Håvard Posted June 29, 2007 Posted June 29, 2007 Har i hvertfall ikke lyst å selge biln men ho sjøl sei at eg må fjærne de greierne som er i kofferten det er masse forsterkere og basser der.. hmmmm har jo lyst på litt trykk i anlegget.. spørsmålet er: er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan kjøpe å putte i de orginale høytalerhullene og hva slags spiller som anbefales for å få god lyd? det er snakk om en w124 500E
Håvard Bendiksen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Det går an å sette 6x9-høytalere i hattehylla. Disse passer ikke i de originale hullene, men lager du en brakett kan du henge dem under de originale hullene. Utvid hullene eventulet. Dette er en veldig grei måte å gjøre det på da du slipper å gjøre noen forandringer inni bilen. Hattehyllen ser helt original ut med de samme høytaler-grillene. Bruk f.eks høytalere fra DLS og mat dem med en forsterker med beskjedne fysiske mål. Denne kan lett gjemmes under forsetet eller bak i reservehjulsbrønnen. Kjør også på med et skikkelig frontsett så har du grei lyd uten å fylle hele bagasjerommet. Kanskje du kan prøve med Asskickere under forsetene også? Jeg har ikke testet selv, men det skal være veldig effektfullt.
Håvard Posted July 3, 2007 Author Posted July 3, 2007 Det har eg ikkje tenkt på å eg som e så lur eg må forske men det va lurt det med høytalerne bak... Alpine spiller å passelig fosterker til høytalere bak.... kjøpe nye høytalere fremme... Eg synes det høres fornuftig ut... det står to basser på 1000w hver og to harman kardon forsterkere delefilter og forskjellig i kofferten veldig proffersonelt laget.. skal tru om det er lurest å selge det, det foringes vel fort vist det bare står lagret?
Håvard Bendiksen Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Det har eg ikkje tenkt på å eg som e så lur eg må forske men det va lurt det med høytalerne bak... Alpine spiller å passelig fosterker til høytalere bak.... kjøpe nye høytalere fremme... Eg synes det høres fornuftig ut... det står to basser på 1000w hver og to harman kardon forsterkere delefilter og forskjellig i kofferten veldig proffersonelt laget.. Du får IKKE like mye lyd selvfølgelig, men mye bedre enn bare originalt opplegg. skal tru om det er lurest å selge det, det foringes vel fort vist det bare står lagret? Tjaaahhh... enten fungerer komponentene eller så fungerer de ikke. Jeg tror ikke de tar skade av å stå lagret tørt en stund. De har ikke så veldig høy verdi ved salg når de er brukt og koster jo plenty når/hvis du skal kjøpe nytt igjen..
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now