MB JON Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Leverte min 2003 S211 til NAF for EU kontroll / PKK regnet selvfølgelig med at alt var i orden og store ble min øyne når kontrolløren kommer tilbake og sier at bilen ikke ble godkjent. WHAT Det viste seg at alt er ok men ikke bremekloss på v. side bak - der har hele belegget løsnet fra jernet. Det er fortsatt mye belegg igjen. Kjørte rett til Mercedes på Ensjø de kunne se på 16. juli!!! Men etter litt om og men fikk jeg time i morgen tirsdag så da får vi se om det blir garantisak...
Stjerneglis Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Regner med at bremsene dine fungerer og at du får stoppet som normalt siden dette kom overraskende på deg... Men du har en 4 år gammel bil som sikkert har gått xx.xxx km, og hvis du ikke nylig har skiftet bremseklosser bak (hos MB Ensjø) tror jeg du kan se langt etter garantierstatningen... Men bevares, hvis MB dekker dette likevel , så får de enda en fornøyd kunde.
TEH Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Ta EU-kontroll på Biltilsynet. NAF er ikke brukanes til en dritt...
Håvard Bendiksen Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Jeg liker best å ta EU-kontroll hos noen jeg kjenner. Samme hvem så lenge jeg kan stole på dem. Da vet man både at bilen blir sjekket ordentlig og at du ikke får tullete merknader på skjemaet. Den bremseklossen din er jo heldigvis ikke noen stor eller komplisert sak å fikse
FrodeS Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Ta EU-kontroll på Biltilsynet. NAF er ikke brukanes til en dritt... Mener du sånn generelt, eller mener du at en bremsekloss der belegget er løsnet fra metallet bør godkjennes? Uansett burde det vært en smal sak å hente et sett nye klosser, så kunne naf byttet det. er jo gjort på ikknotid.
Guest Gjest Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Har desverre opplevd at både NAF og Biltilsynet har gått på en del bommerter når det gjelder PKK,spesiellt på 211. Feks så har biler med CDI motor fått anmerking på for høy CO%!!!!!!!!! hos Biltilsynet.
Lorns Stavrum Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 verkstedet gjorde jo helt riktig i dette tilfelle, bil med defekt i bremse anlegget skal ikke godkjennes. i værst tenkelig tilfelle kunne bremsene bak ha mistet belegget og uttrampet stempel i caliper som følge med de mer skader dette ville ha ført til. En annen sak er at de kunne ha tilbudt seg å bytte klosser bak mot et vederlag når først bilen hang i lufta ! dette er jo gjort nesten like raskt som å bytte hjul. har kun god erfaring med pkk har brukt forskjellige firma sånn litt etter når det har passet. har hørt om noen tilfeller der bileiere er forundret over at bilen sin ble godkjent, og de har vært oppmerksom på feil som ikke er oppdaget. så pkk er nok veldig person avhengig desverre
MB JON Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 Nye klosser er nå på plass og bilen er godkjent. Det var ikke noe å hente på garanti selv om de originale klossene hadde hadde løsnet fra jernet. Men ved å vise frem MBE medlemskortet så ble det litt prosenter og medlemskapet er inntjent i år igjen
Guest Torgrim Posted June 30, 2007 Posted June 30, 2007 Men herre min hatt??!! Reklamere på en bremsekloss??. Skru av hjulet, slå ut en bolt og skift til ny bremsekloss på 30 sekunder. Å bruke så mye tid på noe så bagatelmessig høres dumt ut for meg.
ØHN Posted July 1, 2007 Posted July 1, 2007 Men herre min hatt??!! Reklamere på en bremsekloss??. Skru av hjulet, slå ut en bolt og skift til ny bremsekloss på 30 sekunder. Å bruke så mye tid på noe så bagatelmessig høres dumt ut for meg. Nettopp derfor burde vel kanskje Merkeforhandler fikse dette greit uten at man måtte vente til 16. juli... Hadde forhandler hatt litt baller burde de byttet dette uten noen kostnad eller snikk snakk synes jeg. En fornøyd kunde tjener man penger på i det lange løp, og folk med nyere Merdedesbiler burde være interessante potensielle kunder for en Mercedesforhandler.
MB JON Posted July 3, 2007 Author Posted July 3, 2007 Men herre min hatt??!! Reklamere på en bremsekloss??. Skru av hjulet, slå ut en bolt og skift til ny bremsekloss på 30 sekunder. Å bruke så mye tid på noe så bagatelmessig høres dumt ut for meg. Nå er det slik for meg at jeg ikke bruker tusenlapper 'just for fun' så jeg sjekker alltid flere muligheter men hva andre gjør får være opp til de. Og så er det ikke fullt så kjapt som du referer til bilen har også SBC-H
TEH Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Ta EU-kontroll på Biltilsynet. NAF er ikke brukanes til en dritt... Mener du sånn generelt, eller mener du at en bremsekloss der belegget er løsnet fra metallet bør godkjennes? Uansett burde det vært en smal sak å hente et sett nye klosser, så kunne naf byttet det. er jo gjort på ikknotid. Rent generelt selvfølgelig...
Thomas Madsen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Får håpe min glir igjennom da, tar det samtidig som rustjobben hos Star Autoco
Jørn Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Men herre min hatt??!! Reklamere på en bremsekloss??. Skru av hjulet, slå ut en bolt og skift til ny bremsekloss på 30 sekunder. Å bruke så mye tid på noe så bagatelmessig høres dumt ut for meg. Nå er det slik for meg at jeg ikke bruker tusenlapper 'just for fun' så jeg sjekker alltid flere muligheter men hva andre gjør får være opp til de. Og så er det ikke fullt så kjapt som du referer til bilen har også SBC-H Hvorfor skulle det ta lenger tid å skifte klosser på en bil med SBC????
Henning Larsen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Får håpe min glir igjennom da, tar det samtidig som rustjobben hos Star Autoco Rustjobb Hos Star?? Du mener bruktbilsjappa på Lørenskog?? Er det reklamasjon da? Eller bruker du dem bare som et fordyrene mellomledd?? H`n
Thomas Madsen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Får håpe min glir igjennom da, tar det samtidig som rustjobben hos Star Autoco Rustjobb Hos Star?? Du mener bruktbilsjappa på Lørenskog?? Er det reklamasjon da? Eller bruker du dem bare som et fordyrene mellomledd?? H`n Hehehe vel, dem er nå da ihvertfall inne på BOS sitt system og har full tilgang, samt jeg er MYE mer fornøyd med service'n hos Star enn jeg er hos BOS. OG ja, det er reklamasjon
Henning Larsen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Jada vet de er bra... og med reklamasjon må du jo gå den veien.. skulle du betalt selv skal du gå over veien til Haugesteen som antagelig får jobben uansett Ville egentlig bare tipse deg om det... altså hvis det ikke hadde vært garanti.. H`n
Thomas Madsen Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Oki, hvor iforhold til Star holder de til da ??? Så vidt jeg har forstått er ikke selve lakering biten en del av selve Star, men selvstendig enhet.... Nå åpner jo også Star så vidt jeg har forstått på Skedsmo også snart og det må jo være BOS som har bygd nytt ved Sharif på berger krysset...
Henning Larsen Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Oki, hvor iforhold til Star holder de til da ??? Brødrene Haugesten AS Haralds v 15, 1470 Lørenskog Telefon: 67 90 40 43 http://www.bilskade.net/
Thomas Madsen Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Var skikkelig på andre siden av veien også det da...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now