Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vel, dette var jo BARE en CL55 amg da, jeg så en CL 55K AMG  :-)

Og den andre... greit med CL63 men med lambodører ?????????????????

Posted

Er ikke K'en nokså overflødig å sette på da?

55AMG HAR jo kompressor uansett.....

Posted

Er disse bilene ombygd,eller spesial versjoner?

Tja, si det....

Har aldri fått med at MB har gjort noe slikt med nyere biler. Det er vel meget spesielt om en MB-forhandler jaller til en bil i sin egen utstilling med noe uoriginalt....

Ikke helt i tråd med forretningsideen fra Stuttgart for å si det sånn.

Regner med at den kommer fra Tyskland, Belgia eller Holland.

Posted

Jepp, kan ikke skjønne at den K skal stå for noe annet enn kompressor.

her er en annen bil med måkevinger: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9834123&sid=xz17abcObrHV410858

Bilen har følgende utstyr:

"MÅKEVINGE"-DØRER som åpnes oppover

Får man måkevinge dører som åpnes noen annen vei ????  :lol:

Posted

Enig i det, Thomas.... ALDRI!  :shock:

Personlig ble jeg litt halvsvett da jeg tok "toget" fra Shanghai og ut til flyplassen i vinter. Det var en skjerm i kupeen som viste farten, og da den nådde 431 km/t var det sinnsykt hvor sakte bilene kjørte utenfor på motorveien.  :shock: 8)

Posted

Jepp, kan ikke skjønne at den K skal stå for noe annet enn kompressor.

her er en annen bil med måkevinger: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9834123&sid=xz17abcObrHV410858

Bilen har følgende utstyr:

"MÅKEVINGE"-DØRER som åpnes oppover

Får man måkevinge dører som åpnes noen annen vei ????  :lol:

Så sant, så sant...

Men hvis vi virkelig skal pirke i dette, trodde jeg dørene på SLR (og ovennevnte SLK) het "sommerfugl-dører" (butterfly doors), ikke måkevinger slik det var på gode, gamle 300SL:

MB300SL_Gullwing.jpg

Posted

Kompressoren kom vel ikke før i 2004

Posted

Når vi først er inne på RÅE biler, kan vi ta en titt her  :) mye fin lesing her  8)

http://www.automotorsport.se/biltester/2005/0501/050101.pdf

Aldri i livet om du hadde fått meg inn i en golf som skulle kjøre i 321km/t...

ALDRI....

:lol: :lol: :lol: hvrfor ikke Thomas , :) jeg har hele tiden innbilt meg at du er en tøffing  :) det er ikke farten som dreper  :lol: 8) :), i golfen da kjenneru farta jævla bra  :lol: :lol: :lol: det i seg selv må være et kick  :) 8)

Posted

Når vi først er inne på RÅE biler, kan vi ta en titt her  :) mye fin lesing her  8)

http://www.automotorsport.se/biltester/2005/0501/050101.pdf

Aldri i livet om du hadde fått meg inn i en golf som skulle kjøre i 321km/t...

ALDRI....

:lol: :lol: :lol: hvrfor ikke Thomas , :) jeg har hele tiden innbilt meg at du er en tøffing  :) det er ikke farten som dreper   :lol: 8) :), i golfen da kjenneru farta jævla bra  :lol: :lol: :lol: det i seg selv må være et kick  :) 8)

Nå er det forskjell på tøffhet å direkte idioti... ikke alltid forskjellen er så stor, men å kjøre Golf i 321km/t anser ihvertfall jeg for idioti  :-)

Lurer på hva slags markpress den bilen har når den paserer 300 jeg, kan ikke akkurat si bilen ser ut som noen racebil med riktig aerodynamik osv....

Tror kanskje ikk kollisjonssikkerheten har så mye å si lenger når man kjører noe særlig over 150-175, men jeg tror du stiller ekstremt dårlig hvis du skulle være litt uheldig i en Golf i 300km/t...

Har kjørt Golf i ca 180 på autobahn og det klarte seg lenge nok, så 300... Nei takk...  :-)

Posted

Nei. Det er helt feil. CL 55 AMG kom først med uten kompressor og så senere med kompressor.

Posted

Han sa ikke noe om hvilken årsmodell dette var.

Riktig nok visste jeg ikke at de først kom uten kompressor.  :oops:

Da var det nok en gammel utgave han så med en kompressor (som ble standard i 04) og ergo ikke noe "bedre" enn de nyere.

Det var bare det jeg ville fram til.  :)

Posted

Han sa ikke noe om hvilken årsmodell dette var.

Riktig nok visste jeg ikke at de først kom uten kompressor.  :oops:

Da var det nok en gammel utgave han så med en kompressor (som ble standard i 04) og ergo ikke noe "bedre" enn de nyere.

Det var bare det jeg ville fram til.  :)

Vel, jeg trodde det var Jørn som var ute og kjørte helt til jeg så det sto CL 55K og ikke Kleeman der..  :-)

så rundt 2000-2001 tenker jeg

Posted

CL55 med kompressor kom som 2004 modeller. 500 hk og 700 Nm, til forskjell fra 360 hk og 530 Nm før kompressoren.

jaja var vel 2004 mod da.... sto ihvertfall CL55K AMG, sier bare hva jeg så jeg...  :-)

Så hvis det ikke var mulig å få CL55 med kompressor før 2004, så var det vel en 2004 mod da :-)

Posted

Vel, jeg trodde det var Jørn som var ute og kjørte helt til jeg så det sto CL 55K og ikke Kleeman der..  :-)

Jørn sin er forresten en CL500. Og herrejemini som den bilen går nå... :shock:

Posted

Jørn sin er forresten en CL500. Og herrejemini som den bilen går nå... :shock:

Ja, men hvis du bytter ut CL55k med Kleeman så er dem helt like... vel, ikke innvendig men...

jeg så ikke på 500 meter att det sto CL55k så jeg trodde det var Jørn først, helt til jeg så det sto CL55K... og jeg vet att jørn har en CL500 med kompressor... med AMG styling.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...