Jump to content

Valg av E-klasse CDI


Guest iad

Recommended Posts

Guest iad

Hei,

 

Hvilket valg av E-klasse CDI vil være best, en E220CDI med færre km eller E270CDI eller E320CDI med flere km bak seg?

 

Noen her som har erfaring med forbuket på en E320CDI?

Link to comment
Share on other sites

Guest Geir Tore

Kommer helt an på hva som er viktig for deg. Jeg liker litt ekstra fraspark så jeg ville heller tatt en 320 eller 270 som har gått langt fremfor en 220 med færre km, men hvis kroner/km er viktig så er nok 220 et fornuftigere valg. Drar jo greit nok den også til vanlig bruk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Geggi

Det er vel ikke noe fasitsvar på dette da.... :roll:

Selv foretrekker jeg biler med lavest mulig km. stand, men ser jo poenget med en kjappere bil da. Vanskelig spørsmål for meg hvertfall....

Link to comment
Share on other sites

Guest E320 CDI

Selv har jeg hatt alle sammen.... Vil absolutt anbefale 320'en, den går utrolig godt, har ikke noe særlig høyere forbruk, mindre vibrasjoner og en penere gange. 270'n minner meg for mye om den gamle 290 motoren, går hardt, men alikevel godt. Forbruket er omtrent som 320. Den lille 220 motoren holder liksom bare akkurat, er bilen full av folk og en sekk baki så blir det fort mye opp og ned giring..Men alikevel helt ok! Må nesten vurdere etter smak og behag, men ingenting slår lyden av en skikkelig rekke 6'er!

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Har selv en E320CDI og kan varmt anbefale denne. Går virkelig godt og har et fornuftig forbruk, selv om den kommer over litern på bykjøring. På blandet ligger vel min rundt 0,85. Heller intet problem å få ut ca 240hk av denne motoren.

 

Har testet E220 også og den blir rett og slett for treg etter min smak. E270 har jeg bare såvidt kjørt, men den virket som en litt slappere 320.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ronnie Westpold
Hei' date='

 

Hvilket valg av E-klasse CDI vil være best, en E220CDI med færre km eller E270CDI eller E320CDI med flere km bak seg?

 

Noen her som har erfaring med forbuket på en E320CDI?[/quote']

 

Jeg ville helt klart gått for en 220 CDI med lav kilometer. Men som du sikkert skjønner er det mange meninger om dette. Ville prøvekjørt de forskjellige modellene sjøl jeg å tatt en avgjørelse ut i fra det. Har selv hatt som du vet 2 stk 211 med 220 CDI motor som jeg var kjempe fornøyd med. viktigste er at du trives med bilen selv. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Entusiast
Hei' date='

 

Hvilket valg av E-klasse CDI vil være best, en E220CDI med færre km eller E270CDI eller E320CDI med flere km bak seg?

 

Noen her som har erfaring med forbuket på en E320CDI?[/quote']

 

 

Har selv E 320 cdi W211. Må si meg helt enig i det Magnus skriver. Forbruket havner rett over literen på bykjøring og man gir lett litt på med den også. Men på langtur er jeg nede i 0,55 liter per mil.

 

E 220 cdi føles rett og slett for treg, selv om den jo er mer enn sterk nok til vanlig kjøring. Forbruket på 220, 270 og 320 er overraskende likt. Bruker litt mer på 320, men det er kanskje i snitt maks en desiliter per mil.

Når man tenker på at 320 gir en riktigere lyd (R6), mindre vibrasjoner og støy, betydelig bedre ytelser enn både 220 og 270 samt at 320 cdi nok er den letteste å selge videre om den har riktig utstyr og farge.

 

270 gir litt caravelle-lyd, men et greit drag. 220 gir traktorlyd, vanlig ok drag, mens 320 gir et imponerende kvikt og sterkt drag, man spinner litt på tørr asfalt om du gir på ut av sving selv med 245/45 17 toms, samt gromlyd.

 

Jeg ville valgt 320 med litt lenger km.

