Jump to content

W116 450 SE 1975, Skifte bremseskiver foran, stramme lagerskrue?


Recommended Posts

Posted

Skal skifte bremser de neste ukene, rund baut. Bak burde gå greit så lenge nye deler passer.

 

Foran er litt mer arbeid, har jeg skjønt.

 

- Kan ikke merke slakk i lager foran. Burde jeg uansett skifte siden jeg har alt oppe?

- Skjønner jeg må pakke lageret med lagerfett. Er det greit å blande gammelt med nytt? Har vel ikke noe annet alternativ dersom jeg beholder gammelt lager?

- Hvordan strammer jeg akselmutter? Bør jeg måle dette, eller tilstrekkelig om jeg "føler meg frem"?

 

Noen tips?

Posted

Det er ikke nødvendig å skifte hjullager hvis det ikke er ulyd.

Pakk de gamle lagrene med nytt fett, går fint å blande med brukt.

Jeg pleier å skru akselmutteren litt fast med en skiftenøkkel mens jeg dreier skiven rundt slik at lageret får satt seg. Deretter løsner jeg akselmutteren igjen og skrur den til for hånd. Det er bedre at det er en bitteliten slark enn at det er for stramt. Denne metoden har fungert på mine biler i mange år, kan ikke huske å ha byttet hjullager foran.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...