Jump to content

Differansetrykk sensor - DPF - Hvor og Hvordan på W164 ML 280 06 mod?

Recommended Posts

Posted
3 hours ago, Simen Arntsen said:

Trekk av slangane og elkontakt, skru ut skrue, og monter i motsett rekkefølge ;)

Står sikkert under bilen, i lag med filteret. Berre å følge trykklinjene på eksosen

Så du vet egentlig ikke. Jeg har sett noen videoer av demontering av DPF, men på GLC - Der var det ikke under bilen. 

Posted

Du skal ikkje demontere DPF for å skifte sensoren.

Den er tilgjengelig under bilen eller i motorrom. Eg vil anta under bilen, skrudd på ramme eller brakett, rett ved DPF/eksosanlegg. Det er egentlig berre å finne dei to små røra som går inn på eksosanlegget, eitt på kvar side av DPF, så er sensoren i enden ;)

Posted
1 hour ago, Simen Arntsen said:

Du skal ikkje demontere DPF for å skifte sensoren.

Den er tilgjengelig under bilen eller i motorrom. Eg vil anta under bilen, skrudd på ramme eller brakett, rett ved DPF/eksosanlegg. Det er egentlig berre å finne dei to små røra som går inn på eksosanlegget, eitt på kvar side av DPF, så er sensoren i enden ;)

Akkurat. Tror vi snakker litt forbi hverandre her. Jeg skrev skifte av sensor; ikke DPF - Altså DPF Sensor. Ok. Hadde forventet å finne den i motorrommet, men jeg får ta meg en tur under å kikke. 

Posted

Eg snakkar om differansetrykksensoren du viste bilde av, du skreiv om demontering av DPF. Men da misforstod eg sikkert.

Uansett er det ikkje vanskeleg å finne viss du følger sensorrøra, dei er normalt ikkje meir enn 50 cm lange.