Alfaduden Posted November 2, 2021 Posted November 2, 2021 Hei, Er det noen her inne som kjenner noen som tar på seg en jobb med å bytte olje i fremre diff for meg? Ser at det går an å tappe oljen, men for å få fylt på må ene drivakselen ut. Er det noen her som har mulighet til å hjelpe meg med en slik jobb, eller må jeg sette den på verksted? -Magnus Quote
GJB Posted November 18, 2021 Posted November 18, 2021 Har du fått skiftet olje på fremre diff? Jeg antar at dette er samme konsept som på GLK, X204. Der er det kun tappeplugg i bunnen, og man kan via samme montere adapter og fylle inn korrekt mengde olje via en pumpe (pluss bittelitt for å ha litt og søle ut) for deretter lynraskt sette i bunnpluggen. Adapteret jeg snakker om er samme som brukes til fylling av automatgirkasseolje. Dette er i utgangspunktet kurrant jobb, men ikke noe man bør surre med om man ikke skrur litt bil til vanlig. Hvilke prosedyre verksteder bruker vet ikke jeg, tror de sier at denne oljen normalt ikke trengs å skiftes ut. Quote
Recommended Posts