Jump to content

Fløyte!

Guest stanton

Recommended Posts

Guest stanton

Må sette inn en ny fløyte, og spm er hva bør jeg gå for og hvor?

Bør jeg kjøpe en orginal Mercedes fløyte, og hvor kjøper jeg den og til hvilken pris?

Eller bør jeg satse på noe annet?

Mvh

Bjørn :D :o

Guest Espen

Det var tidlig på morran....Tenkte mer avansert :oops: Uansett, er det ikke bare å gå til enten en hugger eller til forhandler da? Hvorfor ha noe annet enn originalt? Kanskje russehorn?

Guest Sondre B. Bjelland

I min bil byttet jeg hornet. Skrudde ut et fra et vrak på høggeren. Kjøpte det sammen med noe annet småtteri for 30,- kroner. Ikke store utgiften.

Men...

Jeg synes originaltuten er noe stusselig. I Van'en min er den akkurat passe "voksen" hvis du skjønner, så jeg tenkte at jeg skulle finne et vrak av en Chevrolet G20 Van og skru ut signalhornet. Hør selv og finn ut hva du liker best ;)

Guest stanton

:D

Det var tidlig når jeg skrev meldingen min, men jeg burde kanskje valgt mine ord på en bedre måte.

På min dialekt bruker vi faktisk, enkelte ganger ordene fløyte og signalhorn/horn om en annen.

I ordboken beskriver man fløyte som:

I fløyte f1 eller m1 (gjennom lavtysk fra gammelfransk, trolig beslektet med latin flare 'puste')

1 rørformet blåseinstrument blokkf-, langf-, panf-, seljef-, tverrf- / spille f- / et musikkstykke for f-

2 *pipe (I,1) dommeren blåste i fløyta / fløyta gikk for full tid / skipsf-, togf-

Vel, jeg tror jeg går til høggeren og får meg et Mercedes signalhorn!

Guest Eivind Soltvedt

stanton=fra bergen eller annen del av vestlandet i nærheten av bergen? (tipper ut fra dialektord og uttrykk! ;) )

MB Høgg i inndalsveien (Frans maas/hsd frakt) har vel noe sånt til billig penge