Glarsen Posted August 29, 2021 Posted August 29, 2021 Hei. Jeg får feilkode p1409 og bilen går i nødmodus hver gang jeg kjører. Der er en 2006 mod e220cdi. Feilkoden sier det er noe galt med EGR vacuum solenoid valv. Men jeg kan ikke finne denne ventilen. Har googlet meg frem til at denne bilen muligens ikke har denne ventilen. Men hva er da denne feilkoden? Quote
utlending Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Har du sjekket selve EGR ventilen om den er ikke tett? Quote
Glarsen Posted August 30, 2021 Author Posted August 30, 2021 Den er rengjort, og den var ikke spesielt skitten heller når jeg tok den ut. Alle deler beveget seg fritt. Quote
Simen Arntsen Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Viss ikkje du har vakuumstyrt EGR, er den direktestyrt. Da har du ein elektrisk tilkobling på aktuatoren. Det kan vere elektrisk feil med aktuator, eller feil på ledningsnett. Det skal du kunne måle deg fram til med eit multimeter. Quote
Glarsen Posted August 30, 2021 Author Posted August 30, 2021 12 minutes ago, Simen Arntsen said: Viss ikkje du har vakuumstyrt EGR, er den direktestyrt. Da har du ein elektrisk tilkobling på aktuatoren. Det kan vere elektrisk feil med aktuator, eller feil på ledningsnett. Det skal du kunne måle deg fram til med eit multimeter. Hvor sitter denne aktuatoren? Quote
Simen Arntsen Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 På EGR-ventilen... Viss den ikkje har vakuumaktuator, må den ha ein elektrisk aktuator.. Quote
Recommended Posts