Guest Martin Posted July 1, 2007 Posted July 1, 2007 hei, har sett på en 190e som jeg kansje skal kjøpe, men så var det noe som var galt med styresnekka på bilen. han sa den var litt "vinglette" å kjøre,kommer det av dette og evnt er det da veldig alvorlig? og forresten er det tannstang på 190e en? hva kan gjøres hvis dette er tilfelle?hvet jo at det er noe slags form for slakking /stramming på dem.? dette er en 92 2,3. også i samme sleng kan jeg jo spørre va det koster for nytt eksos annlegg, (fremre del) eller et helt komplett effekt annlegg.? og om noen av dere har vert plaget med takluka på dem? selgern påsto det var antagelig bare bryteren eller en ledning som var dårlig, noen som har vert borti dette? takker for svar
Alexander Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Det er snekke og ikke tannstang på 190E (w201). Denne kan strammes hvis det er noe mer å stramme på, hvis ikke må den overhalles. Jeg anbefaller deg å ta en tur innom Bergs automatservice hvis du bor i Nærheten av Oslo, han har peiling på snekker og kan stramme den for deg eller overhalle den hvis det trengs. Nytt eksosanlegg aner ikke vi pris på siden vi ikke selger deler. Ta selv kontakt med BOS, Autotrio, Autohuset, Stjerneservice, Speed autoteile, Båstad Bildemontering, Hauk Motors osv osv for pris. Er du medlem i MBE vanker det rabatter hos mange av disse. Når det gjelder takluka: Hører du en lyd når du trykker på knappen, eller er det helt stille?
Guest Martin Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 ok! jeg bor i Nordland ( Mo i Rana) så det er nokk litt for langt . kan du forklare litt mere rundt om snekka? hvordan kan den evnt overhalles? er det lager, eller drev/tenner , ledd osv? som byttes? og noen som hvet om det er mye jobb? har ikke vert å sett på bilen så vet ikke noe mere rundt den takluka... eksosen har de kansje på skroten? men det er vel en ting som kansje lønner seg å kjøpe nytt, siden det ruster uans osv... uansett, takk for svar
Alexander Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Aner ikke hva Bergs gjør når de overhaller. Du strammer styresnekka ved å skru bolten som er festet med en kontramutter utover. Du skal ikke mer enn at det går litt tregt og ikke stramme til, da vil du miste selvsentreringa og bilen blir grusom på rattet.
Guest martin Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 ok! men hvis bilen begynner å vingle, kan det være pga av dette? og er det da veeldig alvorlig? kan det gå å bare stramme til? eller må ting skiftest da? skjønner at dette ble et veldig vanskelig spm,siden man ikke har sett bilen.
Alexander Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Har ikke opplevd vingling, men du kjenner at det er slakk når du vrir på rattet. Noen kan sikkert oppfatte det som vingling. I utgangspunktet vil jeg tro at hvis du oppfatter bilen som vinglete er det en eller flere foringer som er dårlige.
Håvard Bendiksen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Kjøp eksosanlegg fra www.autoimport.dk. Veldig grei butikk som selger Eberspächer eksosanlegg til samme pris som du får Walker og Biltema for (nesten, vaffal) her hjemme.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now