Janis Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 Hei, Har et problem med min Mercedes CLK 200, 1997 modell. Når motoren er skrudd på, blinklys, vindusviskere, vinduer, belysning osv slutter å fungere. Alt dette her fungerer fint før jeg starter motoren med nøkkelen i tenninga. Nå har også hovedlys gått, en og en. Disse fungerte ved det første. Merket også at BAS/ASR lampen lyste før jeg satt i gir, så forsvant den. Har noen opplevd dette før og har noe råd til meg? Takk! Quote
TAN1954 Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 Jeg foreslår du stiller spørsmålet i gruppen på Facebook "Mercedes teknisk prat". Der er det mange dyktige medlemmer og mye erfaring som jeg tror kan være til hjelp. Jeg kjenner ikke til om denne modellen har noen SAM bokser, men om det ikke er et problem med selve tenningslåsen og div kortslutninger inne i den, så er slike "multi-feil-utvikling-over-tid" noe som peker på korrosjon eller løse ledinger/loddinger, løsnede sikringer e.l. inne i en SAM boks som kontrollerer disse funksjonene. Noen av disse SAM modulene er mulig å åpne og reparere selv om MB ikke gjør det/sier det ikke er mulig, men søk litt på Youtube på "Mercedes, SAM" og ev. også din bilmodell....... og se hva som dukker opp av tips. Quote
Recommended Posts