Jump to content

Lufting av bremser bak, 4matic,-87 300te

Guest AD 4matic

Recommended Posts

Guest AD 4matic

Har skiftet klosser og skriver bak på min 4matic (stasjonsvogn). Alt gikk bra til jeg skulle begynne å lufte bremsene. Det kommer ikke noe væske bak , samme hvor mye jeg trykker? Er det noen som har hatt lignende problem?

Guest 300TDT
Har skiftet klosser og skriver bak på min 4matic (stasjonsvogn). Alt gikk bra til jeg skulle begynne å lufte bremsene. Det kommer ikke noe væske bak ' date=' samme hvor mye jeg trykker? Er det noen som har hatt lignende problem?[/quote']Du har sikkert ikke nok bremsevæske i beholderen, den er todelt og bakre kammer fylles ikke før fremre er smekkfull omtrent.

Rent bortsett fra at lufting med bremsepedalen er no' dritt, du beveger stempelet inn i områder av hovedsylinderen som vanligvis ikke er brukt når pedalen trykkes i bunn, og dersom det finnes korrosjon der vil du kunne ødelegge tetningene...

Men til slutt - hvorfor må du lufte bremsene etter skive/klossebytte? Tok du LØS bremseslangene fra kaliperne?

Guest AD 4matic

Bremsepedalen går ikke helt i bånn.. så håper jeg ikke har ødelagt noen tetninger. Stemplene hadde hengt seg opp i kalibrene så jeg måtte koble av ledning og løsne dem. Trodde egentlig det skulle være plankekjøring å lufte etterpå, men det går an å ta feil. Tenkte kanskje det var en bremseventil eller noe sånt som har hengt seg opp. Trodde det var en slags mekanisme i sammenheng med nivåhevingen på bilen, altså mer bremsekraft dess tyngre last bak.

Men takk for tips skal prøve å fylle opp det jeg klarer i bremsbeholder.