Jump to content

Recommended Posts

Posted

I dette andet burde det vært påbudt med skvettlapper. Kanskje jeg og mine medbilister hadde sluppet å lakkere fronten og bytte frontruter i eninga.

Jeg vet ikke helt om jeg syns det ser så bra ut, men muligens er det bare å bli vant til det. Skiller seg ut litt gjør det i hvertfall.

En mail til stjerneservice, og en ukes tid senere :

1.jpg

Diverse clips og skruer til foran :

2.jpg

Clips til bak :

3.jpg

Så er det bare å sette igang.

Jeg monterte sammen clipsene før jeg begynte. Ikke så lurt, for noen var det greiere å montere etter at de var på plass, men de er greie å ta fra hverandre igjen.

4.jpg

En slags "greie" i innerskjermen bak må bort. Den var rimelig grei å bare dytte opp og så plukke ut.

5.jpg

Skvettlappen skal hektes innpå fangeren. Det enkleste var å skli den på helt nedenfra...

6.jpg

... og der var den på plass

7.jpg

Clipsene på plass. Jeg måtte sloss litt med dem, men noen dråper zalo gjorde det bedre.

8.jpg

Foran var det bare å legge hjulet helt over og skli på plass skvettlappen på samme måte som bak.

9.jpg

Her var det best å sette på clipset, bende det ut med en skrutrekker, og dytte innpå plastikken. Jeg tror det blir litt ett fett, en får gjøre det som funker. Særlig bak er det litt trangt å komme til, og da spesielt det nederste.

10.jpg

Foran må det på to skruer også. Den innerste kom jeg ikke til, lurer på om nok hjulet må av, men det ser ut til å gå greit uten.

11.jpg

Jeg syns det er litt lite klaring, så det blir spennende å se om det går greit.

12.jpg

Tanken er å male / lakke disse i bilens kontrastfarge etterhvert, men riktig hvordan det skal gå til, det er jeg litt usikker på, da dette er gummi, og naturlig vis vil komme til å bevege seg noe.

Det ble da ikke sååå gæli?

7.jpg

9.jpg

• 2 months later...
Posted

Har du ikke hatt problemer med subbing foran på øverste klips??

Ja, det subber litt hvis jeg kjører for fort over fartsdumper eller hvis jeg ståååååååår på bremsen. Blir spennende å se hvordan det går med lorinserene som nå ligger baki. De har verre innpress og er bredere. Jeg håper at litt bredding av skjermene vil løse problemet.

Mulig en kunne justert kaster ørlitegrann fremm for å unngå problemet også. Med mer originalt ET så bør problemet være borte. Jeg har ET 38 nå, med vinterdekkene som har ET 41 så det ut til å gå greit.

Posted

Jeg hadde 16X7'' ET35 med 225/55, senket ca. 25 mm. og har slitt ut plastikken på klipsen. Var ganske mye skraping med passasjer i forsetet. Har nå orginaldim. med ET41, men det hjelper ikke noe særlig. Glad det er klipsen som får støyten og ikke dekkene, så "samene" får bare henge der sålenge. Blir sikkert leven i vinter når det skal piggdekk på  :shock:

Posted

Jeg hadde 16X7'' ET35 med 225/55, senket ca. 25 mm. og har slitt ut plastikken på klipsen. Var ganske mye skraping med passasjer i forsetet. Har nå orginaldim. med ET41, men det hjelper ikke noe særlig. Glad det er klipsen som får støyten og ikke dekkene, så "samene" får bare henge der sålenge. Blir sikkert leven i vinter når det skal piggdekk på  :shock:

Jeg har tatt av det øverste klipset, så en del gummi er slitt bort. Problemet er større jo mer gærent innpresset er. Når jeg svinger mot venstre, så kommer venstre dekk nærmere lappen, men hvis ET er høyt nok, så går dekket klar på innsiden. Jeg regner med å løse problemet med å montere på skjermbreddekit som presser skjermen en del utover.

225/55-16 er jo ganske mye for stort, så det hjelper vel heller ikke. 225/50-16 ville blitt riktig. Jeg har 215/55-16 nå, som også er litt for store.

• 1 month later...
  • 2 years later...
Posted

Har ikke du komplett lorinser? Tviler heller sterkt på at originale passer.

Lorinser er ikke så altfor ulikt det orginale, er bare frontfangeren som er spesiell, kanalskjørt osv er orginalt MB, bakfangeren er det litt mindre innmat i, men ellers ganske lik den orginale fangeren. Det gummi tingen som Frode S måtte ta ut, måtte jeg også bare la ligge igjen på loftet. Det kan jo kanskje passe. Litt derfor jeg er litt nysjerrig på prisen :)

• 2 years later...
  • 3 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...