Joakim Bjerkmo Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 hei!vil bare fortelle dere en artig historie jeg netopp har opplevd.håper det gir dere en latter det har gitt meg mange! vel det startet med at jeg snuset litt på turbo til bilen min(w124 300e) og plutselig kom jeg over et flott turbo kit! jeg måtte ordne transport selv og jeg hørte med flere firmaer, det var de edle guttene inne hos DHL som ga det beste tilbudet og kortest leverings tid!jeg yenkte med meg selv"fy faan nå gjorde jeg noe lurt!da har jeg sikkert turboen i løpet av uka(som de hadde lovet)"jeg fikk beskjed at pengene hadde kommet hos forhandleren og da var det bare å bestille opphenting! ok tenkte jeg da det var gjort. nå blir det vel sus i serken tenkte jeg.men neida det tok ei hel uke for dem i bare å stikke innom å hente pakken hos forhandleren!jeg tenkte vel, vel, en liten glipp der sikkert et engangs tilfelle!altså mandag uka etterpå hadde de henta pakken.så jeg ringte dhl og spurte hvor den nå hadde tatt veien. neida damen i telefonen kunne fortlee følgende:hun hadde ingne info om hvor pakken var og hadde ikke fått noen beskjed om at den var hentet.. dette vedvarte helt til fredag den samme uken. da hadde hun purret på hennes kolleger og hadde endelig fått fatt i hvor den befant seg. joda. den hadde ligget på en terminal i der siden mandagen og ingen ting var gjort. jeg fikk beskjed om at pakken skulle sendes om søndagen(hvis jeg var heldig). vel vel . jeg ringte om mandagen uka etterpå og fikk der beskjed at den ikke ver kommet inn til larvik og at den mest sansynelig enda var på sjøen. de to neste dagene fikk jeg fortsatt den samme beskjeden.. vel på torsdagen får jeg beskjed om at den har lugget inne på tollen i larvik siden mandag og at jeg mådde se å ha meg til å betale moms og frakt snart ellers må jeg betale lager leie! vel. for det førstye hadde jeg fåt beskjed om at den var til sjøs enda of for det andre hadde jeg jo ikke fått noen faktura. i to dager maste jeg om jeg kunne vær så snill kjære dhl kan dere være så snille å sende meg ei regning? det tok et par dager så var dhl så samarbeidsvillig at de klarte å sende regninga!(et paradoks at de ikke går konkurs snart når de ikke sender regningene sine,de bruker kankje slag ordet "itte noe knussel" vel vel nok en sterk bragd av DHL,der skal de ha skryt)endelig får jeg faktura.jeg betaler på flekken og det tar 4 dager før de kalrer og leite opp transaksjonen min på kontoen deres.så da skal vel alt være klartert og pakken på vei hjemme hos meg. men neida prata med terminalen inne i trondheim og de sa at de ikke kjørte ut til byneste i dag(byneset er 30 min unna terminalen) hvorfor spurte jeg?de hadde ingne flere utlveringer her på bosberg,byneset for tiden så de ville vente til flere utleveringer dukket opp før de tok den "laaaaaaaaange" turen ut hit. det var liksom prikken over i'en, dråpen som rant over(osv..) jeg fikk et ekstremt raseri anfall som bare kan karakteriseres som ADHD(har bestilit diagnose time) på mannen jeg snakket med.. med høy røstet stemme kunne jeg fortelle ham at Bosberg er en meget liten plass hvor kyr (ikke at det er noe galt med kyr,de er flotte dyr og lager god melk)og traktorer er det som står sentrert i skallen på folk her ute og det og bestille seg en pakke fra utlandet ville virke som en god skrøne, man får det man trenger på felleskjøpet ville de ha sagt!så jeg kunne svare han at det ikke kom til å bli noe behov for å kjøre ut noen pakker hit i dette århundret!! da sa han at de skulle komme mellom klokken 13 og 14 i dag nå er klokken 12.30 jeg er spent, MEGET spent! mvh joakim
Joakim Bjerkmo Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 ja fikk den endelig!!!steike det var godt!det kittet var helt rått!skal bynne montere snart! hehe
Frank O Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Da får du ha lykke til med monteringen da, bare å spør viss du lurer på noke!!!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now