FrodeS Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Kommentarer? Vet ikke helt hva jeg synes ennå, men tanken er å spare min egen, og andres biler for en del steinsprut. Bilen min ser ut som en eneste stor steinsprut for tida. Det skal lakkeres ganske snart, og jeg skal kle inn fronten med folie. Forhåpentligvis holder den seg bra noen år da.
Frode Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Jeg synes det er stilig Frode.! Men med 17" og/eller 18" hjul så blir det helt konge. Original hjul og skvettlapper blir litt gammel mann med hatt... Det er dog min mening i dag, kan forandre seg til i morgen.... Skal ha det på A-klassen, den er sandpapir på sidene om vinteren, noe jeg tror ikke kan være særlig heldig.....har klart å polere det vekk til nå, men tipper lakken ikke liker det i lengden..... På min S124 så tror jeg det ikke er plass rett og slett, skal prøve, men tipper de blir slitt av ganske kjapt....
CHARLIE Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Siden du spør om våre meninger om skvettlapper, så har du min mening her;
FrodeS Posted June 28, 2007 Author Posted June 28, 2007 Jeg synes det er stilig Frode.! Men med 17" og/eller 18" hjul så blir det helt konge. Original hjul og skvettlapper blir litt gammel mann med hatt... Døh, DETTA er mann med hatt : 15" 8-hulls er originalt på bilen min. Jeg har 16" i ganske annet design nå, så helt originalt er det jo ikke. Felgene kunne gjerne vært en tomme eller halvannen breiere. Jeg er litt usikker på om jeg skal prøve meg på 17" igjen. Det ser jo bedre ut, men 16" er så mye mer komfortabelt å kjøre på, og bilen min er jo tross alt en bruksbil, ikke noen utstillingsbil. På min S124 så tror jeg det ikke er plass rett og slett, skal prøve, men tipper de blir slitt av ganske kjapt.... Det subber litt foran, dessverre. Det ser ut som jeg må slipe bort litt gummi, og modifisere de øverste clipsene. Jeg har 215/55-16 på 7/16 ET38. Det er noen få % større rulleomkrets enn originalt. Mulig det går greit ved originaldimensjon eller høyere ET. Siden du spør om våre meninger om skvettlapper, så har du min mening her; Tusen takk, Charlie Det var omtrent det jeg tenkte også, men jeg syns ikke det ble så gæli. Du skal ikke ha et sett på 600n?
CHARLIE Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Du skal ikke ha et sett på 600n? Nei, det kan du være heeeeeelt sikker på at jeg ikke skal ha!!! :lol: Forøvrig så synes jeg at du skal kjøre med den dimensjonen på dekk/felg som du selv synes er mest komfortabel. Hvorfor sette på 17" felger igjen, hvis du synes det er bedre å kjøre på 16"??
FrodeS Posted June 28, 2007 Author Posted June 28, 2007 Du skal ikke ha et sett på 600n? Nei, det kan du være heeeeeelt sikker på at jeg ikke skal ha!!! :lol: Forøvrig så synes jeg at du skal kjøre med den dimensjonen på dekk/felg som du selv synes er mest komfortabel. Hvorfor sette på 17" felger igjen, hvis du synes det er bedre å kjøre på 16"?? Enkelt og greit fordi det ser bedre ut. Jeg får se til våren, da er det uansett på tide å bytte. Mer enn to sesonger på samme felgsett går ikke an Bilen ble mye mer komfortabel med nye foringer over alt, så kanskje blir jeg mer fornøyd med 17" enn jeg var.
Stjerneglis Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Hvordan blir dette til vinteren da? Bare se bak forhjulet på bildet...
FrodeS Posted June 28, 2007 Author Posted June 28, 2007 Hvordan blir dette til vinteren da? Bare se bak forhjulet på bildet... Blir spennende å se.
Aleks Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Jeg husker at skvettlapper var påbudt en gang de har jo sin misjon, bilene ble spart for steinsprut,frontruter, lakk osv. Syklister fotgjengere ble spart for søle og dritt, . Mercan hadde skvettlapper med stjerna, det syntes jeg var ganske fint efter min smak . I 69/70 hadde jeg en Pontiac GTO 67 mod. Den bilen ble godskjent uten skvettlapper, p.g.a. at det var over 70 cm. fra bakhjulet til bakre fanger. Men det er lenge lenge siden det,ting forandrer seg. på den tiden var det ingen som ofret en tanke på FELGENE,se bare nå for tiden
Olav Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Jeg hadde skvettlapper på en 124 taxi for endel år siden. Det sparte forsåvidt karosseriet for sprut på fremste del av kanalene, men sølespruten kom ca 2/3 bakpå fordøra. På vinteren pakka det seg med is og snø, og medførte at skvettlappene ble bøyd ut av festene etterhvert. Enden på visa var at de ble revet av og sendt til gjenvinning. Det viste seg også at de hadde slitt seg gjennom lakken på flere steder. Siden har jeg ikke satt mine ben i en skvetlapp for å si det sånn.
FrodeS Posted June 28, 2007 Author Posted June 28, 2007 Jeg hadde skvettlapper på en 124 taxi for endel år siden. Det sparte forsåvidt karosseriet for sprut på fremste del av kanalene, men sølespruten kom ca 2/3 bakpå fordøra. På vinteren pakka det seg med is og snø, og medførte at skvettlappene ble bøyd ut av festene etterhvert. Enden på visa var at de ble revet av og sendt til gjenvinning. Det viste seg også at de hadde slitt seg gjennom lakken på flere steder. Siden har jeg ikke satt mine ben i en skvetlapp for å si det sånn. Du har helt klart et poeng. På '96 patrolen jeg hadde var det skvettlapper. Nissan hadde gjort det så genialt at disse flekset litt, og når de gjorde det, så subbet de mot karosseriet. Tror det var det eneste sted på karosseriet at det var noe rust. Jeg får følge litt med, og se hvordan det arter seg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now