Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei. Jeg har byttet opphengslagret til mellomaksel. ved demontering markerte jeg opp hvit linje slik at jeg fikk montert aksel i samme posisjon. 

hadde av hardy skiven under prossessen. Men nå har jeg en ganske høy kraftig småmørk hylelyd, akkurat fra 35-45km/h ikke før eller etter.

lyden kommer uansett, endres ikke ved brems, girskift eller noe som helst annet. men forsvinner bått etter 45km/t.

så jeg lurer på, har jeg gjort noe feil når jeg monterte det nye lagret? byddet ikke foring.. eller kan jeg ha montert Hardyskivet feil vei? eller bommet jeg på linjen som blei tegnet slik

at det blei feil stilling på aksel? 

hadde vært super om noen hadde et bra tips. 

Bilen er en Merchedes GLK 220 cdi 2010 mod. 4 matic

(FIKSET, HADDE BOMMET PÅ EN TANN I MELLOMSTYKKET PÅ AKSEL. SÅ DEN VAR IKKE BALANSERT RETT. )

Edited by EinarGLK
Posted

Gjorde den samme jobben i sommer på en gammel W116 (1975). Samme hovedprinsipp som på din vil jeg tro. Byttet også oppheng/foring for lager.

Ikke mye du kan gjøre feil der, basert på hvordan dette var bygget opp på min W116. Mine hardy-skiver kunne monteres begge veier.

Når du sier "småmørk" mener du dyp, basslignende lyd, mer som vibrasjon? Lyd pga ubalanse eller berøring?

Mener at avvik "en tann" den ene eller andre veien blir lett synlig dersom du har ok markering.

Posted

det er ikke vibransjon, kan ikke kjenne noe på rattet eller bilen. kun en mørk "hylelyd" Den var ikke der før, kom etter at jeg hadde demontert og innstalert nytt lager.. den er ganske høy..