Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette høres rett og slett bare latterlig ut! Hvilken miljøeffekt kan dette ha? Idiotisk å bruke tid på slikt. CO2-forurensning er et globalt problem og må derfor løses på global skala. Å ta vekk de raskeste og mest eksotiske sportsbilene har omtrent ingen hensikt. Steng heller ned noen kullkraftverk og sett igang med CO2-rensing slik som man planlegger på Mongstad. Vi må sette inn mange ressurser på å utvikle alternative energikilder og være bevisst på hva vi bruker energi til. Å ta vekk raske biler er et helt utrolig snevert tiltak.

Posted

Det er vel ingen som helst tvil om at det er i industrien det må satses for å få ned CO2 forurensningen, problemet er bare at for å klare dette uten at det koster altfor mange arbeidsplasser må det investeres stort. Da er det enklere å hakke på privatbilismen siden vi i mange år har bevist at vi svelger alle slags unnskyldninger for økte avgifter og idiotiske regler.

(Litt satt på spissen... ;) )

Posted

Det er akkurat det jeg også mener. Det er lett for styre og stell og legge avgifter og nye forskrifter på bilprodusenter og  spesielt oss bilister, men det blir nesten litt som systemet med avlat som man praktiserte i Europa for noen hundre år siden; det løser ingen problemer men skaper kanskje litt bedre samvittighet hos noen.

Posted

Sånn går det når man svelger a l t som kommer fra miljøvernerne rått.

Jeg kan huske at de skyldte på bly, huff og huff. så kom blyfri bensin

Så var dette med Ozon da....

Nå er det Co2

Jeg kan huske uværet vi hadde i 87/88, hvor veien til Lørenskog vrengte seg under vannmassene,trær som blåste overende på veier, siste utbyggings delen av Aker brygge som kolapset og begravde det mest i et stort hull (ligger visst noen fete biler der)

Hva med flomene vi hadde på midten av nitti tallet?

I år er/var det rekord mye snø i fjellene

Månen er vist en faktor for får eksistens, den er på vei bort. Skal vi hente den tilbake når den er for langt borte?

Hva med mengden menesker på denne kloden? noen som snakker om dette...

Eller regnskogen, er det noe igjen av den?

http://video.google.com/videoplay?docid=-3309910462407994295&hl=en-CA

http://www.masternewmedia.org/information_access/global-warming-co2-carbon-emissions/co2-climate-change-debunked-20070526.htm

http://www.greatglobalwarmingswindle.co.uk/

Posted

Klimaet har alltid vært i forandring, men jeg tror faktisk at vi mennesker påvirker i feil retning med vår livsstil. Vi blir antakeligvis nødt til å forandre levemåten vår en del, men dette må gjøres på en fornuftig måte. Ikke minst må det gjøres i global skala. Dessuten trenger vi tid til å utvikle nye produksjonsmetoder og energikilder. Slike ting er ikke gjort over natta.

Posted

Helt enig, klimaet er i stadig forandring.

Leste et sted at temperaturen økte mest på midten av 1800 tallet, før den industrielle revulosjonen.

Alle har jo lært om palmeblad som stammer fra Svalbard, hvorfor finner de slikt langt ned i jorda? Hvorfor har dette vært en varm plass tidligere? Og en kald plass nå?

PCB, bromerte flammehemmere, m.m har vi lempa ut i naturen ukritisk, når politikerene syntes at det var en bedre miljøløsning i å ha høye bensinpriser, brette melkekartonger og samle inn glass..

Bilbransjen tilpasser seg og fokuserer på lavt utslipp/forbruk, og er vel den bransjen idag som har hatt mest fokus på seg og tilpasset seg best/mest. Og der er jo meget bra... :sunny:

Det er trist å ikke kunne ta med seg jentungene og fiske der vi vil, fisken i mange fjorder er jo full i kvikksølv og pcb fra villfyllinger som kommuner i mange år har visst om og ikke gjort noe med..knurr :angryfire:

Mye virker også, i min oppvekst var det mye snakk om sur nedbør, hovedsaklig fra England. Jeg vet ikke om dette er målt og registrert noe sted, men en blikkenslager jeg var innom her en dag sa til meg "ser du kobber takene nåfortiden"? "De er ikke grønne som tidligere, de er brune og fine nå, pga. mindre sur nedbør" !  =D> =D>

Posted

PCB, bromerte flammehemmere, m.m har vi lempa ut i naturen ukritisk

Dette er det ingen som snakker om nå lenger. Tenk så mye dritt som ligger "lagret" rundt omkring!

Bilbransjen tilpasser seg og fokuserer på lavt utslipp/forbruk, og er vel den bransjen idag som har hatt mest fokus på seg og tilpasset seg best/mest.

Det er mitt inntrykk også. Nå ser det jo ut til at til og med amerikanerne begynner å forstå at det faktisk er en fordel med liten motor som bruker lite drivstoff når man bare skal til og fra jobb.

Posted

biler og kjøretøy står for 1%av co-2 utslipp. det er industrien som er svarte per!!

Var det ikke ca. 10% samlet i EU som kommer fra biler, da?

Posted

fig-2007-05-11-03.gif

2005:

Veitrafikk: 9,6

Bensinkjøretøyer: 4,6

Dieselkjøretøyer: 4,9

Lette kjøretøy: diesel: 2,4

Tunge kjøretøy: diesel: 2,5

Totale utslipp er på 43,1 millioner tonn CO2

Posted

siste utbyggings delen av Aker brygge som kolapset og begravde det mest i et stort hull (ligger visst noen fete biler der)

Dette har jeg aldri hørt om. Fete biler i en umerket, våt grav rett utenfor der hvor jeg av og til sitter og koser meg og aner fred og ingen fare? Hvilke biler, hva skjedde, og kan de reddes? Fortell, fortell!

MVH Tore

Posted

siste utbyggings delen av Aker brygge som kolapset og begravde det mest i et stort hull (ligger visst noen fete biler der)

Dette har jeg aldri hørt om. Fete biler i en umerket, våt grav rett utenfor der hvor jeg av og til sitter og koser meg og aner fred og ingen fare? Hvilke biler, hva skjedde, og kan de reddes? Fortell, fortell!

MVH Tore

Vel, nå er dette noen år siden.

Siste del av akerbrygge var i sin begynnelse, så det var et stort hull der fra før. uværet som kom dro med seg masse vann, slik at vannet gikk over bryggekantene der ned.

hva slags biler det var husker jeg ikke.

grove trekk av hva jeg husker om den saken der nede, Store delere av Oslo og Akershus ble vel mørklagt husker jeg riktig.

• 2 weeks later...
Posted

Har Kristin H. vært i Brussel og overtalt noen til å komme med det talentløse forslaget?

Fokus må jo være renere biler enn tregere, selv om vi her på berget ikke kan kjøre noe særlig fort uansett.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...