Jump to content

Recommended Posts

Posted

Veit det er skrevet mye om det men, kan en bruke klemmer med enkelt grep inni fjæra istedet for på utsiden og bruke skralle med forlenger inn fra hullet i bånn.

Noen andre en autotrio som leier ut. Bor i Drammen så jeg gidder ikke kjøre til Oslo trur jeg.

Posted

Lokallag Oslo leier også ut fjærklemmer.

Orginalverktøyet er en stang som man dytter inn fra hullet i bunnen og gjennom to plater man på forhånd har stukket inn overst og nederst på fjæren. Deretter er det bare å begynne å skru. Det er denne typen lokallag Oslo leier ut.

Posted

Nei, det der er typen som settes på siden av fjæra. Fungerer bra den også der det er plass til den. Foran på 123 fant vi ut at den var mer effektiv enn orginalverktøyet.

Posted

Er det disse da? Jeg kommer til å kjøpe et av disse settene. Er et av dem å foretrekke? Det skal brukes på w202 og w124.

På w202 er det disse om er og foretrekke ja.

Vet du pris, mener jeg har sett reklame for disse en gang, til rundt 700.

Posted

På 211 og 203 er det vanlige fjærbein, altså McPerson. Der funker helt vanlige "biltema" klemmer utmerket. Bare nevner det i tilfelle du er i sjiktet for å bytte bil!

Posted

På 211 og 203 er det vanlige fjærbein, altså McPerson. Der funker helt vanlige "biltema" klemmer utmerket. Bare nevner det i tilfelle du er i sjiktet for å bytte bil!

Hehe, takker for omtanken, men i håp om å beholde husfreden enda en stund velger jeg å ikke en gang snakke om skifte bil igjen. Selv om vi begge er skjønt enige om at 211 er drømmebilen :D

Posted

Det første settet (Fjærklemmer.jpg) koster 1.895.- og det andre (Fjærklemmer2.jpg) koster 1.695, begge pluss norsk MVA. Se http://www.autoimport.dk/reservedele/prissider/?side=V%E6rkt%F8j+Mercedes+Special&model=Diverse.

Er det slik å forstå at det biiligste settet er best til W124 og det dyreste er best på w202? Har ikke kikket så nøye på C'en til fruen, men på min 124 er det tydeligvis best å bruke klemmer som går inni fjæren. Jeg skiftet puter framme på 124'en med vanlige Biltemaklemmer, men det var egentlig kun flaks at det gikk bra :shock:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...