Jump to content

Kjøp av E 290 TDT

Guest C220 Rieger

Recommended Posts

Guest C220 Rieger

Bil: Mercedes-Benz E-Klasse E 290 tdt

Årsmodell: 1997

Reg.nr.: XA14333

Drivstoff: Diesel

Gir: Automat gir

Antall dører: 5

Antall seter: 5

KM: 420000

Farge: Blå

Utstyr:

Alu.felger (sommer), Hengerfeste, 2 Hjulsett, Metallic, ABS, Airbag, Antispinn, Cruisecontrol, Elektrisk vindushever, Servostyring, Motorvarmer, El. justerbare speil, Startsperre, Bagasjeromstrekk, Radio RDS CD spiller, Sentrallås, fjernbetjent, El. takluke, Airbag, 4 stk

Diverse:

Er siftet alle 4 dørene på rustgarantien.

er det noe jeg burde være obs på med kjøp av denne? Er det ett greit kjøp??

er det noe jeg burde være obs på med kjøp av denne? Er det ett greit kjøp??

Prisen er jo ikke helt uvesentlig for om det er et godt kjøp eller ikke :?

Mangler det AC på den? Stusselig med 210-bil uten det.

Den kan helt sikkert være en grei bil, men 420 000 km er jo litt, så se på vedlikeholdet. Det er stor forskjell på en bil som er fulgt opp, og en som ikke er det.

Har hørt om en del 290TDT med høyt oljeforbruk, ta og hør med eieren om han har noen problemer med denne. Få eventuelt med i kjøpekontrakten at bilen ikke bruker unormalt mye vann eller olje så har du noe å falle tilbake på.

Er det skinnseter bør du sjekke om varmen i setene virker. Det er enormt dyrt å utbedre om det ikke virker. Jeg betalte kr. 9000,- pr sete. :cry:

Heldigvis dekket bruktbilgarantien dette for meg.

Guest Ronnie Westpold

Utstyr:

Alu.felger (sommer)' date=' Hengerfeste, 2 Hjulsett, Metallic, ABS, Airbag, Antispinn, Cruisecontrol, Elektrisk vindushever, Servostyring, Motorvarmer, El. justerbare speil, Startsperre, Bagasjeromstrekk, Radio RDS CD spiller, Sentrallås, fjernbetjent, El. takluke, Airbag, 4 stk

Jeg har hatt en sånn tidligere. Den hadde gått bare 100.000km når jeg solgte den men oljeforbruket var alt for høyt synes jeg. Har også hørt fra andre at de har hatt litt trøbbel med disse motorene. Ville kansje prøvd å fått tak i en 300 TDT i steden. Men da blir sikkert prisen litt annerledes :oops:

Diverse:

er det noe jeg burde være obs på med kjøp av denne? Er det ett greit kjøp??[/quote']

Guest Sondre B. Bjelland

Utstyr:

Alu.felger (sommer)' date=' Hengerfeste, 2 Hjulsett, Metallic, ABS, Airbag, Antispinn, Cruisecontrol, Elektrisk vindushever, Servostyring, Motorvarmer, El. justerbare speil, Startsperre, Bagasjeromstrekk, Radio RDS CD spiller, Sentrallås, fjernbetjent, El. takluke, Airbag, 4 stk

Diverse:

er det noe jeg burde være obs på med kjøp av denne? Er det ett greit kjøp??[/quote']

Må bare si en ting som er litt vittig. Min bil har XA14079 som reg. nr.

Nesten likt det ;) selvom min er 1987 modell

Guest Geggi
Selv om det er skiftet dører så ruster alt det andre like jævlig!

Kjøp 124

Javel...????? Gjør det det???

Ikke hørt noe om det før.

Forresten går jo det også på garantien vel...??

Blir vell å gå på garantien da? Har ikke MB 25års rustgaranti på W210?

Drøm søtt !

Først og fremst, er det inntil 30 år, forutsatt en del om servicer og slikt. Dette kom på biler registrert etter oktober omtrent 1998, altså 99-modeller.

Dørene dekkes ikke av rustgarantien, de dekkes av goodwill.

Søk litt etter rust og 210 på mercefreaken.

Når det gjelder reg.nr. så kan det vel være at den '87n er importert?

Guest Krø

Hehe

Er nok ikke bare dørene som bør byttes på en 97`mod 210 som har rusla 420000 som drosje, det kan jeg garantere.......

Guest Geggi

Uansett om dørene blir dekket av goodwill eller garanti så er det hvertfall ingen forhandlere så nekter å fikse dette etter all den negative mediadekningen dette har fått. "Stallordre" fra D.C.

Angående 420 k på telleverket og taxikjørt er ikke ensbetydende med at det er et "vrak" selv om det selvfølgelig kan være det. Det som er avgjørende er om servicene er fulgt opp (vanligvis er de det) og hvordan bilen er kjørt og av hvor mange sjåfører.

Det er en Ford Transit taxi i Stavanger som runder 1 million km. i disse dager...

Guest C220 Rieger

Kjøpet ble kanselert. Siden ikke servicene var tatt av merkeverksted ville jeg ikke ha den.