Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter familieforøkelsen i mars, er der et behov for stasjonsvogn...

-98 E klasse 290 TDT Elegance....ca 150.000.-kr, Km stand 178k

-98 E Klasse 220 CDI Elegance.... ca 160.000.-kr, Km stand 288k og litt mer utstyr på denne

Dette er skikkelig vanskelig... :( :? :D

HJELP!!

Posted

Etter familieforøkelsen i mars, er der et behov for stasjonsvogn...

-98 E klasse 290 TDT Elegance....ca 150.000.-kr, Km stand 178k

-98 E Klasse 220 CDI Elegance.... ca 160.000.-kr, Km stand 288k og litt mer utstyr på denne

Dette er skikkelig vanskelig... :( :? :D

HJELP!!

Lån 100.000 ekstra og kjøp denne : http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=14663.0

Jeg mener bestemt det er verdt det, og jeg tror det kan lønne seg over tid.

Posted

290 er jo en kraftplugg, denne motoren står i Sprintere. Går glatt 500k kilometer...

Hm.. :-k

CDI motorene kom vel ikke før 99?? Å de første 220CDI 99mod har 125hk. 2000mod og videre har 143hk. CDI motorene er kjempe motorer, som også er mye mere moderne enn TDT.

Er faktisk enig med FrodeS jeg å. Hopp over 210, å kjøp deg en 211 med litt kilometer til en "billig" penge. 210 kommer til å rase i pris, når den nye E-klassen(212)kommer. Greiere å eie en 211 da.

Posted

290 er jo en kraftplugg, denne motoren står i Sprintere. Går glatt 500k kilometer...

Hm.. :-k

CDI motorene kom vel ikke før 99?? Å de første 220CDI 99mod har 125hk. 2000mod og videre har 143hk. CDI motorene er kjempe motorer, som også er mye mere moderne enn TDT.

290 er faktisk ikke TDT på samme måte som andre TDT. Den bruker 30% mindre og har stjernepumpe. En slags mellomting mellom vanlig turbodiesel og CDI. Går greit, bruker lite. Høyt moment i forhold til effekten. En kjempemotor, som absolutt ikke står tilbake for 220 CDI. 290 har da 4 hk mer og noe mindre moment (300 nm i 290, husker ikke 220 cdi)

Posted

....210 kommer til å rase i pris, når den nye E-klassen(212)kommer. Greiere å eie en 211 da.

Hyggelig du er idag da, Jørn!! :lol: :lol: :lol:

Posted

Tror nok Jørn er inne på noe som er ganske riktig der. 210ene blir jo eldre de og. Sånn som de andre seriene ble. Stiger vel i pris når/hvis de blir 25-30 år. Hvis vi har lov og eie slike biler som vi kjører rundt i idag, om 25 år.

Posted

Tror nok Jørn er inne på noe som er ganske riktig der. 210ene blir jo eldre de og. Sånn som de andre seriene ble. Stiger vel i pris når/hvis de blir 25-30 år. Hvis vi har lov og eie slike biler som vi kjører rundt i idag, om 25 år.

Vi får kanskje lov til å eie dem, men det spørs om vi kan bruke dem. Det er ikke mer enn et par uker siden jeg leste i VG at enkelte jobber for å forby salg av bensinbiler fra 2015. Da går det vel ikke altfor lang tid etter dette før det begynner å bli vanskelig å få fatt i bensin.. Når bensinen er "tatt hånd om" er vel diesel nestemann.

Posted

Utvikler seg til noe i nærheten av MAD MAX filmene dette- får ikke tak i bensin utenom den tanken som står bortgjemt på vidda. :shock:

Men det er nå fine biler, uansett. Så lykke til med bilen som blir valgt!

Posted

Jeg vil helst ikke eie noen 211 heller jeg for min del når 212 kommer for da raser hvertfall de i pris.

Derfor blir det muligens 204 eller en ML ved neste korsvei.

Hvis ikke det blir en 82 modell Mazda 626 da..... gudene vet hvordan økonomien min er når huset står ferdig neste år en gang..... grøss.....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...