Mr. Nygård Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 Hva er det en bør passe på i forbindelse med skifte av automatgirkasse ? Girkassen skal av en motor og på en annen. Dette gjelder M 110 - motoren (280 CE)
Frode Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 Ta mål av konverteren slik at du kan måle hvor langt den skal inn, får du den ikke 100% inn i sporet så ryker tappene til oljepumpa... tro meg, jeg snakker av erfaring.... Ellers er det ikke noe spesielt, annet enn å spenne opp/fast motoren, for når automaten tas av faller denne fremover og vil skade radiator etc hvis du ikke har snurret den fast....
Mr. Nygård Posted June 15, 2007 Author Posted June 15, 2007 Ta mål av konverteren slik at du kan måle hvor langt den skal inn, får du den ikke 100% inn i sporet så ryker tappene til oljepumpa... tro meg, jeg snakker av erfaring.... Ellers er det ikke noe spesielt, annet enn å spenne opp/fast motoren, for når automaten tas av faller denne fremover og vil skade radiator etc hvis du ikke har snurret den fast.... Ja. Nå håper jeg ikke motoren skader radiatoren, da begge motorene står på gulvet og radiatoren står en sånn ca 8 meter unna
Sven Håkon Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 Ta mål av konverteren slik at du kan måle hvor langt den skal inn, får du den ikke 100% inn i sporet så ryker tappene til oljepumpa... tro meg, jeg snakker av erfaring.... Ellers er det ikke noe spesielt, annet enn å spenne opp/fast motoren, for når automaten tas av faller denne fremover og vil skade radiator etc hvis du ikke har snurret den fast.... Ja. Nå håper jeg ikke motoren skader radiatoren, da begge motorene står på gulvet og radiatoren står en sånn ca 8 meter unna Du skal ikke føle deg for trygg - mine motorer gjorde et byks og ødela viftekappen da jeg var der oppe og holdt på.. Hvorfor konverterer du ikke til manuelt gir?
Frode Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 Nå trodde jeg motoren sto i bilen.... Hvorfor konverterer du ikke til manuelt gir? Røre i grøten gjør vi hjemme..!!!...
Håvard Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 Hallo vi er i det herrens år 2007.... det er vel ingen som konverterer til manuelt gir Hæ?
Sven Håkon Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 Vi er ganske riktig i 2007, men bilene 'vi' kjører er dog fra et annet århundre - sogar et anner årtusen!
Håvard Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 ja fan det glømte eg :lol: men det e lett å glømme når vi kjøre merc... men når det er sagt så synes eg at automatkassene på merc kunne ha vært bedre, nå vet jeg ikke om de nyere modellene er bedre men det er dem vel.. har en fra 92 å det virker som om at kassen liksom må tenke seg om et par ganger under gearing særlig kick down..
Håvard Bendiksen Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 Alle MB-girkassene jeg har vært borti har fungert kjempebra. Rask og sterk
Håvard Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 det er akurat så at den må trekke pustn når den gire ned
Mr. Nygård Posted June 20, 2007 Author Posted June 20, 2007 OK, da var automatkassa av. Et tilleggspørsmål: Hvordan vet jeg at starteren sitter rett ? Dvs. at den går inn i hakkene når tenninga vris om ?
Sven Håkon Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Starteren spinner rundt og kjører inn i kransen samtidig, så den trenger ingen justering.
Mr. Nygård Posted June 20, 2007 Author Posted June 20, 2007 Starteren spinner rundt og kjører inn i kransen samtidig, så den trenger ingen justering. OK. Tenkte det var sånn, måtte bare sjekke...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now