Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da var årets Stjerneløp i Sarpsborg over.

Er det noen her som var der iår?? Eventuelt som sitter på noen bilder de vil dele med oss som ikke var der??

Posted

Var ikkje på stjerneløpet i år, men det hadde visst vert bra. De hadde hvertfall knust verdensrekorden, visst de hadde prøvd. 200 biler på løpet!

Kanskje noen burde tipse dem. (eller ikke). Kanskje MBE / MBKN kunne samarbeidet om et rekordforsøk :?:

MBSCA markedsfører sitt treff på Skokloster som Skandinavias største mb-treff. Der var det ca. 130 biler i fjor.

Posted

OK. Det var jo mest noe gammelt ræl oppe der. :D :D :D Men hvis dere har interesse av det så har jeg noen smakebiter her:

DSC_1416.jpg

DSC_1418.jpg

DSC_1419.jpg

DSC_1422.jpg

DSC_1424.jpg

DSC_1427.jpg

DSC_1430.jpg

DSC_1434.jpg

DSC_1437.jpg

DSC_1442.jpg

DSC_1449.jpg

DSC_1451.jpg

DSC_1461.jpg

DSC_1467.jpg

DSC_1470.jpg

DSC_1472.jpg

DSC_1475.jpg

DSC_1478.jpg

DSC_1480.jpg

DSC_1487.jpg

Posted

Mye gromt her ja - men hva er forskjellen på lyktene på de to SL Roadsterene?

Du ser nå alt også da. :) Dette la ikke jeg merke til, men det ser ut som det er noe uoriginalt på den røde. Det var et par andre ting på den også som jeg stusset på. Mulig det kan være en replika av noe slag. Den sølv har ihvertfall originale lykter.

Bilene hadde en fin tur i distriktet, noe som vakte stor oppsikt. Naboen min ringte og sa jeg måtte komme meg bort i veien, "Det er ille mange gamlæ gamle Mersjær ute og trillær på veiane i da" Stjerneløpet er jo opplagt slik at bilene sendes ut i ei rundløype med annenhver bil i hver sin retning. Dermed møter deltagerne hverandre, og vi som bor langs ruta har et jevnt sig av biler hele dagen.

Jeg hadde forresten en hyggelig prat med eieren av den gamle SEC-en min (Bilde nr 2) Ellers så var det stor deltagelse i år, men snakket om ca 180 biler. BOS hadde utstilt mange nye modeller bl.a. CL og SLR. Mange utlendinger hadde også funnet veien. Jeg så både svensker, dansker, finner, nederlendere og tyskere. Hovedtyngden av biler var nok 60-tallere, men noen fine 50-tallere også samt noen få førkrigs.

Den blå 300 SE var rigget for løp, legg merke til de moderne sportssetene trukket i gamledags mercedes-stoff. På det ene bildet kommer den inn på plassen etter noen forrykende oppvisningsrunder i nabolaget med innlagt breisladd rundt rundkjøringa bortenfor hotellet. Sjekk ansiktene på dem inni bilen.

Posted

Dette var vi flere som lurte på. Det så veldig originalt ut, men var lagd i glassfiber og med røde polstrede puter i front som nakkestøtter. Tydeligvis et ettermarkedsprodukt inspirert av denne:

reviv03-sat-fv-300slr-lehr.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...