Jump to content

Recommended Posts

Posted

Driver og skal montere ny antenne på bilen. bilen var levert med el antenne men det er satt inn en uorginal manuel antenne i ettertid slik at alt som heter skruer osv er borte.

Har derfor måtte gått til innkjøp av div nye plast deler blandt annet gummien pakningen og kappen som sitter i bunn på antennen. Pakningen ser ikke ut til og passe overhovde. Denne har delenummer "124 827 07 98". Ser på detali.ru at det er forskjellige delenummer på denne delen. med notis nederst på siden:

*023 UP TO IDENT NO.: A 016216

*024 FROM IDENT NO.: A 016217

*065 UP TO IDENT NO.: A 843088

*066 FROM IDENT NO.: A 843089

hva betyr disse identene? er ident det samme som chassisnummer?

Noen som veit om det er forskjell på hullet før og etter facelift?

Forskjellig hull på el antenne og manuel antenne?

Hvilke del trenger jeg egentlig?

Bilen har chassisnummer: wdb1240231A156604

Posted

Det ble gjort endring på ledningen og innfestingen av antennen ifbm faceliften (tror det var da). Jeg fikk en nyere antenne som jeg puttet i min. Jeg måtte da ha et adaptersett med en liten kabelsnutt og et par plastclips.

Posted

Har vært innom hos BoS i dag og bestillt nye antenne deler. skulle vist ha den delen med *24 i kommentar feltet. Blir spennede og se om de passer :D

Har du noe mere info på detta settet du kjøpte FrodeS?

Posted

Har vært innom hos BoS i dag og bestillt nye antenne deler. skulle vist ha den delen med *24 i kommentar feltet. Blir spennede og se om de passer :D

Har du noe mere info på detta settet du kjøpte FrodeS?

Minn meg på det på lørdag,  så kan vi glana på det.

Posted

W 124 (sedan) fikk ny antenneinnfesting/gjennomføring i karosseri ved ett tidspunkt.

Forskjellen er at før ett visst chassinr så står antenna omtrent rett opp, og etter ett visst chassinr så peker antenna mer skrått bakover.

I den forbindelse ble formen på hullet i karosseri endret og gummigjennomføringer endret, selve antenna mener jeg å huske at er lik

Posted

W 124 (sedan) fikk ny antenneinnfesting/gjennomføring i karosseri ved ett tidspunkt.

Forskjellen er at før ett visst chassinr så står antenna omtrent rett opp, og etter ett visst chassinr så peker antenna mer skrått bakover.

I den forbindelse ble formen på hullet i karosseri endret og gummigjennomføringer endret, selve antenna mener jeg å huske at er lik

På min sto det at ved montering i bil fra før et visst chassinummer måtte man ha adaptersett. Selve festene på antennehuset er annerledes. Adapteret består av noe plastikk man klemmer inn i festene på antenna, og så skrur fast i festene i bilen. Pluggen til ledningene er også helt ulik.

Posted

Men Frode.. Du har da stasjonsvogn... Er ikke samme antenne på stasjonsvogn og sedan.

Dobbeltsjekket nå i EPC og W124 (SEDAN Frode, SEDAN. ;) ) har samme antenna hele veien, kun gummigjennomføringer og en liten brakett i bunnen som er forskjellige.

Posted

Men Frode.. Du har da stasjonsvogn... Er ikke samme antenne på stasjonsvogn og sedan.

Dobbeltsjekket nå i EPC og W124 (SEDAN Frode, SEDAN. ;) ) har samme antenna hele veien, kun gummigjennomføringer og en liten brakett i bunnen som er forskjellige.

Med tanke på at jeg faktisk har antenne fra en S-klasse (sedan), som passer med adaptersett, så gikk jeg ut fra at antennene på 124 sedan og stasjonsvogn var like. De jeg har sett på har da i hvertfall sett veldig like ut.

Endringen har ikke noe med gjennomføringen å gjøre på min i hvertfall. Det passer overens på min i hvertfall.

Posted

passetert en del sedan biler idag dag på vei til jobb og de jeg så hadde antenne på 

venstra bakskjerm men min t utgave har på venstre skjerm kan det være noen for skjell som ligger der? :?

Posted

passetert en del sedan biler idag dag på vei til jobb og de jeg så hadde antenne på   

venstra bakskjerm men min t utgave har på venstre skjerm kan det være noen for skjell som ligger der? :?

Trøtt i dag? :-)

Posted

Sedan har på venstre skjerm og stasjonsvogn har på høyre.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...