Mercedes_17 Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 Jeg har en Mercedes E220 CDI s212 2013-mod og er plaget med vibrasjoner ved 70 km/t. under akselerasjon merkes dette ikke , kun ved kjøring i jevn fart i 70 km/t. Trodde først det var dekkene eller felgene , fikk rettet 3 av de som var skjeve. Men det kom tilbake ved samme hastighet. Har skiftet bremseklosser på alle hjul , stab-stag fremme. Har nå helt nye piggfrie vinterdekk på , samme vibrasjon ved 70. Noen som vet hva dette kan komme fra ? ubalanse mellomaksling ? Bilen er kjørt snart 332 000 km. Quote
Jan S Posted October 3, 2021 Posted October 3, 2021 Hei, ja det kan være noe med mellomaksling. Bakre del har et gummi-oppheng med lager. Dette opphenget er lokalisert i overgang mellom bakre og forrerste aksling. Med tid og stunder går gummi i oppløsning, det betyr at aksling m/ lager ligger løst inni opphenge. Etter hvert går også lager i stykker. Jeg hadde dette problemet på min W116. Skiftet begge hardy-skiver, oppheng og lager for aksling, samt bakre opphengslager for girkasse (når jeg først hadde alt demontert). Vibrasjon, spesielt når jeg slapp gasspådrag f.eks. i litt nedoverbakke men også i jevn fart rett frem, forsvant helt. Du kan sjekke om aksling ligger løst i oppheng. Du må sikkert skru av diverese plater for å åpne opp litt. Verdt å sjekke. For øvrig, dette er en grei jobb å gjøre selv. Viktig å sikre bilen godt med jekker og bukker! Quote
Jan S Posted October 3, 2021 Posted October 3, 2021 Oppheng har nummer 130 og lager 140. Tror dette er din bil. Riktig? Quote
Recommended Posts