Håvard Bendiksen Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Noen som har noen fine bilder av stereo-installasjoner liggende? Jeg har tenkt å bygge om, men trenger noen gode ideer. Jeg har en midlertidig plan, men har ikke bestemt meg helt enda..
FrodeS Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Noen som har noen fine bilder av stereo-installasjoner liggende? Jeg har tenkt å bygge om, men trenger noen gode ideer. Jeg har en midlertidig plan, men har ikke bestemt meg helt enda.. Hvor ekstremt skal du bygge, da?
Håvard Bendiksen Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 Vel, ikke så ekstremt ekstremt. Må uansett ta litt om gangen. Pr. nå har jeg 2 forsterkere, 2x10" og en 12" sub i bagasjerommet. Hadde ikke egentlig tenkt meg flere komponenter, men de jeg har skal byttes. Kanskje en tredje forsterker og evt. kondensatorer og nytt batteri, men akkurat nå er det innredningen som er i fokus. Dagens bygg er greit nok, men ikke helt ferdig. Er litt usikker på om jeg skal ha det slik eller forandre litt. 10"erne og forsterkerne bor nå nedi reservehjulsbrønnen og 12"ern står i løs kasse. Det som er utfordringen er å bestemme seg for hvordan plassen skal disponeres. Det er tross alt en sedan (ja, en SEDAN!).
FrodeS Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Vel, ikke så ekstremt ekstremt. Må uansett ta litt om gangen. Pr. nå har jeg 2 forsterkere, 2x10" og en 12" sub i bagasjerommet. 2X10" og 1X12" hørtes nå ganske ekstremt ut spør du meg. Har 2x8" i min, og syns det funker bra. 10"erne og forsterkerne bor nå nedi reservehjulsbrønnen og 12"ern står i løs kasse. Det som er utfordringen er å bestemme seg for hvordan plassen skal disponeres. Det er tross alt en sedan (ja, en SEDAN!). Jaja, vi greier å lese små bokstaver også. Hovedproblemet ditt er vel å få lyden fram i kupéen? Hjelper ikke med 8X18" baki om det ikke kommer fram?
Håvard Bendiksen Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 Åh, det dunker greit nok nå egentlig. Har ikke akkurat monstrøse forsterkere heller. Trenger egentlig bare mer kraft for å kunne spille høyere. Han med coupeen har et problem jeg ikke har for å si det sånn. 10" nedfelt i reservehjulsbrønnen gir gode bass-vibrasjoner i hele bilen. Jeg har ikke høytalere i hattehylla nå og savner det egentlig ikke. 10"-erne gir masse mellombass. Det jeg har lyst til er å lage alt litt mer skikkelig enn det er nå. Jeg kan legge ut et par bilder så skjønner du hva jeg mener. (SEDAN: Et lite humoristisk (var i alle fall ment som) skråblikk på at det er stasjonsvognene som dominerer mange av diskusjonene her på forumet. Beklager "ropingen".)
Håvard Bendiksen Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 Her bilder av gammel installasjon.. [vedlegget ble slettet av en administrator.]
Håvard Bendiksen Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 Praktisk i og med at omtrent hele bagasjerommet er ledig, men det ble forferdelig varmt nedi der. Jeg hadde nok kunnet lage avtrekk og vifter og det hele, men det hadde blitt trangt. Dessuten kom jeg til å tenke på at varmen kanskje ville trekke fuktighet inn i bilen spesielt på vinteren. Derfor jeg bygde jeg litt om i helgen: Det ble ikke så værst. Desverre hadde ikke stoff-butikken i nabolaget mer skai på lager så jeg fikk ikke trekt platen. Stikker på ferie til helgen så jeg kunne ikke vente [vedlegget ble slettet av en administrator.]
Håvard Bendiksen Posted July 6, 2007 Author Posted July 6, 2007 For å komme litt tilbake til utgangspunktet.. Både før- og etterbildene er prosjekter som ikke er ferdige. Jeg ble liksom ikke helt fornøyd og gadd derfor ikke bruke mer tid siden tingene var montert og fungerte greit. Når jeg får trekt den plata som står i bilen nå er det jo fortsatt greit nok, men jeg har enda ikke funnet den ultimate løsningen. Derfor denne tråden. Jeg trenger noen gode ideer. Planen (laaaaaangt) framover når det gjelder komponenter er som følger: Jeg tar bort 10" i golvet og bygger en ny kasse med 1 stk 12" Iridium sub fra DLS. Det gamle Blaupunkt-røret funker greit, men har nok sett bedre dager. Jeg vurderer også å henge 6,5" mellombasser der de originale høytalerne sitter i hattehylla. Forsterkerne skal byttes ut med 1 stk DLS Reference RA10 og en Reference RA40. Tenkte kanskje jeg skulle prøve et av batteriene MBKicker "pusher". Appropos Kicker'n; hans ide om 8" basser under/foran setet er noe jeg også pønsker på. Da trenger man sikkert ikke så voldsomme greier i bagasjerommet. Ellers må jeg gjøre noe med all "blafringen" i støtfanger og skiltplate bak.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now