Janikola Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Noen som har en grei oppskrift på skifte av DPF sensor? Quote
Simen Arntsen Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Trekk av slangane og elkontakt, skru ut skrue, og monter i motsett rekkefølge Står sikkert under bilen, i lag med filteret. Berre å følge trykklinjene på eksosen Quote
Janikola Posted August 30, 2021 Author Posted August 30, 2021 3 hours ago, Simen Arntsen said: Trekk av slangane og elkontakt, skru ut skrue, og monter i motsett rekkefølge Står sikkert under bilen, i lag med filteret. Berre å følge trykklinjene på eksosen Så du vet egentlig ikke. Jeg har sett noen videoer av demontering av DPF, men på GLC - Der var det ikke under bilen. Quote
Simen Arntsen Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Du skal ikkje demontere DPF for å skifte sensoren. Den er tilgjengelig under bilen eller i motorrom. Eg vil anta under bilen, skrudd på ramme eller brakett, rett ved DPF/eksosanlegg. Det er egentlig berre å finne dei to små røra som går inn på eksosanlegget, eitt på kvar side av DPF, så er sensoren i enden Quote
Janikola Posted August 30, 2021 Author Posted August 30, 2021 1 hour ago, Simen Arntsen said: Du skal ikkje demontere DPF for å skifte sensoren. Den er tilgjengelig under bilen eller i motorrom. Eg vil anta under bilen, skrudd på ramme eller brakett, rett ved DPF/eksosanlegg. Det er egentlig berre å finne dei to små røra som går inn på eksosanlegget, eitt på kvar side av DPF, så er sensoren i enden Akkurat. Tror vi snakker litt forbi hverandre her. Jeg skrev skifte av sensor; ikke DPF - Altså DPF Sensor. Ok. Hadde forventet å finne den i motorrommet, men jeg får ta meg en tur under å kikke. Quote
Simen Arntsen Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Eg snakkar om differansetrykksensoren du viste bilde av, du skreiv om demontering av DPF. Men da misforstod eg sikkert. Uansett er det ikkje vanskeleg å finne viss du følger sensorrøra, dei er normalt ikkje meir enn 50 cm lange. Quote
Recommended Posts