Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har i hvertfall ikke lyst å selge biln men ho sjøl sei at eg må fjærne de greierne som er i kofferten :shock: :? :shock: :?  det er masse forsterkere og basser der.. hmmmm har jo lyst på litt trykk i anlegget.. spørsmålet er: er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan kjøpe å putte i de orginale høytalerhullene og hva slags spiller som anbefales for å få god lyd?

det er snakk om en w124 500E

Posted

Det går an å sette 6x9-høytalere i hattehylla. Disse passer ikke i de originale hullene, men lager du en brakett kan du henge dem under de originale hullene. Utvid hullene eventulet. Dette er en veldig grei måte å gjøre det på da du slipper å gjøre noen forandringer inni bilen. Hattehyllen ser helt original ut med de samme høytaler-grillene. Bruk f.eks høytalere fra DLS og mat dem med en forsterker med beskjedne fysiske mål. Denne kan lett gjemmes under forsetet eller bak i reservehjulsbrønnen. Kjør også på med et skikkelig frontsett så har du grei lyd uten å fylle hele bagasjerommet.

Kanskje du kan prøve med Asskickere under forsetene også? Jeg har ikke testet selv, men det skal være veldig effektfullt.

Posted

Det har eg ikkje tenkt på :shock: å eg som e så lur :lol: eg må forske men det va lurt det med høytalerne bak... Alpine spiller å passelig fosterker til høytalere bak.... kjøpe nye høytalere fremme... Eg synes det høres fornuftig ut... det står to basser på 1000w hver og to harman kardon forsterkere delefilter og forskjellig i kofferten veldig proffersonelt laget.. skal tru om det er lurest å selge det, det foringes vel fort vist det bare står lagret?

Posted

Det har eg ikkje tenkt på :shock: å eg som e så lur :lol: eg må forske men det va lurt det med høytalerne bak... Alpine spiller å passelig fosterker til høytalere bak.... kjøpe nye høytalere fremme... Eg synes det høres fornuftig ut... det står to basser på 1000w hver og to harman kardon forsterkere delefilter og forskjellig i kofferten veldig proffersonelt laget..

Du får IKKE like mye lyd selvfølgelig, men mye bedre enn bare originalt opplegg.

skal tru om det er lurest å selge det, det foringes vel fort vist det bare står lagret?

Tjaaahhh... enten fungerer komponentene eller så fungerer de ikke. Jeg tror ikke de tar skade av å stå lagret tørt en stund. De har ikke så veldig høy verdi ved salg når de er brukt og koster jo plenty når/hvis du skal kjøpe nytt igjen..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...