Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Jeg hadde bilen på en korttest på Autostern og der fikk jeg til svar at de hadde målt O2 sondesignal som usansynlig. Er det samme som lambda sonden som sitter på manifolden som er gåen?

Bilen er en W202 C180 94 mod med M111 motor.

Mvh

Morgan

Posted

Å han på Autostern kunne ikke informere deg om hva feilkoden betyr??? :shock:

Var det ikke derfor du var der da, for å finne ut hva som var feil???

Posted

Han sa det var en sensor som satt ved kat,men jeg har ingen sensor ved kat.

Har bare den som sitter på manifolden. Men hvorfor kan dem ikke si at det er lambdasonden så folk skjønner det?

Hadde bilen på eu kontroll for ett par mnd siden og der var det jo ingen feil på avgassmålingene og jeg trodde at hvis lamdasonden var defekt ville det gitt utslag på de Co verdiene.

Bilen nykker nemlig litt ved gass pådrag spesielt når bilen er kald,og kan henge igjen litt for så og komme med fult pådrag.

Bilen har gått 270000 så det er vel en ide og bytte lambdasonde uansett snart.

Har byttet plugger og kabler.

Posted

Bilen vil gå i et nødprogram, og det kan vel hende dette er såpass bra at bilen ikke har spesielt avvikende CO verdier. Har ikke lambdasonden blitt byttet på 270 000 km gjør det sikkert ikke noe om du bytter den! :)

Det er lambdasonden han pratet om når han pratet om en sensor som satt ved katalysatoren forresten. Den gjør det på noen 124 modeller blant annet.

Posted

Ok,takker for svarene jeg har fått... :)

Er det vanskelig å få byttet den?

Vet hvor den sitter,men må skaffe den pipen med spor i så jeg får skrudd den ut. Den sitter vel som ett lite hel.....?

Ser at Wurth har den pipen med spor i til ledningen,men lurte på om jeg skulle dra på biltema og høre om de har en sånn,eller er ikke det lurt,skal jo bare brukes 1 gang.

Og om jeg bytter selv må jeg ha den inn for ny diagnose hvis den har gått i nød program eller går den tilbake i riktig program automatisk?

Mvh.

Morgan

Posted

Hei igjen.

Er det noen der ute som vet om jeg må ha bilen inn igjen på autostern for å rette feilkode eller går den tilbake automatisk etter at jeg har byttet lambdasonden?

Posted

Jeg kan bare svare for hvordan det er på min bil, jeg har en kat. feil (løs plate) som gjør att motorfeillampa kommer på innimellom... Jeg har fått skjekket alt og fått bekreftet att det er kun kat. feil (koster bare så jææævelig mye å fikse)..

Men motorfeillampa mi kommer og går litt innimellom... det kan gå uker uten noe, så plutselig når jeg har fyllt bensin så går den på, og kan være på i 1 uke så forsvinner den igjen .....

CO2 utslipp er målt og testet osv og alt er ok...

Posted

Merkelig diagnose av et verksted.Kunne de ikke sagt om den var for høy eller lav om den fungerte nå eller ikke?Uansett hvis den må byttes trenger du ikke spesialverktøy.Klipp ledningen å tre over en kombinasjonsnøkkel.På den nye snur du kombinøkkelen og skrur den fast med bare kjeften.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...