig god pris hos vår "hoff" leverandør til klubben: Dekk 1 på forus.

Hvilken dimensjon er det du har fått pris på Pål..???

Husk at Vredestein er "store" i størrelsen.... :lol:

Posted

Det var 225/45/17. Hos Dekk1 på Voll. Samme for Excalto og PS2.

Det er dessuten like bra priser på Michelin hos Dekksentralen på Randaberg uten medlemskap, som det er hos Dekk1 :(

Men nå blir det sommerdekk neste år, går da for Michelin, der jeg får best pris.

Nå er det vinterdekk som står for tur. Blir Michelin X-Ice tenker jeg. Piggfritt....!?

Posted

Det er dessuten like bra priser på Michelin hos Dekksentralen på Randaberg uten medlemskap, som det er hos Dekk1

Da bør du prøve å svinge innom Charlie hos Dekk 1 på Forus, for det kan være han på Voll ikke har innsett "alvoret" i situasjonen.... :wink:

Posted

Det er dessuten like bra priser på Michelin hos Dekksentralen på Randaberg uten medlemskap, som det er hos Dekk1

Da bør du prøve å svinge innom Charlie hos Dekk 1 på Forus, for det kan være han på Voll ikke har innsett "alvoret" i situasjonen.... :wink:

Joda, han visste om "noe" Mercedes greier, så jeg fikk lavere pris enn normalt. Grunnen til at jeg snakket med de på Voll er at de (fra før Dekk1) er kjent for å ha hatt gode priser på Michelin.

Men er i kontakt nå med Charlie (om han snart svarer på mailen)

Posted

Men er i kontakt nå med Charlie (om han snart svarer på mailen)

Jeg svarte deg jo på den første mailen, og ba en kollega av meg svare deg at "ja, det er bare å komme innom" på den andre mailen din!!

Posted

Michelin er kanon(dyre)dekk  :lol: :lol: :lol:

Og sinnsykt bra dekk!!! (Men det har du vel allerede funnet ut Tin-Tin :mrgreen:)

Har nettopp kjørt ut Michelin PS2 dekkene mine på 600en. Siden det var noe galt med bilen, ble dekkene skåret ned på innsiden foran. Men jeg har kjørt dem temmelig nøyaktig 20.000 kilometer. Hadde bilen vært iorden, så hadde de nok gått 10.000 kilometer til. Det synes jeg er god økonomi, tatt i betraktning av at jeg slet ut et sett Dunlop SP9000 på samme bil på 8.000 kilometer. Jeg har ikke forandret kjørestil imellom disse dekkene.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...