Håkon Thon Posted July 8, 2021 Posted July 8, 2021 Har en E 200 komp.som jeg mener er for lav bak ved lasting. Den er ikke noe annerledes å kjøre, men veldig lav og for lav etter min mening. Hadde bilen på verksted i dag, men de ville ikke bytte verken fjærer eller demper. De mente at alt ser helt bra ut, og selv om den er lav med last så er det ikke feil på noe av det som er montert av fjærer eller dempere. Lurer derfor på om det er normalt, og om noen vet om dempere som passer, med manuelt justerbart trykk for mer høyde bak. Quote
Forstmann Posted July 9, 2021 Posted July 9, 2021 Hvis du ikke merker noe på kjøringa, og verkstedet mener det er som det skal være ville jeg ikke ha gjort noe. Du kan montere forsterkede fjærer, eller det vi kalte "campingfjærer" tidligere, men det vil du garantert merke når du kjører med tom bil. Ellers er jo automatisk eller manuell nivåregulering vanlig på stasjonsvogner, men da begynner det vel å koste litt også. Quote
utlending Posted July 9, 2021 Posted July 9, 2021 Sjekk delenummer på demperen og fargekode på fjærene. Kan henne at den ble byttet til noe mykere for å få mer komfort (det var på min foran) Quote
Recommended Posts