Link to comment
Share on other sites

Guest kodvaag

Min erfaring begrenser seg til en enkelt 211 220CDI stv.. Den var ganske "slapp" når den var ny, men etter ca 60000km løsnet den, og gikk mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Guest Geggi

En 220 bør holde i massevis for folk flest.

Du "tar" maaaaange bensinbiler med de 340Nm som er i den 150Hk store motoren. Allikevel er det jo kjekt med større motor selvsagt. Selv er jeg meget fornøyd med min 220's ytelse. Synes den går som ei kule jeg.

 

Alle fra Stavangeravd. som reiste til Gol ifjor trenger ikke komme med vittige kommentarer til dette :lol: (intern).

Link to comment
Share on other sites

Guest stig1

har selv en 220 synes den går bra nok, ligger ca 100 000kr under i bruktpris, samt billigere forsikring. bruk så de 100 000 på ett kjørekurs (5000kr), sett opp massasjebad i hagen (60000kr) og ta med dama på en tur til maldivene (35000kr)

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
bruk så de 100 000 på ett kjørekurs (5000kr), sett opp massasjebad i hagen (60000kr) og ta med dama på en tur til maldivene (35000kr)

 

Eller kjøp en E320CDI og bruk ytterligere 15k på å få omprogrammert eprom. 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest Entusiast
bruk så de 100 000 på ett kjørekurs (5000kr)' date=' sett opp massasjebad i hagen (60000kr) og ta med dama på en tur til maldivene (35000kr)

[/quote']

 

Eller kjøp en E320CDI og bruk ytterligere 15k på å få omprogrammert eprom. 8)

 

 

Da må du kanskje bruke ytterligere 50.000 på girkasse også :roll:

 

Har forhørt meg om chip hos folk som har gjort det og de anbefaler det ikke. Men det drar sikkert greit 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
Har forhørt meg om chip hos folk som har gjort det og de anbefaler det ikke.

 

MB i Tyskland opplyste at det ikke skulle være noe problem. Uansett gjelder det bare å avpasse kjørestilen sånn at man ikke bruker alt hele tiden. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Tonny Solem

Valget mitt hadde helt sikkert kommet på en E220cdi,da pris er veldig

avgjørede i mitt tilfelle.Hadde ikke Pris hatt så stor betydning så hadde

det nok vært vanskelig å si nei takk til en E320cdi. :lol:

Må si at jeg tenker på å bytte bil jeg også,men er litt redd for de

problemer 210 har med rust.( Vil ikke ha ny debatt på det her,da det

er gjennomdebatert fra før. :wink: )

En 2000+ modell er det jeg kunne tenke meg,og da er nok 220cdi det

mest overkommelige alternativet for meg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tin Nguyen

He he, hvor lang tid går det mellom hver gang du tenker på å bytte bil Tonny? :lol: Har vært innom tanken opptil flere ganger jeg også, og gledelig er det at det innimellom dukker opp brukte to-elvere som har krøpet ned til prisleiet for nye normale men kjipe familiebiler...

 

Hvorfor er det slik at følelsen om at jeg kommer til angre stort hvis jeg kvitter meg med gode gamle S124 alltid dukker opp etter at jeg har sett på slike annonser? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Tonny Solem
He he, hvor lang tid går det mellom hver gang du tenker på å bytte bil Tonny?

Hehe,jeg drømmer jeg bare,men en nyere bil hadde ikke skadet. :D

 

Hvorfor er det slik at følelsen om at jeg kommer til angre stort hvis jeg kvitter meg med gode gamle S124 alltid dukker opp etter at jeg har sett på slike annonser?

Så sant så sant,men en gang må vi jo bytte den ut. 8)

 

Sitter vel mest å drømmer når jeg er inne på Finn.no og ser på biler,og når

jeg er inne på Mobile.de så blir jeg vel bare :twisted: med tanke på hva det

koster å ta inn herlighetene.

 

Men enn S210 220cdi er vel det mest realistiske og økonomiske riktige

slik prisene er idag,men en 211 er jo en langt penere bil i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...