Aleks Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Leste i bladet Motor om en uheldig bileier . Han sølte kaffe på (noen dråper ??? det må ha vært hele kaffe kanna ) midtkonsollen i en Mercedes 2000 mod. Resultat automatgiret låste seg. På verksted ble det opplyst at midtkinsollen måtte demonteres, for å tørke opp/ rengjøre, kostnad Kr.2500-3000. Senere fikk han telefon fra verksted at styreenheten for automatgiret måtte skiftes pris Kr. 8940 :shock:. Pass på hvor du setter kaffekoppen,
Stjerneglis Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Dette har jeg faktisk hørt om flere ganger de siste årene fra forskjellige personer. På W210 sitter elektronikken for automaten i midtkonsollen, og søler du kaffe eller lignende der, så er du ute og kjører...
FrodeS Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Dette har jeg faktisk hørt om flere ganger de siste årene fra forskjellige personer. På W210 sitter elektronikken for automaten i midtkonsollen, og søler du kaffe eller lignende der, så er du ute og kjører... evnt. så er det nettopp det man ikke er. I hvertfall ikke uten å betale masse penger først Høres ut som en kombinasjon av en lite gjennomtenkt teknisk løsning, og sleivete fører. De fleste kan vel tenke seg til at man helst ikke heller kaffe eller annet ned ved girspaken?
tovleander Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 De fleste kan vel tenke seg til at man helst ikke heller kaffe eller annet ned ved girspaken? Eller i det heletatt sitter å drikker kaffe mens man kjører?
Alexander Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Dette skjer rett som det er og Kenneth på Bergs kjenner problemet godt.
Olav Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Merkelig at det ikke er forbdt å drikke og spise når man kjører bil. Det er da minst like forstyrrende som å snakke i mobiltelefon.
Alexander Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Ekstra sterk stor kebab med en halvliter Pepsi er faktisk ganske forstyrrende å spise samtidig som man kjører ja. Jeg har prøvd.
tovleander Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Merkelig at det ikke er forbdt å drikke og spise når man kjører bil. Det er da minst like forstyrrende som å snakke i mobiltelefon. Følger mer på veien enn i tlf jeg når jeg kjører, så ingen vits å ringe meg når jeg er ute, for da hører man bare: hæ? hæ? hmm..? ja.. umh.. mm.. ok.. nei... *jævla pensjonist* etc...
Geggi Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 Det er ikke få taxisjåfører som har opplevd dette i Stavanger hvertfall
Pål B Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Kaffi kommer man ikke unna på langtur! Men det finnes da kopper med lokk (som ikke lekker)
Thomas Madsen Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Merkelig at det ikke er forbdt å drikke og spise når man kjører bil. Det er da minst like forstyrrende som å snakke i mobiltelefon. Hvis du sjekker så er det så vidt jeg vet heller ikke ulovlig å sende SMS mens man kjører..... Syntes nå det virker som mer knot å sende SMS enn å prate i mobilen jeg da men.... Og KAFFE må man ha mens man kjører, selv har jeg termos fra Statoil, litt knot å helle over kaffe mens man kjører men... Værste jeg har gjort er å ha en kaffe i den ene hånden og coca i den andre for så å ta en sving med kaffekoppen.... jada... virkelig lurt, men har jeg lært ?? næææ.
Roger H. Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Denne tråden er viktig, maange kopper har veltet i 210`n.....Nå skal det passes på.. :? Og Vitoen? Den lukter jo kaffi når den blir varm :D
Frode Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Det er jo derfor man har Automatgir, slik at man kan drikke kaffe mens man kjører..!, lite gjennomtenkt fra Mercedes dette, skal ta en alvorsprat med de når jeg er der nede i sommer, for slik som dette kan vi ikke ha fremover.... Hele midkonsollen og dasjen burde i det minste være 100% vanntett, det samme burde baksete være og bakdørene, samt barnestolene.. er det rart vi...
Geggi Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Når du først er der nede og forteller ingeniørene hvor skapet skal stå så hils fra meg og si at jeg vil ha tilbake kun en visker på E-klassen.
Olav Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Når du først er der nede og forteller ingeniørene hvor skapet skal stå så hils fra meg og si at jeg vil ha tilbake kun en visker på E-klassen. Det kan jeg hjelpe deg med når som helst Geggi. Hvilken side vil du ha den på?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now