Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal på ferie i Tyskland i sommer og planlegger derfor og besøke div. mercedes forhandlere/tunere(AMG, brabus,carlsson, etc....)

Har sendt mail til de fleste men har om og komme på besøk og ta en titt men har bare fått svar fra AMG(bare og komme).

Mulig få svar skylles at jeg skrev på engelsk???

Så er spørsmålet, de andre brabus,carlsson etc er de bare og stikke innom??

Noen som absolutt ikke tar imot besøk?

Noen som er mer verdt og besøke enn andre??

Tenkte meg også innom Mercedes-benz museum i stuttgart, og et museum på Nürburgring

og en tur med ring taxi'en der.

Noen som har noen andre bil evt ikke bil relaterte ting/steder de vil anbefale et besøk??

Mvh

Thomas.

Posted

Hos Brabus har jeg vært flere ganger, og der blir man som regel godt mottatt. Mercedes-museumet i Stuttgart er et must. Museumet på Nurburgring er ikke all verden, og Ring-Taxi må bestilles på forhånd. Som regel laaaaaaaaang ventetid. Auto-Salon i Singen har mye gromt, ellers så finnes det mange forhandlere med fine saker. Mirbach i Hamburg har også mye fint hvis du liker eldre biler. Men jeg hørte rykte om at de hadde begynt med forhåndsavtale for å slippe inn der. Mange er nok litt plaget av folk som kommer og titter og klår på biler, men forteller du at du kommer fra Norge og er skikkelig entusiast kan det meste ordne seg. God tur og lykke til.

Posted

Når du først er på museet i Stuttgart (Unterturkheim heter det vel?) så må du ta deg en omvisningstur på fabrikken i Sindelfingen også (andre enden av byen, 20 min kjøring elns).

Selv ville jeg lagt turen innom Hockenheim og/eller Nurburgring or å se et F1 eller DTM-løp når jeg først var på de kanter. F1 på Nurburgring avholdes helgen 20-22. juli.

• 4 years later...
Posted

Når du først er på museet i Stuttgart (Unterturkheim heter det vel?) så må du ta deg en omvisningstur på fabrikken i Sindelfingen også (andre enden av byen, 20 min kjøring elns).

Hvordan finner man informasjon om å komme inn på fabrikken?

Jeg/vi planlegger å legge turen innom museèt i Stuttgart til sommeren. Til nå har jeg bare funnet info om museumet

Posted

Hvordan finner man informasjon om å komme inn på fabrikken?

Jeg/vi planlegger å legge turen innom museèt i Stuttgart til sommeren. Til nå har jeg bare funnet info om museumet

Det blir muligens en noe dyr ferie men det enkleste er å kjøpe en ny bil, da blir du invitert. :lol:

Posted

Hei

var noen dager i Stuttgart i desember 2010.  Fikk med meg MB museet, som er helt obligatorisk.  Et sted det er verdt å bruke mye tid.  Få også med deg Mercedes Classic i Feldbach.  15 min å kjøre fra MB museet.  Når du er i området må du også få med deg Porsche museet.  Ikke langt det heller, og veldig enkelt med tog fra Hautbahnhof.  Fikk med meg omvisning på MB fabrikken og Porsche fabrikken.  Bør bestilles på forhånd.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...