FrodeS Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Da jeg dro på meg sælaen på jobb i dag merket jeg at den var våt. Det virker som det er snella som er våt, så jeg må dra ut litt før det kommer. Det var såpass at jeg ble våt på trøya. Jeg kjenner ikke noe fukt på gulvet. Hva kan dette komme av? Gjelder '92 300TD Turbo.
Lorns Stavrum Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 har du soltak? kan være dreneringa fra den. for mye nedbør?
FrodeS Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 har du soltak? Ja. kan være dreneringa fra den. Ikke umulig, men skal ikke den gå ned i A- og C-stolpene? Jeg vet den bakre går ned i c-stolpen i hvertfall, for den tittet jeg på i sta. for mye nedbør? Definitivt, men det skal jo helst ikke komme inn i bilen.
Lorns Stavrum Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 vannet må jo komme fra et sted, du får ta med bilen til trøndelag for nå har det ikke kommet ordenlig med nedbør på en å en halv måned
FrodeS Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 vannet må jo komme fra et sted, Du sier noe der. Noen som vet om det kan renne vann fra takluka og ned i b-stolpen? du får ta med bilen til trøndelag for nå har det ikke kommet ordenlig med nedbør på en å en halv måned Kan heller ta med meg bilen og flytte dit inntil det begynner å regne der også.
Lorns Stavrum Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 det er en mulighet, men det må være bedre å få en tørr bil. er drenerings slangene åpne?
FrodeS Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 det er en mulighet, men det må være bedre å få en tørr bil. er drenerings slangene åpne? Tenker du på de fra takluka? Litt vanskelig å sjekke, for jeg har knekt en plastfaen inni der, så jeg får ikke åpnet den. Tenkte jeg skulle prøve å tape igjen takluka for å se om problemet forsvinner. Jeg tok ut reservehjulet, og jaggu pipler det ikke litt vann nedover innerskjermen på venstre side bak også
VeGe Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Tenker du på de fra takluka? Litt vanskelig å sjekke, for jeg har knekt en plastfaen inni der, så jeg får ikke åpnet den. Tenkte jeg skulle prøve å tape igjen takluka for å se om problemet forsvinner. Jeg tok ut reservehjulet, og jaggu pipler det ikke litt vann nedover innerskjermen på venstre side bak også Det er ikke nettopp den nevnte plastfaen som gjør at luka ikke blir 100% tett, da? Men de nedbørsmengdene som har vært i det siste kan kanskje vann trenge inn og "spre seg" langs taket før det renner ned langs stolpen(e), eller lengst bak ved reservehjulet. Sikker på at alle innfestinger for rails er tette?
FrodeS Posted July 5, 2007 Author Posted July 5, 2007 Tenker du på de fra takluka? Litt vanskelig å sjekke, for jeg har knekt en plastfaen inni der, så jeg får ikke åpnet den. Tenkte jeg skulle prøve å tape igjen takluka for å se om problemet forsvinner. Jeg tok ut reservehjulet, og jaggu pipler det ikke litt vann nedover innerskjermen på venstre side bak også Det er ikke nettopp den nevnte plastfaen som gjør at luka ikke blir 100% tett, da? Men de nedbørsmengdene som har vært i det siste kan kanskje vann trenge inn og "spre seg" langs taket før det renner ned langs stolpen(e), eller lengst bak ved reservehjulet. Sikker på at alle innfestinger for rails er tette? Såvidt jeg vet så skal ikke takluka være 100% tett, men dreneringen skal ta seg av evnt. vann som kommer inn. Jeg har ikke sjekket noe rundt railfestene. Jeg må vel gjerne ned med innertaket for å finne ut av det? Det er på høyre side at takluka geiper litt, og det var på venstre side det kom inn vann. Kan jo være at bilen sto ørlitegrann skeivt.
Rolf Åge Posted July 5, 2007 Posted July 5, 2007 Jeg har ikke sjekket noe rundt railfestene. Jeg må vel gjerne ned med innertaket for å finne ut av det? du må løsne trekket ute ved sidene i vertfall.. Det er på høyre side at takluka geiper litt, og det var på venstre side det kom inn vann. Kan jo være at bilen sto ørlitegrann skeivt. kan vere nokk tol at de kommer inn vann..
FrodeS Posted July 6, 2007 Author Posted July 6, 2007 kan vere nokk tol at de kommer inn vann.. Skjønner. Skal ikke disse taklukene egentlig lekke litt, men dreneringen skal ta seg av å få det unna?
Rolf Åge Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 de vet jeg ikke.. men rundt den "kassetten" er de en seig pakkning..
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now