Guest iad Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Hei, Hvilket valg av E-klasse CDI vil være best, en E220CDI med færre km eller E270CDI eller E320CDI med flere km bak seg? Noen her som har erfaring med forbuket på en E320CDI? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Tore Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Kommer helt an på hva som er viktig for deg. Jeg liker litt ekstra fraspark så jeg ville heller tatt en 320 eller 270 som har gått langt fremfor en 220 med færre km, men hvis kroner/km er viktig så er nok 220 et fornuftigere valg. Drar jo greit nok den også til vanlig bruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Det er vel ikke noe fasitsvar på dette da.... Selv foretrekker jeg biler med lavest mulig km. stand, men ser jo poenget med en kjappere bil da. Vanskelig spørsmål for meg hvertfall.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Selv har jeg hatt alle sammen.... Vil absolutt anbefale 320'en, den går utrolig godt, har ikke noe særlig høyere forbruk, mindre vibrasjoner og en penere gange. 270'n minner meg for mye om den gamle 290 motoren, går hardt, men alikevel godt. Forbruket er omtrent som 320. Den lille 220 motoren holder liksom bare akkurat, er bilen full av folk og en sekk baki så blir det fort mye opp og ned giring..Men alikevel helt ok! Må nesten vurdere etter smak og behag, men ingenting slår lyden av en skikkelig rekke 6'er! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Har selv en E320CDI og kan varmt anbefale denne. Går virkelig godt og har et fornuftig forbruk, selv om den kommer over litern på bykjøring. På blandet ligger vel min rundt 0,85. Heller intet problem å få ut ca 240hk av denne motoren. Har testet E220 også og den blir rett og slett for treg etter min smak. E270 har jeg bare såvidt kjørt, men den virket som en litt slappere 320. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ronnie Westpold Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Hei' date=' Hvilket valg av E-klasse CDI vil være best, en E220CDI med færre km eller E270CDI eller E320CDI med flere km bak seg? Noen her som har erfaring med forbuket på en E320CDI?[/quote'] Jeg ville helt klart gått for en 220 CDI med lav kilometer. Men som du sikkert skjønner er det mange meninger om dette. Ville prøvekjørt de forskjellige modellene sjøl jeg å tatt en avgjørelse ut i fra det. Har selv hatt som du vet 2 stk 211 med 220 CDI motor som jeg var kjempe fornøyd med. viktigste er at du trives med bilen selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Hei' date=' Hvilket valg av E-klasse CDI vil være best, en E220CDI med færre km eller E270CDI eller E320CDI med flere km bak seg? Noen her som har erfaring med forbuket på en E320CDI?[/quote'] Har selv E 320 cdi W211. Må si meg helt enig i det Magnus skriver. Forbruket havner rett over literen på bykjøring og man gir lett litt på med den også. Men på langtur er jeg nede i 0,55 liter per mil. E 220 cdi føles rett og slett for treg, selv om den jo er mer enn sterk nok til vanlig kjøring. Forbruket på 220, 270 og 320 er overraskende likt. Bruker litt mer på 320, men det er kanskje i snitt maks en desiliter per mil.Når man tenker på at 320 gir en riktigere lyd (R6), mindre vibrasjoner og støy, betydelig bedre ytelser enn både 220 og 270 samt at 320 cdi nok er den letteste å selge videre om den har riktig utstyr og farge. 270 gir litt caravelle-lyd, men et greit drag. 220 gir traktorlyd, vanlig ok drag, mens 320 gir et imponerende kvikt og sterkt drag, man spinner litt på tørr asfalt om du gir på ut av sving selv med 245/45 17 toms, samt gromlyd. Jeg ville valgt 320 med litt lenger km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Gå heller for en 200 CDI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Min erfaring begrenser seg til en enkelt 211 220CDI stv.. Den var ganske "slapp" når den var ny, men etter ca 60000km løsnet den, og gikk mye bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 En 220 bør holde i massevis for folk flest.Du "tar" maaaaange bensinbiler med de 340Nm som er i den 150Hk store motoren. Allikevel er det jo kjekt med større motor selvsagt. Selv er jeg meget fornøyd med min 220's ytelse. Synes den går som ei kule jeg. Alle fra Stavangeravd. som reiste til Gol ifjor trenger ikke komme med vittige kommentarer til dette (intern). