Erik dahle Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 Hei, skal bytte fra orginal spiller til en pioneer 2-din spiller, men kontakten passer ikkje, noen som veit hvor man får kjøpt ein overgang eller noe? (Se bilder) den med oransje ledning sto i orginal spilleren, og må ha en overgang til den i de andre bildene (den det står «LEAD» på) om du veit om noen plass man kan få det, legg gjerne igjen en link. Takker for svar Quote
HåvardR Posted June 28, 2021 Posted June 28, 2021 Er det kun den orange kabelen (fiberkabel) du hadde tilkobla bak spilleren din? Veit du om du har Audio 50 spiller eller oppgradert anlegg med Command og forsterker bak? Om du har oppgradert anlegg med kun fiberkabel til spiller og forsterker baki har du ein utfordring for då er alt av kabling er tilkobla forsterkeren og spilleren din fungerer kun "som ein skjerm". Med standard pakken (Audio 50) skal det være ein kabel til bakpå den originale spilleren tjukk i kabler til høyttalerene osv som du kobler i det adapteret du allerede har, da er det ingen forsterker bak. Eg vil isåfall sterkt anbefale deg å ta kontakt med ei bilstereosjappe(f.eks Bass Brothers) og høre korleis det kan løses, dei har nok vore borti dette. Om grunnen til at du ønsker å bytte spiller er for å få linjeutganger til forsterker kan du istedenfor beholde original spiller og koble innpå eit høylinjeadapter slik at du får RCA ut og kan koble subforsterker via den. Men som nemnt, anbefaler deg å ta ein prat med dei som driver med bilstereo, dei kan dette best og har nok vore borti akkurat denne bilen med fiber! Sjølv har eg gjort samme jobben, men eg hadde ikkje forsterker baki originalt. Quote
Erik dahle Posted June 29, 2021 Author Posted June 29, 2021 22 hours ago, HåvardR said: Er det kun den orange kabelen (fiberkabel) du hadde tilkobla bak spilleren din? Veit du om du har Audio 50 spiller eller oppgradert anlegg med Command og forsterker bak? Om du har oppgradert anlegg med kun fiberkabel til spiller og forsterker baki har du ein utfordring for då er alt av kabling er tilkobla forsterkeren og spilleren din fungerer kun "som ein skjerm". Med standard pakken (Audio 50) skal det være ein kabel til bakpå den originale spilleren tjukk i kabler til høyttalerene osv som du kobler i det adapteret du allerede har, da er det ingen forsterker bak. Eg vil isåfall sterkt anbefale deg å ta kontakt med ei bilstereosjappe(f.eks Bass Brothers) og høre korleis det kan løses, dei har nok vore borti dette. Om grunnen til at du ønsker å bytte spiller er for å få linjeutganger til forsterker kan du istedenfor beholde original spiller og koble innpå eit høylinjeadapter slik at du får RCA ut og kan koble subforsterker via den. Men som nemnt, anbefaler deg å ta ein prat med dei som driver med bilstereo, dei kan dette best og har nok vore borti akkurat denne bilen med fiber! Sjølv har eg gjort samme jobben, men eg hadde ikkje forsterker baki originalt. Hadde bare den fiber kabelen og denna bak Quote
HåvardR Posted June 29, 2021 Posted June 29, 2021 Da har du command pakke med forsterker baki. Vil som sagt anbefale deg å ta kontakt med bilstereobutikk om du skal ha Pioneeren kobla til for det er ikkje så rett fram og enkelt pga det. Quote
Erik dahle Posted June 29, 2021 Author Posted June 29, 2021 1 hour ago, HåvardR said: Da har du command pakke med forsterker baki. Vil som sagt anbefale deg å ta kontakt med bilstereobutikk om du skal ha Pioneeren kobla til for det er ikkje så rett fram og enkelt pga det. Ja gjorde det og de sa eg måtte kjøpe ei pakke for 4300kr Quote
Erik dahle Posted June 29, 2021 Author Posted June 29, 2021 1 hour ago, HåvardR said: Da har du command pakke med forsterker baki. Vil som sagt anbefale deg å ta kontakt med bilstereobutikk om du skal ha Pioneeren kobla til for det er ikkje så rett fram og enkelt pga det. Denne Quote
Recommended Posts