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 har selv en 220 synes den går bra nok, ligger ca 100 000kr under i bruktpris, samt billigere forsikring. bruk så de 100 000 på ett kjørekurs (5000kr), sett opp massasjebad i hagen (60000kr) og ta med dama på en tur til maldivene (35000kr) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 bruk så de 100 000 på ett kjørekurs (5000kr), sett opp massasjebad i hagen (60000kr) og ta med dama på en tur til maldivene (35000kr) Eller kjøp en E320CDI og bruk ytterligere 15k på å få omprogrammert eprom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 bruk så de 100 000 på ett kjørekurs (5000kr)' date=' sett opp massasjebad i hagen (60000kr) og ta med dama på en tur til maldivene (35000kr)[/quote'] Eller kjøp en E320CDI og bruk ytterligere 15k på å få omprogrammert eprom. Da må du kanskje bruke ytterligere 50.000 på girkasse også Har forhørt meg om chip hos folk som har gjort det og de anbefaler det ikke. Men det drar sikkert greit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Har forhørt meg om chip hos folk som har gjort det og de anbefaler det ikke. MB i Tyskland opplyste at det ikke skulle være noe problem. Uansett gjelder det bare å avpasse kjørestilen sånn at man ikke bruker alt hele tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Valget mitt hadde helt sikkert kommet på en E220cdi,da pris er veldigavgjørede i mitt tilfelle.Hadde ikke Pris hatt så stor betydning så haddedet nok vært vanskelig å si nei takk til en E320cdi. Må si at jeg tenker på å bytte bil jeg også,men er litt redd for deproblemer 210 har med rust.( Vil ikke ha ny debatt på det her,da deter gjennomdebatert fra før. )En 2000+ modell er det jeg kunne tenke meg,og da er nok 220cdi det mest overkommelige alternativet for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 He he, hvor lang tid går det mellom hver gang du tenker på å bytte bil Tonny? Har vært innom tanken opptil flere ganger jeg også, og gledelig er det at det innimellom dukker opp brukte to-elvere som har krøpet ned til prisleiet for nye normale men kjipe familiebiler... Hvorfor er det slik at følelsen om at jeg kommer til angre stort hvis jeg kvitter meg med gode gamle S124 alltid dukker opp etter at jeg har sett på slike annonser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Synes den går som ei kule jeg. Så så Geggi, bilen din er helt nydelig den, og en passelig motor til ditt bruk..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Der kom reaksjonen ja....(eg venta på an).Fristelsen blei for stor, Frode? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Der kom reaksjonen ja....(eg venta på an).Fristelsen blei for stor' date=' Frode? [/quote'] Hehe, eg tog an eg Geggi - det va ironi, ikkje sant?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 He he, hvor lang tid går det mellom hver gang du tenker på å bytte bil Tonny?Hehe,jeg drømmer jeg bare,men en nyere bil hadde ikke skadet. Hvorfor er det slik at følelsen om at jeg kommer til angre stort hvis jeg kvitter meg med gode gamle S124 alltid dukker opp etter at jeg har sett på slike annonser?Så sant så sant,men en gang må vi jo bytte den ut. Sitter vel mest å drømmer når jeg er inne på Finn.no og ser på biler,og nårjeg er inne på Mobile.de så blir jeg vel bare med tanke på hva detkoster å ta inn herlighetene. Men enn S210 220cdi er vel det mest realistiske og økonomiske riktige slik prisene er idag,men en 211 er jo en langt penere bil i mine øyne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Hehe' date=' eg tog an eg Geggi - det va ironi, ikkje sant??[/quote']Jepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts